Nästan av prejad av vägen Någon försökte stanna mig

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
PutteLiten skrev:
2313857 Kör om på insidan då :7peta

Så du menar att alla de där 1000 (eller nått..)
bilarna som blinkat på mig de senaste 18 åren kör med ett döende barn?
Tror inte det... :7peta :tomten :fatta!
Bilar blinkar för att en skit sitter på tvären och nu måste gubben/gumman visa
för alla att de har bråttom i sin skitbil och då känner de sig viktiga. Att
tidsvinstern mellan Hbg och Malmö i laglig och väldigt olaglig är ca 5-10 minter
tycks inte gå in på de flesta. det känns ju så mycket bättra att segla fram
skitfort i vänsterfilen. Man ska en bit över 200 innan det är lönt att prata
tidsvinster, och sedan kommer man ändå fastan i bilköerna in i Malmö.

Mitt tips, ring ambulansen. De sjukvårdarna som är i dem är fantastiskt
duktiga. Vård undertransport, snabb och säker transport. Bättre kan det inte
bli.

Sicken, ursäkta uttrycket: JUBELIDIOT

Jag säger inte att alla men om 1 hade varit jag,
hade du varit stolt över att du minsann inte släppte fram
en gubbe i skitbil?


Du tror inte att jag försökte komma förbi på andra sätt ?
Större delen av resan gick på vägren osv men där det inte
finns vägren var tyvärr en längre sträcka.

Och ang tidsvinst, gällde inte timme, halvtimme, kvart, 10 minuter, 5 minuter
utan 1-2 minuter tidigare, pratades då om att tom så lite som 30 sek tidigare
hade varit nog :( :(

Vad sjutton har du med tips att göra till mig i en situation som du
överhuvudtaget inte har nån som helst kunskap om?

Men bara så att du fattar, närmaste ambulans med fantastiska sjukvårdare
var på väg för att möta upp men dom hann inte fram innan vi var på sjukhuset...

Nu vill inte jag prata om den händelsen nåt mer, trodde inte att
jag skulle behöva säga mer, men det finns tydligen folk som
inte kan tänka till öht :(
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
cleaner skrev:
2314750
Jag säger inte att alla men om 1 hade varit jag,
hade du varit stolt över att du minsann inte släppte fram
en gubbe i skitbil?

Bara säg exakt hur jag ska skilja dig från alla andra som blinkar så släpper jag fram dig. ;)
Jag brukar inte ägna dem som blinkar på mig i en bilkö mer än ca 2 sekunder, den tiden det tar att fälla upp backspegel. Vad hade du tänkt? Att hela kön till malmö kommer att flytta på sig för att du blinkar lite med heljuset?? Duh.. Då har du inte kört många gånger i / in till Malmö vid morgontrafiken.


Du tror inte att jag försökte komma förbi på andra sätt ?
Större delen av resan gick på vägren osv men där det inte
finns vägren var tyvärr en längre sträcka.

Hade du pendlat Helsingborg - Malmö hade du förstått vad jag menat.
Det gör ingen större skillnad om 1 bil flyttar på sig för de andra 7500 bilarna gör troligen inte det. Och har du otur så tävlar två lastbilar som vanligt på vem som kan ligga minst över 90. en i västerfilen och en i högerfilen.

Och jag flyttar på mig om det inte är kö, men det var kö körning vi snackade om.

Och jag bryr mig inte heller speciellt mycket om folk som kör om mig på högersidan, Det är ju upp till dem.


Vad sjutton har du med tips att göra till mig i en situation som du
överhuvudtaget inte har nån som helst kunskap om?

Jag svarade efter den informationen du gav. Så skyll för f-n inte på mig. :7peta

Men bara så att du fattar, närmaste ambulans med fantastiska sjukvårdare
var på väg för att möta upp men dom hann inte fram innan vi var på sjukhuset...

Ja du nämde det, NOT... :tomten

Nu vill inte jag prata om den händelsen nåt mer, trodde inte att
jag skulle behöva säga mer, men det finns tydligen folk som
inte kan tänka till öht :(

Det är du som lever i en fantasivärld om du tror morgontrafiken flyttar på sig för att ytterligare en av 100 tals bilister anser sig ha mer bråttom än dem. Det finns inget sätt att se skillnad och skulle man flytta på sig varenda jävla gång så skulle man köra Jo-Jo mellan filerna.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Skönt att PutteLiten bor så långt bort i landet det går ungefär så man slipper ha dig framför sig på vägen, tyvärr verkar en hel del av hans kusiner bo här :huvet
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
PutteLiten skrev:
2315219 Det är du som lever i en fantasivärld om du
tror morgontrafiken flyttar på sig för att ytterligare en av 100 tals bilister anser
sig ha mer bråttom än dem. Det finns inget sätt att se skillnad och skulle man
flytta på sig varenda jävla gång så skulle man köra Jo-Jo mellan filerna.

Testa att tänka till lite? Vad vill jag säga?
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
PutteLiten skrev:
2312885 Inte särskilt faktiskt.
Köbildning i ca 80-120 på motorväg betyger väldigt ofta. Köbildning i vänsterfilen med tom högerfil för det ligger ju faktiskt en lastbil i den ca 2 km framåt...

Jag pendlar 14 mil motorväg om dagen och ser detta nästan dagligen. Jag kan ju å andra sidan förstå det ganska bra eftersom vänsterfilsbilisterna stört-omöjligt kan tänka sig att släppa in en bil från höger filen så att denna stackars sate kan få komma om lastbilen han också...

Det enskilt största irritations momentet på motorvägen är IDIOTER som ska upp och sniffa i baken på bilen.

Ja, jag ligger redan i 130, ja det ligger 8 bilar framför mig, varför tror du(bilisten som sniffar min bak) att det kommer att gå fortare om du ligger nära?? :va

Det är ju en annan sak om man ligger i 100 i vänsterfilen och det inte är någon framför.
Dem svär jag också åt... :rolleyes:

:hej

Ovan tycker jag beskriver lite grann hur jag täntke... däremot håller jag kanske itne med dig om Helljuset.. för hade han blinkat med helljuset hade jag naturligt vis gjort lite mer för att akta mig för då är det oftast mer allvar.

EWOOK:!
Kan inte du istället förklara vad som var så¨LIVSFARLIGT för andra trafikanter?? du som var med verkar det som i alla fall :huvet

här kan jag radda upp lite =)
Från min sida sätt: herr A
1: jag låg något nära (dock inte 1 meter utan kanske 10 isället för vanliga 20... dessuom var jag ju berädd på att bromsa... ifall han skulle fula sig..

2 det låg en buss i högerfilen... därför skapades en lucka och jag körde om på insidan (höger körfölt.. och la mig sedan på betryggande avstånd i från bussen.. Dock gillade inte b detta och började svänga in höger då jag kom jämsides.. så jag fick gå ut lite i vägrenen..
forfarande ingen fara.. .. jag låg ju sedan snällt kvar i höger körfil..

3 Herr B kommer om vänster och börjar prejsas och gapar och pekar inne i bilen. Nu gör jag en farlig sak kaske då jag kör om framförvarande bil på insidan vägrenen... Men jag får ju fan panik på honom.. om han prejar in i min ibil så lär jag ju knappast få se några pengar.. blir bara problem. Det farliga skulle ju nu i så fall vara om bilen framför får för sig att exakt nu så skull jag köra in till väggrenen för jag har fel på bilen hur stor chans är detta ??

Resten kan ni ju...

Jag försvarar inte min körning försöker bara förklara mig då det känns som vissa missuppfatat hur det hela igentligen gått till. Sen att jag tycker han gjorde mer fel än mig som börja försöka stanna mig mitt på motorvägen samt peja mig till att stann/ göra nått felsteg Det står jag för!
 

Brutusmaximus

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
GBG
Hoj
Preppad V-max
Har hört flera fall där sk. "hobbypoliser" handgripligen
slagit ner folk som enligt i deras ögon sett, burit sig felaktigt åt i trafiken.
Kan vara allt från att den andre kört för länge i ytterfilen, eller missat vederbörande(synligen) vid filbyte. Jag hade inte heller stannat om jag inte haft domkraften liggandes på passagerarsätet.

