Daiwan skrev:Hur många liter tankskum förväntas man pressa in? Finns det nåt speciellt trix för hur man skall göra på bästa sätt? Någon som vet?
Daiwan skrev:Hur många liter tankskum förväntas man pressa in? Finns det nåt speciellt trix för hur man skall göra på bästa sätt? Någon som vet?
Putterossi skrev:Va, behöver inte plåttankar ha skum? Trodde att alla behövde det.
Putterossi skrev:Va, behöver inte plåttankar ha skum? Trodde att alla behövde det.
Macke skrev:Verkar vara nytt för i år. På besiktningen nere på A-torp så var det väl så att dom gärna såg att man hade skum ändå, men man behövde som sagt inte när man hade metall tank...
Vet inte om regeln är ny, eller om dom bara tolkar den annorlunda...
Macke skrev:Förra året fick man ju nedslag på besiktningen om maninte hade skum i tanken, trots att man hade plåttank.
Jaja, skitsamma. Man verkar inte behöva det i år iaf...
OM besiktningsmännen förljer reglementet så ska du ju ha det.Macke skrev:Förra året fick man ju nedslag på besiktningen om maninte hade skum i tanken, trots att man hade plåttank.
Jaja, skitsamma. Man verkar inte behöva det i år iaf...
Goodstuff skrev:OM besiktningsmännen förljer reglementet så ska du ju ha det.
Macke skrev:Behövde inte ha det nere på A-torp iaf. Besiktningsmännen sa att dom skulle tolka regeln så att om man hade plåttank, så behövde man inte skum.
Men jag har pulat i lite för säkerhets skull, för att slippa strul om nån annan besiktningsman tolkar regeln annorlunda....
(Nån som vet hur pass "explosionshämmande" den där skummgummin är egentligen? Och i vilka situatiuoner skulle skummet hjälpa? Om bensinen antänds så antar jag väl att det skulle brinna/explodera rätt bra ändå, det är ju ända besninångorna som brinner.)
Mrlind skrev:Jag svarar gärna på frågar om hur man börjar rejsa och dylikt, mvh
alex
Anneli skrev:Tanken full om du har plasttank, inget om du har plåt, fast gör det ändå så blir vi i besiktningen glada.
Goodstuff skrev:OM besiktningsmännen förljer reglementet så ska du ju ha det.
Jag kan svara.NICE skrev:Har två frågor:
Ser att du kör på Metzeler däck, kan du beskriva deras egenskaper och fördelar?
Kör zx-10R själv och är lite små besviken på att Kawasaki i GP inte riktigt hänger med Yamaha och Honda, med tanke på Kawans långa MC tradion så borde de alltid vara med i spetsen, hur ligger det till egentligen?
Tack
pitte skrev:2287904En fråga ang explosionshämmande svampar. Jag vet att dessa har med säkerheten vid ev krasch att göra men undrar om det finns några nackdelar med att använda dessa? Vid t.ex tankning eller kanske bränsletillförsel vid nerlägg redan vid halv tank?? Vad vet jag..
J.Andersson skrev:2288719Jag har en fråga: Hur blir man snabb?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari