Köper som vanligt mina linser över nätet och har vänt mig till ett och samma företag under kanske 1½ års tid.
Under denna tid så har jag fått felaktig styrka på linserna en gång, skickade tillbaka och fick sen hem rätt sort. Inga problem, felplock kan inträffa.
Fick hem en ny leverans i måndags. Hade beställt fyra askar med linser (två månaders förbrukning), i kuvertet låg det bara tre askar. Den medföljande fakturans belopp och specifikation var dock på fyra askar (872.
Fick tag på kundtjänst via mail, eftersom deras telefoner tydligen är på "ljudlös".
Nedan följer mailkonversationen
Blå text är jag, röd text är deras svar.
Hej!
Jag hämtade ut min försändelse idag. I den låg det tre askar med linser. Jag har beställt fyra askar. Även fakturans belopp var på fyra askar.
Skickar ni en till ask omgående, eller hur går det till?
Hej Jimmy,
Kom alla fyra boxar i samma brev? Om de kom i olika brev kan det vara så att den sista kommer idag eller imorgon. Skulle den inte göra det kontakta oss igen så ska vi försöka lösa det!
Trevlig dag!
Endast ett kuvert innehållande tre boxar och en faktura på fyra boxar.
Fyra boxar får plats i ett kuvert, då jag fått sådana leveranser från er tidigare.
Hej Jimmy,
Efter jag fått hjälp av en arbetskollega har vi sett att alla dina 4 paket skickades från vårt lager i samma kuvert.
Har ditt kuvert varit skadad?
Jag har även kollat lagersaldo och vi har inga sådana toriska linser kvar på lagret som skulle kunna vara dina. Eftersom de special beställs för varje person.
Hej.
Kuvertet var oskadat och oöppnat när jag hämtade ut det. Fick som vanligt öppna det genom att dra i den röda "öppningsremsan".
Hej Jimmy,
Det låter mycket märkligt, om paketet varit oskadad då kan vi inte heller göra en reklamation. Tyvärr kan vi inte skicka ut ett till paket då, vi har informationen att vi skickat ut alla linser och du säger att kuvertet varit oskadad.
Vi beklagar detta verkligen!
Vad ska jag göra nu? Har inte svarat på de sista mailet.
Rätt svårt att bevisa att jag verkligen bara fått tre askar och inte fyra
Min kundhistorik visar att jag betalat x antal tusenlappar och alltid i god tid innan förfallodatum.
Har jag någon chans att ta hem detta, eller ska jag betala och knyta näven i fickan?
Under denna tid så har jag fått felaktig styrka på linserna en gång, skickade tillbaka och fick sen hem rätt sort. Inga problem, felplock kan inträffa.
Fick hem en ny leverans i måndags. Hade beställt fyra askar med linser (två månaders förbrukning), i kuvertet låg det bara tre askar. Den medföljande fakturans belopp och specifikation var dock på fyra askar (872.
Fick tag på kundtjänst via mail, eftersom deras telefoner tydligen är på "ljudlös".
Nedan följer mailkonversationen
Blå text är jag, röd text är deras svar.
Hej!
Jag hämtade ut min försändelse idag. I den låg det tre askar med linser. Jag har beställt fyra askar. Även fakturans belopp var på fyra askar.
Skickar ni en till ask omgående, eller hur går det till?
Hej Jimmy,
Kom alla fyra boxar i samma brev? Om de kom i olika brev kan det vara så att den sista kommer idag eller imorgon. Skulle den inte göra det kontakta oss igen så ska vi försöka lösa det!
Trevlig dag!
Endast ett kuvert innehållande tre boxar och en faktura på fyra boxar.
Fyra boxar får plats i ett kuvert, då jag fått sådana leveranser från er tidigare.
Hej Jimmy,
Efter jag fått hjälp av en arbetskollega har vi sett att alla dina 4 paket skickades från vårt lager i samma kuvert.
Har ditt kuvert varit skadad?
Jag har även kollat lagersaldo och vi har inga sådana toriska linser kvar på lagret som skulle kunna vara dina. Eftersom de special beställs för varje person.
Hej.
Kuvertet var oskadat och oöppnat när jag hämtade ut det. Fick som vanligt öppna det genom att dra i den röda "öppningsremsan".
Hej Jimmy,
Det låter mycket märkligt, om paketet varit oskadad då kan vi inte heller göra en reklamation. Tyvärr kan vi inte skicka ut ett till paket då, vi har informationen att vi skickat ut alla linser och du säger att kuvertet varit oskadad.
Vi beklagar detta verkligen!
Vad ska jag göra nu? Har inte svarat på de sista mailet.
Rätt svårt att bevisa att jag verkligen bara fått tre askar och inte fyra
Min kundhistorik visar att jag betalat x antal tusenlappar och alltid i god tid innan förfallodatum.
Har jag någon chans att ta hem detta, eller ska jag betala och knyta näven i fickan?