Nästan av prejad av vägen Någon försökte stanna mig

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Fått för lite F**** hela högen eller?
Det är ju rättså uppenbart att ni diskuterar bara för att just diskutera...


psssst, det e inte sååå långt till jul, ni kan ju alltid önska er lite av det ovan nämnda. Man vet aldrig vad :tomten kan komma med.
 

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
NO_FEAR skrev:
2310700 Fått för lite F**** hela högen eller?
Det är ju rättså uppenbart att ni diskuterar bara för att just diskutera...


psssst, det e inte sååå långt till jul, ni kan ju alltid önska er lite av det ovan nämnda. Man vet aldrig vad :tomten kan komma med.

kanske kommer det en manlig tomte som bjuder på de bakre hålet till dig :banana
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Aha, mycket clever, bilen snurrar då framför dig eller ?? :huvet



burner skrev:
2308858 Låter riktigt otrevligt.
Själv skulle jag nog bromsat lite snabbt och sedan trycka till bakskärmen på bilen bredvid med framskärmen på min bil.

På så sätt kan man lätt få bilar att snurra då bilar ofta är lätta baktill.
 

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
BMW F 800GS
R1 racer skrev:
2306864 (det är en invandare gubbe (runt 40år kanske och hans barn i framsätet 8år)

Det säger mycket :4skrika

Råkat ut för nåt liknande.
Först ligger de bra bit bakom en på behörigt avstånd och allt är frid o fröjd ca 5 km för att plötsligt slicka en i röva.
Är inte sen att markera med liten inbromsning,det ogilldes.
Väl närmare en korsning så skulle jag vänster o de först rakt men ångra sig och följde efter mig för att köra om mitt i stan och sedan stanna mig trodde de.
Blåste om dem trots deras gestikulerande temprament,var inte så road av att stanna (bilen var full av kanakas).
Sen hade de inte en chans i stadens trafik efter att blivit avskakade.

Åt helvete och kör så i öknen var min tanke.

Råkat ut för samma sak.
Där det gick från 70 till 50 och blev enfiligt pågrund av vägarbete, en bil kommer upp bakom mig med bara någon decimeters mellanrum, då tänder jag bromsljusena för att markera. Vid nästa rödljus så kommer han upp jämsides med sin son typ 7-8 år i KNÄET hjälper pappa att styra :huvet.
Han hoppar ut ur sin bil börjar skrika och ska öppna min då ja får grönt och svängerav, bara dumt att bråka med såna idioter.
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
JoUh skrev:
2308808 Ligga i omkörningsfilen, pula med stereon och fisköra där är gravt irriterande!!:mad:

Jepp, redan där finns skäl nog att "DrRa ketTingen i tacKet" på trådskaparens bil. Fast att få bonnläppar & korvkioskraggare att förstå att vänsterfil=omkörningsfil är nog att hoppas på för mycket. :huvet
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
JoUh skrev:
2308808 Ligga i omkörningsfilen, pula med stereon och fisköra där är gravt irriterande!!:mad:

Läs lite mer nogrant kanske...

Eller du kanske tillhör dem som lägger sig 1 meter bakom vi köbildning på motorväg? :va

... Det är lite små kö så farten pendlar väl mellan kanske 80 -120 ... ligger i vänster filen och har nu fått MC framför mig slutar mecka streo och håller ett betryggande avstånd. har även bliar på höger sidan. ...
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Catway skrev:
2306236 SVart ninja på E6:an göteborg och kungälv....

Tänkte bara radda upp lite saker ur din text. Du kommer få stå för A, och herr MC Ö och herr ljus V70 herr B.

Fel 1. Herr A - Pillar med stereon i VÄNSTERFIL......
Fel 2. Herr Ö - Kör om 'lite halvt på insidan'
Fel 3. Herr A - 'lite dålig koll bakåt'
Fel 4a Herr A - 'Ska jag fulbromsa lite?'
Fel 4b Herr B - Avståndet.
... hur länge ska jag hålla på? hur länge BEHÖVER jag hålla på? Erkänn som det är, ni gjorde fel hela jävla bunten och det var inte mycket som blev rätt, mer än att det inte hände något!

Nog med 'fel'. Låt mig erbjuda dig min syn på det hela, lite halvt genom 'herr B's ögon.

Tuffar på i lite halvköer, nått japansk åbäke ligger och blockerar i vänsterfilen, som ÄR TILL FÖR OMKÖRNING! VAD I HELVETE! JAG HAR BRÅTTOM! Jag lägger mig nära honom i arslet så kanske han förstår att JAG VILL OM, MITT BARN HAR BRÅTTOM TILL SJUKHUSET! ETC ETC ETC.

