Jag får väl bli glad över att omtalas som "erfaren"
Japp - det var Trafikverket, eller entreprenör som hade jobbat på "stödremsan" i 3 kurvor.
Det är trots allt två positive saker i detta, om man nu ska vara aningen "vass":
1. Man har försökt att ha nån typ av klister i stödremsan *
2. Man har använd grus och sten i annan färg än vägbanan **
* Tyvärr höll receptet inte - Det var tört fredag/lördag och jag tyckte det så ut som nån typ av cement pulver - fast det dammande bort i och med att stödremsan kördes up på vägbanan. Efter regnet över helgen, så det närmare ut som det var aningen asfalt klister, runt dom sten som lå kvar bredvid vägen! Hursomhelst receptet höll inte - Men, att det var iblandat en gegga är nytt och det ser jag som det finns en vilja att göra bättra ifrån sig. I Värmland har man lyckas jättebra!
** Att man använd annan färg i stödremsan är bra - SMC har jobbat hårt på att man vid reperationer, vart det är risk för grus "spill", vill motorcykliseter få en varning när dom ser en färg-ändring! Så, igen et litet steg på vägen..
Ja, jag har pratat med Tingvall om detta, också.. Och jag tror inte att någon hällar än han och vi, sku önska vi ku lösa även detta.
Det är viktigt att förstå att Tingvall trots sin Trafiksäkerhets direktörs titel, inte kan kommendera över Drift och Underhåll - vilket även gör Tingvalls sits tuff. Om han nu mätts i sitt på att minska olyckor - får ju även han slås för att Drift & Underhålls Direktören ska prioritera pengar på t. ex. grus frågan! Så vi spelar ibland i samma lag, faktisk!
E4 dödsolyckan som nändes ovan, var Tingvall den enda som gav en undskyldning (var i MC Folket för nått år eller två sedan). Efter uppföljningen i Gävleborg - Fick Tingvall fram en Strategi om att hantera sommarfriktion - kommer artikel om detta i nästa vecka i MC Folket.