Hedgehog
Talanglös...... :(
- Gick med
- 17 May 2006
- Hoj
- En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Nope, inte det minsta
Nu är det ju så att sporthojar både säljs, körs och försäkras i alla andra länder som har det systemet. Borde funka i Sverige också...BridgeMill skrev:2490210Som rubriken lyder: Någon som e rädd för den väntade jätte höjningen av försäkringspremierna? Någon som redan nu säljer för att va på den säkra sidan? Eller tror ni att det bara är tomt skitsnack?
Själv tänker jag på det, vill ju inte bli tvingad sälja p.g.a. att "staten" ser till att det blir för dyrt för mig...
Finlad sägs ju ha billigare trafikförsäkring än sverige..?BridgeMill skrev:2490210Som rubriken lyder: Någon som e rädd för den väntade jätte höjningen av försäkringspremierna? Någon som redan nu säljer för att va på den säkra sidan? Eller tror ni att det bara är tomt skitsnack?
Själv tänker jag på det, vill ju inte bli tvingad sälja p.g.a. att "staten" ser till att det blir för dyrt för mig...
BridgeMill skrev:2490341Det jag "hörde" var att premien för medel svenssons bil skulle höjas med 1000 kr om året och på mc skulle det handla om 3 till 4000, man har ju även hört om en fördubbling, men det kan ju inte vara riktigt trovärdigt...
Eller så var det bara ett vallöfte som aldrig kommer att genomföras.DR-Zätare skrev:För min del tycker jag att de ska ta sig en miniräknare och först göra en något sånär verklighetstrogen kalkyl innan de lägger fram förslag på reformer som denna.
BridgeMill skrev:2490210Som rubriken lyder: Någon som e rädd för den väntade jätte höjningen av försäkringspremierna?
lorkan skrev:2490425Eller så kan vi helt enkelt rösta rött 2010.
Spoox skrev:2491307nepp, varför skulle man vara de? tänker låta hojen var som den är, den är snyggast så. man får ta böterna OM man blir stannad. men de verkar ju ha helt fel tankegångssätt å tror att fler ska stanna för dem nu??? snarar tvärt om väll? fler kommer chansa på att dra ifrån dem för de blir mer värt ifall man lyckas nu
Precis!Anderzzon skrev:Men för guds skull det är trafiken som ska höjas inte hela försäkringspremien!
sandstream skrev:2491276Eller så var det bara ett vallöfte som aldrig kommer att genomföras.
BTW: Rökning borde förbjudas helt, 8.000 - 10.000 svenska per år dör av tobaksrelaterade sjukdomar och det är ju helt sjukt.
Med sånna siffror kan man undra hur de orkar "bråka" om 500 döda i trafiken per år.
Gustav1 skrev:2490338Aftonbladet har snackat om det ja...
sandstream skrev:2491321Precis!
Jag betalar 500:- i månaden för trafikdelen på min R1000 -05 och bor i Stockholmsområdet.
Med en fördubbling blir det 1000:-/mån nästa år och det är inget som skulle få mig att sluta åka.
sandstream skrev:2490249Du menar att staten ser till att de som utnyttjar försäkringen får betala den?
Usch vad hemskt
JT skrev:2490333Om förslaget går igenom tycker jag att rökare, feta och idrottsutövare också ska ha privatsjukförsäkring. Varför ska jag som skattebetalare och hojåkare betala andras risktagande, lika för alla...
Stymer skrev:2490483
Finlad sägs ju ha billigare trafikförsäkring än sverige..?
agent08 skrev:2491571Nej, ingen kommer nånsin att rösta rött igen om man inte är bidragstagare.
Visst är det för jävligt att trafikförsäkringen går upp men samtidigt så kommer inkomstskatten att sänkas vilket gör att vi får mer pengar över till annat t.ex. hojåkning
Men visst, kraschar man så kostar det.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |