Någon i skåne som kan titta på en R1 åt mig?

Status
Ej öppen för fler svar.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ring och be om reggnummret för att kunna kolla upp den i fordonsregistret?

manneman

Guest
Det kan jag göra, problemet är att jag ligger nerbäddad just nu i flunsa så det hänger på hur bråttom du har.

Last edited:

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
men är förmodligen nå skrot, googlade namnet wallrav, å det är ju då inget som finns i sverige, verkar vara nå polskt/engelskt trimföretag osv, trodde att ja äntligen hittat mitt klipp. har ringt på så många men ja ids inte prata med fler försäljare som bara ska försöka lura en, skulle bara vilja ge dom en höger.. hittade en annan tråd om företaget där nån som köpt hoj av dom fått en med vind framfälg, så bättre hålla sig till seriösa

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Om man kollar på bilderna så ser däcken ut att vara lite väl slitna för att "bara" ha gått 350mil, jag skulle kolla upp den noggrant, Kan ju vara en fd ban-hoj ?

/Try

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Jo, lite luddigt när man plockat bort reg.numren från hojarna(bläddrade på fordonen i lager).
Varför gör en firma så? Är det seriöst?

Edit: ...har du fått iväg bilen nu? :)

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
jo precis, var även sugen på denna gixxer 1000, men hittade snabbt att dom sysslade med import, och när det gäller mc så vill jag ha helfräscha saker, det är ändå ens liv det handlar om, och när man bor så pass långt bort så kan man inte bara fara å lämna tillbaka den om det skulle visa sig vara nåt med den. har köpt en bil som visade sig vara krockad, det får räcka.
http://www.blocket.se/helsingborg/Suzuki_GSXR_1000_1ARS_GAR_SKICKAS_38411925.htm?ca=1_3&w=3

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
nej bilen är kvar, men hittar jag nån hoj för max 50tusen så kan jag både ha kvar bilen å köpa hoj vilket hade vart det bästa. jag vet av en -03 gsxr1000 i absolut nyskick, som gått 1000mil, men han begär lite för mkt för den tycker jag, 60k, den är fin, men ändå bara en -03
brorsan köpte sig en spritt ny 2007 som dom hade kvar i piteå för 80tusen jämnt

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Om man kollar på bilderna så ser däcken ut att vara lite väl slitna för att "bara" ha gått 350mil, jag skulle kolla upp den noggrant, Kan ju vara en fd ban-hoj ?

/Try

400 är det mesta jag fått ut någonsin...

Däcken säger inget..

Vet faktiskt inte om jag skulle köpa en 1000 milare med originalgummi.

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Har en polare som kollade på en R6:a hos just Olssons Bil och MC. De är inte direkt någon seriös firma då ägaren tidigare ägde ES-Bike (inte skrivet i sten) eller något liknande Mc/Scooter-firma i Påarp strax utanför helsingborg. Olssons Bil och MC finns för övrigt inte registrerat som företag, innehar ingen F-skatt och söker du på dem finns det inte någon direkt adress till dem.

För övrigt så sålde de en M3:a för ett tag sedan som jag själv var och kollade på, fast hos en annan handlare. Sedan fick Olssons tag i den och krängde iväg den, billigt som fan. Det visade sig vara import, fusklagningar, skruvade mätare och dylikt.

Mitt råd - Hitta något annat.

Edit: Man kan ju fråga sig varför en handlare täcker över regskylten på de objekt som de försöker att sälja..

Edit 2: Hittade tråden om den M3:an.. http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=234235&sida=2

Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
jo precis, var även sugen på denna gixxer 1000, men hittade snabbt att dom sysslade med import, och när det gäller mc så vill jag ha helfräscha saker, det är ändå ens liv det handlar om, och när man bor så pass långt bort så kan man inte bara fara å lämna tillbaka den om det skulle visa sig vara nåt med den. har köpt en bil som visade sig vara krockad, det får räcka.
http://www.blocket.se/helsingborg/Suzuki_GSXR_1000_1ARS_GAR_SKICKAS_38411925.htm?ca=1_3&w=3

Ytterligare en hoj till utan regplåt :)

Jag har köpt massor av hojar per telefon. Tycker idag att det är nästan säkrare att köpa från en privatperson än från en liten småskum firma.
Lite frågor om hojen och sen mer intervju runt personen. Privatpersoner brukar man avslöja ganska snabbt och jag köper aldrig en hoj av en som inte fattar eller kan sin motorcykel. Visst, rutinerade skojare finns ju också, men jag köper ju inte heller en hoj om jag inte vet var personen bor :)

Jag kom hem igår morse efter att intervjuat en person(Uppsala). Kallgarage och jag ville inte att han ens skulle starta den...hojen såg bättre ut än jag tänkt mig. Idag sprättade jag igång den och den lät bra.

Last edited:

manneman

Guest
Verkar som att firman här borta som jag själv inte haft något att göra med är av det oseriösare slaget.

Hittade bland annat detta inlägg men även ett på autopower var köpare blivit rejält blåsta!

Det finns heller ingen koppling mellan bolagsnamnet och en verksamhet i bolagsverkets register så det är svårt att ta reda på vem som står bakom, personligen har jag i varje fall aldrig sett någon Olsson då jag åkt förbi och gjordde jag det ja då vart det taget namn...

Luktar skunk lång väg...

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Haha, snackade med dom nyss.
Vilken nisse, kunde typ inget om hojar.
Hojen är ju mport och han kunde garantera att den knte hade gått mer.
Yeah right, undrar hur packningar och diverse mår om den stått så länge?
Det var nya kåpor på för dom gamla hade blivit stulna :hihi

Tänkte faktiskt köpa den direkt, trodde de hade bytt motor på den pga de låga milen men inte.

Regnr är CXH403

Köp inte är min rekommendation.

Med vänlig hälsning, Rejvis

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
där ser man, ja det luktar mygel ända hit :D
tack för info Ravetrancer

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
"jo precis, var även sugen på denna gixxer 1000, men hittade snabbt att dom sysslade med import, och när det gäller mc så vill jag ha helfräscha saker, det är ändå ens liv det handlar om, och när man bor så pass långt bort så kan man inte bara fara å lämna tillbaka den om det skulle visa sig vara nåt med den. har köpt en bil som visade sig vara krockad, det får räcka.
http://www.blocket.se/helsingborg/Su...htm?ca=1_3&w=3"

Bikeman ska du akta dig för...

Mer än importhojar där

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
"jo precis, var även sugen på denna gixxer 1000, men hittade snabbt att dom sysslade med import, och när det gäller mc så vill jag ha helfräscha saker, det är ändå ens liv det handlar om, och när man bor så pass långt bort så kan man inte bara fara å lämna tillbaka den om det skulle visa sig vara nåt med den. har köpt en bil som visade sig vara krockad, det får räcka.
http://www.blocket.se/helsingborg/Su...htm?ca=1_3&w=3"

Bikeman ska du akta dig för...

Mer än importhojar där

Utveckla gärna! Har inte hört nåt om dem, än.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hittar man drömobjektet till "rätt pris" men magkänslan brummar och morrar ... så vänd på klacken och kolla på nästa objekt

Magkänsla och sunt förnuft vinner i alla lägen :tummenupp

Sen för att det är en import BEHÖVER inte betyda att det är skrot , dom kan faktiskt serva och sköta grejjer även utanför våra gränser ... men risken är dock större att det är något fusklagat vrak/gammal banhoj/skruvade mätare/stulet fordon eller motor.

Konstigt att ingen driftig själ startat en seriös import av hojjar av alla dess slag,marknaderna är såpass mycket större utomlands och priserna betydligt lägre,borde löna sig

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping