Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

MDrei

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Fyrhjuling
Yes, filmning sker nog inifrån bilen lämpligast. Man fåt nog ta och bekräfta allt detta i veckan för att se vilka som följer med.

Men CBR, SL55 etc vore riktigt kul!

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
436 HK....Sålda
Just For The hell Of It

Kanooooon......Hoppas bara det blir av innan snön lägger sig.
Alltid kul att jämföra...........oavsett utgång......Bara att PM:a med detaljerna....... :tomten :tomten :tomten :tomten

MDrei

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Fyrhjuling
Har nu IronMikes e-mailadress. Försöker göra en maillista för de som vill medverka. PM mig era mail vore perfekt, så mailar jag alla när listan är någorlund komplett.

Sniper

Guest
Ni kan få en liten hint,för en månad sedan drog jag mot en 03,a m5,
han sa att det va en v8,a på 400 HK, jag kör en gixxer k3,a orginal förutom
3 mod, halvsys,bmc racefilter. den fick fetpisk från 0 till 299 på min mätare,
3 gånger sen va han nöjd :( och jag med :)
Jag väntar med spänning hur det går för er :tummenupp

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Fürstenhoff skrev:
Tjena Zatzy människa!!;)

Har allt i från en orginal moppe till turbo moppar och skulle väldigt gärna prova detta som en kul grej - sen gör det kanske inget att jag har diverse kamera utrustning/penn kameror samt diverse film erfarenhet!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

:corn :corn :corn :corn

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Ett litet förslag, det finns inte många moderna hojjar på 900,1100cc. Hade varit mer intressant om du testat mot t.ex. suzukis modellprogram, om du nu lyckas ragga ihop dem. alltså 600, 750, 1000 och 1300(busan) plus ev. en turbobusa(om du vågar)

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
436 HK....Sålda
I en lekstuga...
Hoj: HAYABUSA TURBO!! GSX-R1000K5 TURBO!! GSX-R1000K5!! MINIMOTO CARBON 15HK!! MINIMOTO CARBONE 8.5HK!! MINIMOTO TRIKE 8.5HK!! IMPREZA STI 550HK+!! MINI COPER TURBO 400HK!! SUPERKART 280HK!! T4 TDI 181HK!!......

Kan inte jag få leka med dig......Eh...hm......får jag låna din leksaker. så får du...eh...hm...ja...leka med min rabies smittade bitbenägna...Iller......! ! ! !

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
436 HK....Sålda
Fürstenhoff skrev:
He he he.

Bilarna är under uppbyggnad för att vara klara till april 2006 (dock är motorerna klara!! :tummenupp ).

Men visst kan det bli kul!! :banana

/Fürstenhoff.

Blir inte ett dugg kul om inte jag får vara med å leka.......Faan...jag kommer att skicka hela min Mink farm rnorr ut å leta rätt på dig......faan du kommer ha så många bitmärken att du kommer se ut som en gammal punkterad punkare,......Såååååå....ska vi leka eller....?

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
MDrei skrev:
Känns nog som jag kommer nog slösa mer bensin på er än vad ni på mig... Kan vi hålla oss till ämnet.

Funkar 2-takt nästa sommar så är jag på...

Annars kan jag köra kapp mad en likadan M5 som du redan förfogar över. 507hk är jättekul. Dock mindre kul o köra in. SMG:n är dock bra som bara den, lite kul med 7-vxlr.

Go for it and have a nice winter :banana

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
436 HK....Sålda
Nehe...tänkte väl det.........

Seså illrar........ut å jaga............ingen vågar leka med husse....! ! ! !

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Jag körde en trimmad SL 600 förra sommaren som hade 650 häster och 1000nm i vrid. Undrar hur den skulle gå jämfört med en R hoj.... den accade ifrån ALLT (utom racerbilar) mellan 100-200 km/h tydligen.

Trimningen kostade 800 000 kr och gjordes på AMG (man kunde ju inte få den orginaltrimmad av AMG med V12, så killen fick göra det efter att han köpte en orginal SL 600) :tummenupp

Bromsar, däck och fjädring var även dom kraftigt uppgraderade för att hålla måttet. Bilen kändes bara bättre och bättre ju hårdare man pressade den...

Hoppas ni filmer denna BMW vs MC duell!

mvh
Erik

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Nä, den köptes innan den modellen kom... fanns inte när han köpte sin. Han var för övrigt först i Sverige med denna modell. Sedan var det ett par till som köpte likadana, så då trimmade han den. Ville vara unik :)

edit: motsvarar väl en SL 65 AMG, men lite vassare...har för mig att det var 650 iaf. Läste att 65:an hade 612...kanske var det? Skitsamma. Det var sjukt jäkla mycket tryck i den och att köra utan antispinn inkopplat var helt sjukt i alla farter under 150 km/h

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Låter skoj, speciellt om man får tillfälle att åka med i nån vass bil! Har en Gsxr 1000-03, vill vara med.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
kan ingen med en 600 ställa upp?

jag e på tok för kass o köra, samt ställt av, men fan hade inga större problem med en vette C5, denna borde väl inte va mkt värre? :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024