Nästan av prejad av vägen Någon försökte stanna mig

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det är alldeles för mycket självhävdelse med i dagens trafikanter.

Jag tycker, precis som många andra, att kvalitén på bilförare i Sverige sjunkit mycket de senaste åren. Idag flyttar man sig inte åt sidan för folk som skall om (om man inte kommer på hojen förstås), man går inte till höger om man inte måste och har överhuvudtaget ganska dålig koll på trafiken runt omkring.

Kör man bil så gör man ju det för att ta sig från en plats till en annan. Om man INTE tar saker personligt, ligger i ett lugnare tempo och undviker att "spela Allan" så garanterar jag att man kommer fram lite senare, men mycket lugnare och mer avslappnad.

Men det hör väl ungdommen till att spela Allan och visa att man är tuffast/coolast/snabbast.. Oavsett bilinnehav.
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
amullo skrev:
2549657 Det är alldeles för mycket självhävdelse med i dagens trafikanter.

Jag tycker, precis som många andra, att kvalitén på bilförare i Sverige sjunkit mycket de senaste åren. Idag flyttar man sig inte åt sidan för folk som skall om

Kan ha något att göra med att trafikreglerna kring detta ändrades för ett par år sen också ;)
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
amullo skrev:
2549657 Men det hör väl ungdommen till att spela Allan och visa att man är tuffast/coolast/snabbast.. Oavsett bilinnehav.

Nja, kanhända är det mest ungdommar som vill "tävla" på vägen men det är förvånansvärt många äldre som fortfarande har samma beteende kvar långt upp i åldrarna. Jag upplever dagligen på vägen till arbetet hur folk ökar hastigheten såfort detfinns möjlighet att nån bakomvarande kan komma om. 2-1 vägar är ett lysande exempel. Folk kan köra i 80km/h sålänge det bara är ett fält för att genast öka till 100km/h när det blir 2 fält. Tävlingsinstingten sitter djupt.
 

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Lund
Hoj
GSXR 600 -01
BeaverMan skrev:
2306680 Jag hade ställt mig på bromspellen så han hade fått smaka dragkrok m.m.
Hade blivit fly förbannad om detta hänt mig, stannat gått ut slitit ut gubbjäveln å gett han en dansk rätt över kranen :huvet

:yoparty Jag är med dig, och trådskaparen.
 

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Lund
Hoj
GSXR 600 -01
Bucho skrev:
2318556 Tänk om trådskaparen kunde lägga ner samma tid på att lära sig sluta skriva talspråk istället för att tramsa på vägarna. Vilket underbart samhälle vi skulle få! :tummenupp

Du inser att du skriver omvänt mot vad du menade va? :D
 

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
HaHaHaHa! har nog faen inte garvat så mycket på länge! klockren historia ju! Köp turbo bil så slipper du sådana situationer i fortsättningen! ;)
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Men alltså, man blir omkörd av bilar på högersidan varje dag på väg till jobbet.
Går det fortare att köra i högerfilen kör jag även om dom som ligger till vänster.
Det är ju vardagsmat i GBG.
 

Regalis

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Husa Fs 650 e -04 Yamaha MT09 14
BostonGurka skrev:
2560231 :krama Krama varandra i trafiken! (Fast inte för hårt.)

De e bara å buntaihop å slå ihjäl (skjuta) :kulspruta :machinegu alla som inte gör som man själv tycker i trafiken :sissy så tills slut är alla :pangihuve borta från vägarna.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top