Någon som e rädd för den väntade jätte höjningen av försäkringspremierna?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
det kommer bara leda till att fler och fler kör oförsäkrat (funderar nästan på det själv).. kopplat med att alla trafikböter dubblas tror jag detta kommer betyda en dyster utveckling för trafiksäkerheten.

nollvisionen - bye bye.

jag tror inte att det kommer leda till att speciellt många lägger ner och tar upp en annan hobby dock, hojåkare är hårda outlaws ;)
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Rädd??

Rädd kan jag väl inte säga att jag är. Men jag är fan inte lycklig över deras förslag. Kan inte göra något åt deras förslag så jag har bestämt mig för att vad som än händer så tänker jag aldrig sluta köra hoj.
De pratade om att det kunde bli en höjning med 10 lakan för unga killar på stora sportare. Snacka om diskriminering!!!!
:mad:
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Gustav1 skrev:
2492689 Nä, statistiskt sett så är det de/vi som kraschar mest och kostar alltså mest.

Ja det är jag helt införstådd med men där borde väl finnas andra lösningar på "problemet"? Höjer de så mycket kommer där knappt finnas några unga killar kvar som har råd att köra sportare. Där finns ju faktiskt unga killar som kör med sunt förnuft och de drabbas ju också.

:tungan
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Inte rädd, men det klart jag är orolig för att det ska bli FÖR dyrt. Det är väl ok för mig men för dom som har hus och barn och redan tycker att de lägger för mycket av den gemensamma kassan på sin hobby så kommer det nog kännas värre...

Förra tråden stängdes, undra hur lång tid det tar för den här :corn
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Gustav1 skrev:
2492689 Nä, statistiskt sett så är det de/vi som kraschar mest och kostar alltså mest.

Jo men då straffar man ju samtidigt alla kollektivt vilket inte heller är rätt, bästa vore ju om var och en började på noll och fick ökad premie alleftersom man behövde utnyttja försäkringen.

Ja menar varför ska ja betala dyr försäkring för att nån annan med likadan hoj har kraschat, ja jag vet att de är det som är meningen med hela försäkringshistorien och nu är ja trött och ska nannan kudden:mad:
 

Gaschka

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Umeå
Hoj
Ingen numera
JT skrev:
2490333 Om förslaget går igenom tycker jag att rökare, feta och idrottsutövare också ska ha privatsjukförsäkring. Varför ska jag som skattebetalare och hojåkare betala andras risktagande, lika för alla...

Nåja säg inte det.. rökare är kanske den ideala samhällsmedlemmen! de betalar sanslöst hög skatt för rökat och dör ofta innan de plockat ut sin pension.. :pangihuve
 

sandstream

Guest
Fabbe skrev:
2491377 Menar du att först en avgift för att ha försäkringen o sen betala extra(höjningen) om det händer nått? Hmpf..
Nej, jag menar att trafikförsäkringen borde bära sig själv så långt som möjligt. Varför ska staten subventionera en försäkring?
Vill vi åka hoj får vi väl betala vad det kostar, eller är det orimligt?
sven666 skrev:
2492235 det kommer bara leda till att fler och fler kör oförsäkrat (funderar nästan på det själv)..
Tänk bara på att du kan få ersättningskrav från trafikförsäkringsföreningen.
Trafikförsäkringen täcker skador som du orsakar upp till 300 miljoner.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
2009 års premie kan bli tuff, men sen tar väl sossarna tillbaka makten 2010 och skiftar till gamla systemet igen :hihi
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Speedgirl skrev:
2492683 Rädd kan jag väl inte säga att jag är. Men jag är fan inte lycklig över deras förslag. Kan inte göra något åt deras förslag så jag har bestämt mig för att vad som än händer så tänker jag aldrig sluta köra hoj.
De pratade om att det kunde bli en höjning med 10 lakan för unga killar på stora sportare. Snacka om diskriminering!!!!
:mad:

10 lakan går väl an, men jag hörde snack om att deras förbannade sänkning på inkomstskatten inte blir av som planerat i början på nästa år. Kul om dem nu höjer försäkringen utan att kompensera :mad: :mad:
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Speedgirl skrev:
2492790 Ja det är jag helt införstådd med men där borde väl finnas andra lösningar på "problemet"? Höjer de så mycket kommer där knappt finnas några unga killar kvar som har råd att köra sportare. Där finns ju faktiskt unga killar som kör med sunt förnuft och de drabbas ju också.

:tungan

Nu är det ju ingen rättighet det här med att köra hoj sen är det ju faktist så att ärlighet, allmän duktighet, att vara snäll osv osv sällan eller nästan aldrig har några fördelar förutom socialt då... Men även där gillar ju tjejer " bad boys" :rolleyes: :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
sandstream skrev:
2496739 Nej, jag menar att trafikförsäkringen borde bära sig själv så långt som möjligt. Varför ska staten subventionera en försäkring?

Lätt o säga att det inte spelar nån roll om försäkringen höjs med grymt höga summor om man har lite o röra sig med:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top