Man skall krama varandra i trafiken.. :pannkyss
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
cleaner skrev:
2316874 Testa att tänka till lite? Vad vill jag säga?

Fler gång man ropar "Vargen kommer", desto färre tror på det när det sedan verkligen är "vargen som kommer".

Här blinkas det med de magiska heljuset dagligen, så ingen bryr sig.

Rigge skrev:
2316327 Skönt att PutteLiten bor så långt bort i landet det går ungefär så man slipper ha dig framför sig på vägen, tyvärr verkar en hel del av hans kusiner bo här :huvet

:nicka
Jag och alla andra 20 tusen som pendlar in till Malmö varje dag.... :7peta

PS. för sakens skull och för att inte vara otydlig. Vart hade du tänkt att jag skulle flytta mig?? preja bilen som oftast ligger i andra filen och väntar på ett tillfälle att slänga sig ut i vänster filen så att han kan komma om lastbilen??
Jag har kört bil i Gävle eftersom jag jobbade där ett kort tag. Rena Semestern i jämförelse.
DS.
 
Last edited:

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Tänk om trådskaparen kunde lägga ner samma tid på att lära sig sluta skriva talspråk istället för att tramsa på vägarna. Vilket underbart samhälle vi skulle få! :tummenupp
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
PutteLiten skrev:
2318536 Fler gång man ropar "Vargen kommer", desto färre tror på det när det sedan verkligen är "vargen som kommer".

Här blinkas det med de magiska heljuset dagligen, så ingen bryr sig.DS.

Eftersom jag kör ca 3500 mil/år, mestadels i skåne, så kan jag inget annat än att hålla med dig. Traffikmoralen är mycket sämre i Skåne än i andra delar av landet. Folk flyttar sig knappt ens för en ambullans under utryckning (blåljus och tut tut). Skulle man lämna vänsterfilen för att lämna plats för en som blinkar med helljuset får man ligga kvar i högerfilen tills alla bilar tagit slut i vänsterfilen.
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
Bucho skrev:
2318556 Tänk om trådskaparen kunde lägga ner samma tid på att lära sig sluta skriva talspråk istället för att tramsa på vägarna. Vilket underbart samhälle vi skulle få! :tummenupp


Du är välkommen att klaga lite så kanske jag lär mig något? Skulle mer än gärna vilja skriva 100% korrekt
 

"Jimbo"

janos
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Arlöv
Hoj
TL1000S
War-psycho skrev:
2306762 Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.

Jag ogillar bara folk som förvandlar våra vägar till demolition derbys, bara för man inte kan tygla sina känslor bakom ratten.
Hålla på att utsätta oskyldiga människor för fara genom vansinneskörning, bara för man ska sätta nån annan på plats i trafiken.

Tycker inte man ska sitta å hurra för sånt beteende, och samtidigt som man gnäller på "idiotbilister" som har ihjäl motorcyklister i andra trådar.
Du kör säkert jättefint, j...vla moralkärring!!!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jimbo skrev:
2319536 Du kör säkert jättefint, j...vla moralkärring!!!
Okej... Hädanefter får ingen peka finger på en annan trafikant. :tummenupp

Jimbo skrev:
901632 Krockade med en bil idag i en rondell....

... hoppas att de finner att det vat tantens fel vilket det var enligt min utsago.
*ähum*... Men oj va du var duktig själv då... :klappar
(Men ändå ska du peka finger på tanten, j...vla moralkärring!!!)

Gå å lägg dig igen, det var länge sen jag deltog i den här tråden.
Känns ganska färdigdiskuterat vid det här laget.
Vissa ogillar när andra ska "kriga" och "ge igen" i trafiken, andra tycker alla ska sköta sitt.
(Men sen när dom själva blir påkörda av en bilist, då finns det ingen gräns på gnället.)
 
Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
War-psycho skrev:
2319724 Okej... Hädanefter får ingen peka finger på en annan trafikant. :tummenupp

*ähum*... Men oj va du var duktig själv då... :klappar
(Men ändå ska du peka finger på tanten, j...vla moralkärring!!!)

Gå å lägg dig igen, det var länge sen jag deltog i den här tråden.
Känns ganska färdigdiskuterat vid det här laget.
Vissa ogillar när andra ska "kriga" och "ge igen" i trafiken, andra tycker alla ska sköta sitt.
(Men sen när dom själva blir påkörda av en bilist, då finns det ingen gräns på gnället.)


Hehe den satt fint :hihi
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
WOAHAHAHA !!!! :rofl :rofl :rofl

Den här tråden ska ju vara död sen länge.

Men Catway's beteende i trafiken går igen även här på forumet.

Han hade ju inte väntat sig att folk skulle tycka HAN betedde sig illa åt, när han började mucka med den andra bilisten.
Det är ju inge kul om folk då börjar tycka att han själv betett sig illa, och omoget.

Tydligen blev han så sur, att han har ruvat på "hämd" i snart en månad nu. :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=129814&page=8

Ni känner väl igen inlägget från denna tråd.

Vilken kille...

Så akta er om ni råkar göra nåt fel i trafiken nära honom.
Han kan vänta på hämd hur länge som helst, sen kanske han prejar er nästa månad. :rofl
 

Tyssan

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
GPz 900
Suck...Alla är idioter i trafiken, tänk på att du ska komma hem och låt de andra puckona göra fel. Lite som gamla puckon som slickar mittlinjer och kör 70 på vajer vägar.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hmm måste ju nästan göra den här tråden lite mer MC relaterad! Eftersom jag tidigare var resande säljare så tillbringade jag många och då menar jag många mil på vägarna med bil, jag skulle kunna berätta historier som får nackhåret att resa sig på den mest erfarna, men av alla händelser så var det den som hände mig på MC för några veckor sedan som gjorde mig mest förbannad!

Hade uppkörning på MC-kortet (ja jag är nybörjare här) allt har gått kanon och det är dags för lite avslutande stadstrafik. Jag kommer in i en rondell som ligger mitt i centrum (Katrineholm) (Bor dock i Åkersberga) i alla fall på höger sida kommer en kärring i hatt! Hon har väjningsplikt eftersom jag redan hade kommit in i rondellen. Men tydligen så anser hon att jag tar rondellen för sakta och väljer att köra ut precis framför mitt framdäck. Som tur vad så har jag så låg hastighet (har ju uppkörningsledaren precis bakom)

Så jag lyckas bromsa. Kärringen väljer att ta höger och plockar nästan en gående som valt att gå över vägen. Även denna person får jag stanna för mitt i rondellen! Nu var man ju lagom glad allt detta under ens uppkörning. Nervös förtsätter jag iväg och lite längre fram så kommer en korsning med dubbla filer. Jag skall vänster men vet inte vart jag ska sen alltså ligger jag i höger körfält, som går både till vänster och höger! Notera om min förvåning när på vänster sida dyker samma kärring upp och ska åt samma håll! Alltså åt vänster. Så det blir grönt ljus och jag kör iväg! likaså bär det iväg för kärringen! Grejen är bara den att innan vi har hunnit över korsningen så tycker hon att mitt körfält är bättre varvid hon (återigen) nästan snuddar vid mitt framhjul när hon mitt i korsningen väljer att byta körfält! Ytterligare en tvärbromsning från min sida. Och vad händer, jo hojen dör jag står alltså mitt i korsningen med körläraren bakom plus bilar och ser kärringfan segla iväg glad som aldrig förr!

Nu visade det sig att min körledare tyckte att jag hade hanterat situationerna exemplariskt (förutom motorstoppet) och att han hade noterat hennes reg nummer redan vid första fadäsen!

Men kan ni tro att jag trodde att mitt kort var borta när jag fick motorstopp i korsningen!

Detta var dock långt ifrån det allvarligaste jag har sett men det som gjorde mig mest förbannad eftersom hon höll på att sabba min dröm om MC-kort detta år! Nu gick ju allt bra men jag önskar att jag hade fått sätta en schysst fot i hennes backspegel! Förmodligen så har kärringfan 100 gånger billigare försäkring än mig också! (på bilen alltså)

//Lundberg
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top