Någon som har en p-biljett 10:30 Sthlm city? - Parkeringsböter

AnAx

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
2001, Yamaha R6
Kort och gott åkte jag dit på parkeringsböter.
MC-rutan var full så jag stod bredvid och fick 475:- för "Parkerat fordon på avgiftsbelagd p-plats utan att visa att avgift erlagts."

Tiden är kl 10:26 och jag såg detta först kl 17:15 så det bästa jag fick tag i var en från kl 17:09 av en bilist.

Så...någon som har en röd biljett från i dag (24:e) ca kl 10:26 i Stockholm city som jag kan få och överklaga med?

Andra förslag mottages också (ja, det finns en risk att jag betalar i slutänden).
Boten verkar korrekt skriven & jag har en enskild firma.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kan ju oxå vara så att han hade lappen i plånboken då den inte går att fästa på hojen...
Då kvittar det om de har fotat... De själva är ju medvetna om att det inte finns något ultimat ställe på en hoj för parkeringslappen...

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
De har ju flera gånger sagt att man kan ta med sig lappen. Då det finns risk för att andra tar biljetten om man lämnar den på hojen.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Kort och gott åkte jag dit på parkeringsböter.
MC-rutan var full så jag stod bredvid och fick 475:- för "Parkerat fordon på avgiftsbelagd p-plats utan att visa att avgift erlagts."

Jag kan inte avgifterna för olika typer av felparkering men eftersom du har parkerat utanför en P-ruta gissar jag att du med det menar att du inte stod i någon annan P-ruta heller (typ avsedd för bilar)?

Om så är fallet kan man ju undra varför P-nissen/lisa valde att ge dig böter för en annan förseelse, kanske för att vara snäll OM det nu är så att din avgift på 475kr är lägre än vad du igentligen skulle betalat eftersom du stod utanför!

Bara en tanke!
// Niklas

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Om så är fallet kan man ju undra varför P-nissen/lisa valde att ge dig böter för en annan förseelse, kanske för att vara snäll OM det nu är så att din avgift på 475kr är lägre än vad du igentligen skulle betalat eftersom du stod utanför!

Bara en tanke!
// Niklas

Då borde boten vara ogiltig?

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
R6
Hur tänkte du nu =P
Tror inte att han endast kommer att lägga ner 10min på detta.....Överklaga måste han väl ändå också göra...

Kan tänka mig att han har lagt ner ca 10 min på detta. Det blir 2850:- i timmen som är skattade och klara.

Vad jobbar du med? :tuttar

:rolleyes:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Då borde boten vara ogiltig?

Kanske men det lär väl vara upp till fordonsägaren att visa att han i så fall har betalt.

OM det nu är dyrare att betala för att man stått utanför/felparkerad och man nu inte HAR betalat för parkeringen varför då inte bara betala och ta konsekvensen av sitt handlande!? Lappnisse/lapplisa har ju i så fall visat sin goda vilja att lindra effekten av parkeringsmisstaget!

// Niklas

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kanske men det lär väl vara upp till fordonsägaren att visa att han i så fall har betalt.

OM det nu är dyrare att betala för att man stått utanför/felparkerad och man nu inte HAR betalat för parkeringen varför då inte bara betala och ta konsekvensen av sitt handlande!? Lappnisse/lapplisa har ju i så fall visat sin goda vilja att lindra effekten av parkeringsmisstaget!

// Niklas

Menade mer att om den var felaktig så blir den avskriven,
de kan knappast ge en ny bot i efterhand.

Sen finns det inte snälla parkeringlisor så där har du fel :tungan

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hur tänkte du nu =P
Tror inte att han endast kommer att lägga ner 10min på detta.....Överklaga måste han väl ändå också göra...

Ja, skriva ett kort, informativt brev och frankera. Kanske kan han göra det på arbetstid rentutav. Säg 10 min till då...

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Hur tänkte du nu =P

Han lägger kanske ner en halvtimme totalt då och "tjänar" 475 spänn. Du lägger ju ner din energi på att skriva i tråden utan att få ett öre för det.

Det kan ju faktiskt vara tidsfördriv även för honom och om han ändå har tiden över så skadar det ju inte att lägga den på att slippa sin bot :)

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Rätta
Parkerar du ogitigt oavsett så kan du väl ta konsekvensen av ditt handlande? Tänk om alla skulle göra som dom vill..... inte för att jag gillar lapplisor och böter men kan dock förstå varför regler och ordning finns.....

Jag hoppas du inte sitter och surfar på arbetstid nu! För regler och ordning är till för att följas!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Parkerar du ogitigt oavsett så kan du väl ta konsekvensen av ditt handlande? Tänk om alla skulle göra som dom vill..... inte för att jag gillar lapplisor och böter men kan dock förstå varför regler och ordning finns.....

Jag tänker mig hur du säger det där, på göteborrska, och ryser av lätt obehag.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA