Hitta kvinnor på krogen har jag gjort rätt så många gånger, men aldrig riktigt rätt. Därför provade jag att nätdeja en gång i tiden, eftersom jag tänkte att det kunde vara ett bra sätt att hitta någon där intressen delades. Gör de inte det blir det lätt att man får göra allt på egen hand och man kunde lika gärna vara singel.
Eftersom rätt kvinna inte nödvändigtvis måste bo runt hörnet skrev jag till tjejer i hela södra delen av Sverige, då jag inte satt fast där jag bor. Inga massutskick, som jag fick höra vissa män gjorde, utan personligt och lättsamt, lite med glimten i ögat och utifrån deras profiltext. Begränsade mig dessutom bara till de jag kände det verkligen kunde stämma in, där skidåkning fanns med, där hon verkade äventyrlig nog att kunna åka med på hojsemester, där tjejen föreföll vara lite partypingla och gärna klädde upp sig för en kväll ute, samtidigt som hon inte hade något emot att sticka ut i naturen, eller vara hemma, eller hitta på något annat skoj, typ vad som helst. En tjej som hellre sade "Ja! Men det låter kul! Det gör vi!" istället för "Nej! Aldrig i livet!".
Det blev alltså inte många skickade mail. Svaren blev dessutom ännu färre. Typ 0.
Så jag kom fram till att jag fick ett roligare liv genom att avsluta medlemsskapet där och istället lägga pengarna på bensin, eller några öl på någon trevlig uteservering.
Nätdejting som jag trodde skulle fungera bra fungerade alltså riktigt dåligt. För mig i alla fall. Lättare att hitta någon på krogen - det finns ju alltid någon kvinna där som druckit mig snygg
- om än att det sällan/aldrig blir rätt kvinna. Kul dock att det verkar fungera bra för andra.
Var jag var då det begav sig? Match.com.