Det jag tycker är så otroligt tråkigt är att du försöker försvara ditt körande. Jag lovar, jag kör VÄRRE än dig, men jag försvarar mig inte, jag VET att det är dumheter. Men frågan är - utsätter jag människor för onödiga risker på så sätt att jag inte har kontroll på framförandet av mitt fordon? Nej, det gör jag inte, märker jag att det här bådar inte gott - jag kör på tok för fort, jag har inte stenkoll på läget - då släpper jag om jag nu har brusat upp.. såsom många 'ljushuven'/pensionärer/kepsgubbar/etc.etc har påpekat - smått dumt att göra vägarna till några arenor - SPECIELLT MED FULL TRAFIK PÅ VÄGARNA.
JA - jag busar - gasar o leker på vägarna, men inte i full trafik... Men här kommer våra större skillnader - Jag flyttar på mig om någon vill om - uppmärksamheten har jag oftast, har jag inte den så ligger jag o sniglar i högerfil/parkerar/flyger av vägen/flaxar av vägen.... - jag tar inte onödiga risker som kan slänga tillbaka till medtrafikanter som mot förmodan inte är med och 'leker' - jag FÖRSÖKER verkligen ha lite förståelse och omtanke om mina nötter till medtrafikanter.

Jäklar va jag låter som en moraltant, surkärring och allt man nu kan tänka sig.
Ledsen över att jag verkar vara så, men försök inte förklara situationer du inte behärskade med något o sedan försök slänga över det på Herr B med att han allt körde värre. Tar du inte konsekvenserna för något, så kommer det aldrig sluta lyckligt när det väl händer något...

Skit i bilen nu, o hoppa upp på bågen o tar det lungt o fint =o)

O till er andra, ni ville fean inte ha en diskussion, ni ville bara ha något o slänga några väl vädrade gamla sandaler på (eller så var ni kanske ack så trötta på alla dessa ungtuppar som kör som idioter..), må så vara!

Jag tänker hursomhelst ta en öl, klia mig i naveln o sedan halvsova till någon kultig bilrulle ;)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
PutteLiten skrev:
2312382 Läs lite mer nogrant kanske...

Eller du kanske tillhör dem som lägger sig 1 meter bakom vi köbildning på motorväg? :va

Konstigt att bägge två lyckas köra om på insidan om det är kö och trångt på vägen..
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
oFFkeFF skrev:
2312781 Konstigt att bägge två lyckas köra om på insidan om det är kö och trångt på vägen..

Inte särskilt faktiskt.
Köbildning i ca 80-120 på motorväg betyger väldigt ofta. Köbildning i vänsterfilen med tom högerfil för det ligger ju faktiskt en lastbil i den ca 2 km framåt...

Jag pendlar 14 mil motorväg om dagen och ser detta nästan dagligen. Jag kan ju å andra sidan förstå det ganska bra eftersom vänsterfilsbilisterna stört-omöjligt kan tänka sig att släppa in en bil från höger filen så att denna stackars sate kan få komma om lastbilen han också...

Det enskilt största irritations momentet på motorvägen är IDIOTER som ska upp och sniffa i baken på bilen.

Ja, jag ligger redan i 130, ja det ligger 8 bilar framför mig, varför tror du(bilisten som sniffar min bak) att det kommer att gå fortare om du ligger nära?? :va

Det är ju en annan sak om man ligger i 100 i vänsterfilen och det inte är någon framför.
Dem svär jag också åt... :rolleyes:

:hej
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
PutteLiten skrev:
2312885 Inte särskilt faktiskt.
Köbildning i ca 80-120 på motorväg betyger väldigt ofta. Köbildning i vänsterfilen med tom högerfil för det ligger ju faktiskt en lastbil i den ca 2 km framåt...

Jo, det finns sådana sträckor här upp också. Dessa köer är ju så jäkla onödiga. Men är det fritt i höger körfält är det ingen kö, då är det fritt fram att köra om :rolleyes: ;)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
PutteLiten skrev:
2312885 Inte särskilt faktiskt.
Köbildning i ca 80-120 på motorväg betyger väldigt ofta. Köbildning i vänsterfilen med tom högerfil för det ligger ju faktiskt en lastbil i den ca 2 km framåt...

Jag pendlar 14 mil motorväg om dagen och ser detta nästan dagligen. Jag kan ju å andra sidan förstå det ganska bra eftersom vänsterfilsbilisterna stört-omöjligt kan tänka sig att släppa in en bil från höger filen så att denna stackars sate kan få komma om lastbilen han också...

Det enskilt största irritations momentet på motorvägen är IDIOTER som ska upp och sniffa i baken på bilen.

Ja, jag ligger redan i 130, ja det ligger 8 bilar framför mig, varför tror du(bilisten som sniffar min bak) att det kommer att gå fortare om du ligger nära?? :va

Det är ju en annan sak om man ligger i 100 i vänsterfilen och det inte är någon framför.
Dem svär jag också åt... :rolleyes:

:hej

En liten fundering som jag fick. vad gör du om bilen bakom dig
blinkar med helljuset och du ligger i 130 med 8 bilar framför?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
oFFkeFF skrev:
2312906 Jo, det finns sådana sträckor här upp också. Dessa köer är ju så jäkla onödiga. Men är det fritt i höger körfält är det ingen kö, då är det fritt fram att köra om :rolleyes: ;)


Sant :hihi

cleaner skrev:
2312914 En liten fundering som jag fick. vad gör du om bilen bakom dig
blinkar med helljuset och du ligger i 130 med 8 bilar framför?


Är det inte blåljus fäller jag upp backspegeln eftersom heljus bändar mig ;)

Och, nej jag byter inte fil.
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
cleaner skrev:
2312914 En liten fundering som jag fick. vad gör du om bilen bakom dig
blinkar med helljuset och du ligger i 130 med 8 bilar framför?

Vinklar innerbackspegeln och fortsätter skriva det sms jag höll på med.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
PutteLiten skrev:
2312937 Sant :hihi




Är det inte blåljus fäller jag upp backspegeln eftersom heljus bändar mig ;)

Och, nej jag byter inte fil.

Bara så du vet, du har precis varit med om att hindra en transport
med ett döende barn i.
(har varit i en sån situation som chaufför, barnet dog...)

Jag vet, det låter hårt, men för mig är det en verklighet.
 
Last edited:

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
cleaner skrev:
2313004 Bara så du vet, du har precis varit med om att hindra en transport
med ett döende barn i.
(har varit i en sån situation som chaufför, barnet dog...)

Jag vet, det låter hårt, men för mig är det en verklighet.


ja hoppas inte du driver nu? :confused: :(
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
cleaner skrev:
2313004 Bara så du vet, du har precis varit med om att hindra en transport med ett döende barn i.
(har varit i en sån situation som chaufför, barnet dog...)
Jag vet, det låter hårt, men för mig är det en verklighet.


Kör om på insidan då :7peta

Så du menar att alla de där 1000 (eller nått..) bilarna som blinkat på mig de senaste 18 åren kör med ett döende barn?
Tror inte det... :7peta :tomten :fatta!
Bilar blinkar för att en skit sitter på tvären och nu måste gubben/gumman visa för alla att de har bråttom i sin skitbil och då känner de sig viktiga. Att tidsvinstern mellan Hbg och Malmö i laglig och väldigt olaglig är ca 5-10 minter tycks inte gå in på de flesta. det känns ju så mycket bättra att segla fram skitfort i vänsterfilen. Man ska en bit över 200 innan det är lönt att prata tidsvinster, och sedan kommer man ändå fastan i bilköerna in i Malmö.

Mitt tips, ring ambulansen. De sjukvårdarna som är i dem är fantastiskt duktiga. Vård undertransport, snabb och säker transport. Bättre kan det inte bli.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
PutteLiten skrev:
Eller du kanske tillhör dem som lägger sig 1 meter bakom vi köbildning på motorväg? :va
Jag tillhör dem som kör om på insidan när plantor använder omkörningsfilen för att söndagspromenera! :mad:
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Örnie skrev:
2306548 8-årig dotter/son :klappar

Att folk inte skämms för att bete sig sådär inför sina barn! Om man inte visar gott exempel så kanske dom också tror att det är okej att hålla på sådär :fatta!
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
NO_FEAR skrev:
2310700 Fått för lite F**** hela högen eller?
Det är ju rättså uppenbart att ni diskuterar bara för att just diskutera...


psssst, det e inte sååå långt till jul, ni kan ju alltid önska er lite av det ovan nämnda. Man vet aldrig vad :tomten kan komma med.


Nja men du lär ju inte få för mycket av den varan med den där avataren :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top