Nästan av prejad av vägen Någon försökte stanna mig

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2306797 Nu fattar jag inte alls hur du tänker.
Jag har ju sagt att den andre föraren betedde sig idiotiskt.

Men att bemöta det genom att göra samma sak själv, "för att visa honom", och sen maxa bilen i väggrenen och dylikt, ja, då är man inte bättre själv.
Då är man en del av problemet, inte en del av lösningen.

Det var dessutom trådskaparen som "tappade humöret" först, eftersom han inte tålde den andre förarens agerande, och skulle "visa honom detta".
(Genom att göra exakt samma saker som den andre föraren hade gjort.)

"Med ditt resonemang hoppas jag du aldrig kör för fort oavsett vilket fordon du framför, nån kan ju bli stressad" - Du måste vara full om du sett detta resonemang i mina inlägg. :3freak

Med DITT resonemang så är det alltså okej att svara med samma mynt i trafiken, för att lära dom hur man inte ska göra?

Man reparerar inte ett fel, genom att göra exakt samma dumma sak själv.

Så som jag tolka det så körde han i väggrenen för att han var skraj, inte för att ge tillbaks eller vara ball. Sen så är inte allt svart eller vitt, varken i livet eller i trafiken. Bara för att jag reagera på dina moralkakor så betyder inte det att jag efterlyser anarki i trafiken...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Rask skrev:
2306813 Så som jag tolka det så körde han i väggrenen för att han var skraj, inte för att ge tillbaks eller vara ball. Sen så är inte allt svart eller vitt, varken i livet eller i trafiken. Bara för att jag reagera på dina moralkakor så betyder inte det att jag efterlyser anarki i trafiken...
Som jag tolkade tålde han inte att nån sniffade honom i häcken och körde om på insidan, så då gör han samma sak själv för att visa den andre detta.

Catway skrev:
2306236Nu ligger han bakom motorcykeln och jag lägger mig ganksa nära honom bak för att visa lite hur han låg =) han tittar mycket i bakspegeln =) efter 1minut ser jag en fet lucka och bränner då om honom på insidan.. =)
:fakta

Att den andre föraren gjorde fel är vi överens om.
Men hade trådstartaren betett sig lika dumt själv, så hade troligtvis inte resterande situationer uppstått.
Folk som ska "ge igen med samma mynt" i trafiken, är lika farliga som dom andra idioterna.
 

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
War-psycho skrev:
2306762 Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.

Jag ogillar bara folk som förvandlar våra vägar till demolition derbys, bara för man inte kan tygla sina känslor bakom ratten.
Hålla på att utsätta oskyldiga människor för fara genom vansinneskörning, bara för man ska sätta nån annan på plats i trafiken.

Tycker inte man ska sitta å hurra för sånt beteende, och samtidigt som man gnäller på "idiotbilister" som har ihjäl motorcyklister i andra trådar.


orka vara sån moral kärring , isf kan du vända dig till pro´s egna forum för sur tanter.. hadde inte du blivit förbannad? eller skulle du bara suttit där. eller du ksk e guds son :näsblod :huvet
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Hojjen skrev:
2306816 orka vara sån moral kärring , isf kan du vända dig till pro´s egna forum för sur tanter.. hadde inte du blivit förbannad? eller skulle du bara suttit där. eller du ksk e guds son :näsblod :huvet
Närå, självklart blir jag förbannad när andra ligger nära bakom mig.

Men jag är inte så omogen att jag beter mig på samma farliga sätt, "för att ge igen", eller "läxa upp honom".
Om alla "gav igen", så skulle det bara bli dubbelt så många farliga situationer i trafiken.

Man botar inte idioter genom att bete sig lika idiotiskt själv.
Det borde ju denna situation vara ett utmärkt exempel på.
Ni ser ju bara hur bra det gick. :3freak
 

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2306814 Som jag tolkade tålde han inte att nån sniffade honom i häcken och körde om på insidan, så då gör han samma sak själv för att visa den andre detta.

:fakta

Att den andre föraren gjorde fel är vi överens om.
Men hade trådstartaren betett sig lika dumt själv, så hade troligtvis inte resterande situationer uppstått.
Folk som ska "ge igen med samma mynt" i trafiken, är lika farliga som dom andra idioterna.

Ja vilken j-vla idiot, ryck ifrån han lappen o kasta han i fängelse :tummenupp
 

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2306823 naCKsKoTt heter det väl... :hihi

Var det så det var :va
Skjut alla som inte håller sig inom "ramarna" på en gång så kan alla moralkakor leva lyckliga resten av sina liv... :rolleyes:
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Rask skrev:
2306826 Var det så det var :va
Skjut alla som inte håller sig inom "ramarna" på en gång så kan alla moralkakor leva lyckliga resten av sina liv... :rolleyes:
Jovisst, bra idé... :tummenupp


Men vi får väl hoppas vi sipper såna där testosteron-race på vägarna, när vi själva är ute med hojen iallafall.
 

"Rask"

Guest
War-psycho skrev:
2306827 Jovisst, bra idé... :tummenupp


Men vi får väl hoppas vi sipper såna där testosteron-race på vägarna, när vi själva är ute med hojen iallafall.

Absolut :tummenupp
Annars får vi skjuta dem :huvet
 

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
västmanland
Hoj
KTM 660 DRZ 400
Info om dig :
Födelsedag:
28 January, 1982
Kön:
Kille

Jag brukar inte bry mig om sånna som du men jag undrar bara hur du mår egentligen för om du bara hade ryckt på axlarna hade denna tråd inte existerat och vägarna varit säkrare
Mvh Albertsson utbildare inom yrkestrafik och jag tål mot argument! :pannkyss :7peta
 

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
BeaverMan skrev:
2306680 Jag hade ställt mig på bromspellen så han hade fått smaka dragkrok m.m.
Hade blivit fly förbannad om detta hänt mig, stannat gått ut slitit ut gubbjäveln å gett han en dansk rätt över kranen :huvet

men sakta ner nu tarzan! tror inte du har kuk nog för att slita ur förare ur sina bilar mm.. och om du nu skulle vara så storvuxen så finns det hem för sånna som dig!! :tomten
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hojjen skrev:
2306816 orka vara sån moral kärring , isf kan du vända dig till pro´s egna forum för sur tanter.. hadde inte du blivit förbannad? eller skulle du bara suttit där. eller du ksk e guds son :näsblod :huvet
Hur fan har du fått kortet? Gjorde du så på uppkörningen också? Eller är du en sån där cool kille som inte har nåt körkort?

Hela beteendet från både trådskaparen och den han krigade med tyder på ett underutvecklat ego. Prestige och trams i trafiken är det farligaste man kan hålla på med. Man kan aldrig ändra på andra trafikanters beteende, bara sitt eget. Den dagen ni inser det kommer ni att kunna slappna av när ni kör, inte innan.

//Stefan, yrkeschaufför sedan 20 år tillbaka.
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
BeaverMan skrev:
2306680 Jag hade ställt mig på bromspellen så han hade fått smaka dragkrok m.m.
Hade blivit fly förbannad om detta hänt mig, stannat gått ut slitit ut gubbjäveln å gett han en dansk rätt över kranen :huvet

Det tråkiga är att om du gör det så är det stor risk att du blir medskyldig till smällen (alltså när det gäller vem som är skyldig enligt försäkringsbolagen). Självklart är det irriterande när en bil kör så, när man inte ligger i vänsterfilen.

Det andra tråkiga är att om du inte ligger mellan 3-5 meter bakom en bil i vänster fil här i stockholm så är det inte många som flyttar på sig. Många är såklart överdrivet, men du måste upp och visa att du vill om för att de ska uppfatta det. Om de överhuvudtaget tittar i backspegeln.
För det verkar som om folk här har vant sig med att ligga nära, så du ser ofta att folk även i högerfil ligger med en bils avstånd i 70 km/h.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
(det är en invandare gubbe (runt 40år kanske och hans barn i framsätet 8år)

Det säger mycket :4skrika

Råkat ut för nåt liknande.
Först ligger de bra bit bakom en på behörigt avstånd och allt är frid o fröjd ca 5 km för att plötsligt slicka en i röva.
Är inte sen att markera med liten inbromsning,det ogilldes.
Väl närmare en korsning så skulle jag vänster o de först rakt men ångra sig och följde efter mig för att köra om mitt i stan och sedan stanna mig trodde de.
Blåste om dem trots deras gestikulerande temprament,var inte så road av att stanna (bilen var full av kanakas).
Sen hade de inte en chans i stadens trafik efter att blivit avskakade.

Åt helvete och kör så i öknen var min tanke.
 

BeaverMan

greve
Gick med
7 May 2006
Ort
Kingriver
Hoj
R1 -02
öööööö herregud jag trodde inte det fanns så här många pensionärer på SH...
Det är ni,gubbar med keps som är livsfarliga på våra vägar..
 

Henken

Guest
BeaverMan skrev:
2307045 öööööö herregud jag trodde inte det fanns så här många pensionärer på SH...
Det är ni,gubbar med keps som är livsfarliga på våra vägar..

Men snälla...
Förstår du inte alls problematiken med folk i trafiken som ska ge igen för andras misstag/felmanövrar?
 

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
GSX-R 1000 -05
Albertsson skrev:
2306831 Info om dig :
Födelsedag:
28 January, 1982
Kön:
Kille

Jag brukar inte bry mig om sånna som du men jag undrar bara hur du mår egentligen för om du bara hade ryckt på axlarna hade denna tråd inte existerat och vägarna varit säkrare
Mvh Albertsson utbildare inom yrkestrafik och jag tål mot argument! :pannkyss :7peta

Precis.. Det är ju nästan så man drar sig för att skapa en ny tråd nu =) Här hade man räknat med lite med håll från MC folket. Men kör man om på insidan så får man tydligen räkna med att man själv har gjort mest fel samt förtjänar att stannas och prejas ner.

Som det diskuterats ovan så körde jag om på insidan (väggren) för att jag var skraj, och itne för att vara cool. Däremot körde jag om v70 på höger insida bara för att jävlas lite =) (visa att han kommer inte så långt fram i trafilken även fast han ligger och hestar och slickar röv)

Jag skiter i om någon kör om mig på insidan.. skulle aldrig få för mig att börja läxa upp någon för det =) men men orkar inte mer... vi glömer det som hänt istället känns lättast så =)
 

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR1000rr -05
R1 racer skrev:
2306864 (det är en invandare gubbe (runt 40år kanske och hans barn i framsätet 8år)

Det säger mycket :4skrika

Råkat ut för nåt liknande.
Först ligger de bra bit bakom en på behörigt avstånd och allt är frid o fröjd ca 5 km för att plötsligt slicka en i röva.
Är inte sen att markera med liten inbromsning,det ogilldes.
Väl närmare en korsning så skulle jag vänster o de först rakt men ångra sig och följde efter mig för att köra om mitt i stan och sedan stanna mig trodde de.
Blåste om dem trots deras gestikulerande temprament,var inte så road av att stanna (bilen var full av kanakas).
Sen hade de inte en chans i stadens trafik efter att blivit avskakade.

Åt helvete och kör så i öknen var min tanke.



Du var konstig du... :fatta!
 

Henken

Guest
Catway skrev:
2307065 Precis.. Det är ju nästan så man drar sig för att skapa en ny tråd nu =) Här hade man räknat med lite med håll från MC folket. Men kör man om på insidan så får man tydligen räkna med att man själv har gjort mest fel samt förtjänar att stannas och prejas ner.

Som det diskuterats ovan så körde jag om på insidan (väggren) för att jag var skraj, och itne för att vara cool. Däremot körde jag om v70 på höger insida bara för att jävlas lite =) (visa att han kommer inte så långt fram i trafilken även fast han ligger och hestar och slickar röv)

Jag skiter i om någon kör om mig på insidan.. skulle aldrig få för mig att börja läxa upp någon för det =) men men orkar inte mer... vi glömer det som hänt istället känns lättast så =)


Det är din formulering på första inlägget som gör att folk reagerar. Jag tolkade det som du skulle ge igen & sen skapade du & han en massa onödiga & farliga situationer. Så skriver du iaf.
Låt inte det hindra dig från att starta flera trådar, formulera dig lite klarare eller strunta i berätta om när du bråkar i trafiken (Eller skit i att bråka med bilar, det gör bara ont)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
slangarn skrev:
2307082 Ja det är ju bättre att de åker hem till sitt jävla land och kör bil som de vill där och inte HÄR!

Vart ska vi skicka catway nånstans då?

edit:

Kan ju tillägga att jag tycker att folk som inte har i vänsterfilen att göra är idioter, och bör köras om på insidan, oavsett hastighetsbegränsning. Ok om det är kö, men så många som ligger i vänsterfil, men ändå inte kör om. Gå åt sidan för helvete..
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top