Någon som har en p-biljett 10:30 Sthlm city? - Parkeringsböter

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Jag kan inte avgifterna för olika typer av felparkering men eftersom du har parkerat utanför en P-ruta gissar jag att du med det menar att du inte stod i någon annan P-ruta heller (typ avsedd för bilar)?

Om så är fallet kan man ju undra varför P-nissen/lisa valde att ge dig böter för en annan förseelse, kanske för att vara snäll OM det nu är så att din avgift på 475kr är lägre än vad du igentligen skulle betalat eftersom du stod utanför!

Bara en tanke!
// Niklas

I stockholm har inte parkeringsplatserna längs vanliga vägar målade rutor. Förrutom de reserverade platerna, mc, handikapp eller liknande. Det är alltså korrekt att förseelsen är saknat bevis på avgift.

källa: Parkeringsplatser - stockholm.se

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
R6
javisst ja, glömde total det där med att han kommer att "tjäna" pengar på det....:tummenupp

vad vet du, jag kanske också "tjänar" på mina inlägg ;)

Han lägger kanske ner en halvtimme totalt då och "tjänar" 475 spänn. Du lägger ju ner din energi på att skriva i tråden utan att få ett öre för det.

Det kan ju faktiskt vara tidsfördriv även för honom och om han ändå har tiden över så skadar det ju inte att lägga den på att slippa sin bot :)

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
I stockholm har inte parkeringsplatserna längs vanliga vägar målade rutor. Förrutom de reserverade platerna, mc, handikapp eller liknande. Det är alltså korrekt att förseelsen är saknat bevis på avgift.

källa: Parkeringsplatser - stockholm.se

OK, det framgick ju inte av första inlägget i tråden utan bara att han parkerat utanför markerad P-ruta för mc.

Nåväl, 465 spänn är ju inte mycket att orda om men vill man jobba sig så why not! Går det så går det om inte har han ju i alla fall prövat och förhoppningsvis lärt sig något!

Personligen had ejag nog bara betalat eftersom jag vet att jag gjort fel, hur surt det än må vara!

// Niklas

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Parkerar du ogitigt oavsett så kan du väl ta konsekvensen av ditt handlande? Tänk om alla skulle göra som dom vill..... inte för att jag gillar lapplisor och böter men kan dock förstå varför regler och ordning finns.....

I princip håller jag med dig, man skall vara "man" nog att stå till svars för sitt handlande osv.

Dock så kan man nog påstå att antalet mc-parkeringar inte är tillfredställande. Vet inte exakt hur det är i andra städer runtom i landet, dock så kan det vara lite bökigt i Göteborg ibland tycker jag. Detta också till stor del att det står ofta moppar och cyklar i dessa rutor vilket käkar upp vår plats att parkera på.
Ibland går det att flytta på dem, men ofta sitter de i nån njädrans stolpe eller dylikt.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
löjligt tycker jag. Då kan dom lika väl börja ge böter åt konstigt parkerade cyklar :va

En hoj tar ju inte så mycket mera plats. Om vi inte snackar guld vinge men det är ju vinterbil. typ.

Terence

Medlem
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Jag hoppas du inte sitter och surfar på arbetstid nu! För regler och ordning är till för att följas!
vad säger att jag inte får surfa på arbetstid? däremot vet jag att det finns regler på var och hur man får parkera. Den som inte förstår att killen gjort fel och borde stå till svars för felsteget har nog inte alla hästar hemma :) nog om detta :)

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
vad säger att jag inte får surfa på arbetstid? däremot vet jag att det finns regler på var och hur man får parkera. Den som inte förstår att killen gjort fel och borde stå till svars för felsteget har nog inte alla hästar hemma :) nog om detta :)

Skulle vara kul att höra vad du tycker om rättsystemet bara allmänt egentligen. Den där äckliga incestvåldtagaren Josef Fritzel får rättegång istället för en kula i pannan direkt men du tycker inte att den här killen ska kunna försöka bli kvitt en parkeringsbot som han fått då mc-rutan var full och han stod precis utanför. Det blir ju ännu mer befogat då reglerna är så diffusa som det bara går att bli. Att man kan ta med sig lappen osv.

Klart det är fel men jag (och säkert många fler) hade gjort precis likadant i hans ställe om jag hade kommit till en full mc-ruta. Moraltant, det är vad du är Terence. Visa lite medkänsla istället.

Terence

Medlem
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Skulle vara kul att höra vad du tycker om rättsystemet bara allmänt egentligen. Den där äckliga incestvåldtagaren Josef Fritzel får rättegång istället för en kula i pannan direkt men du tycker inte att den här killen ska kunna försöka bli kvitt en parkeringsbot som han fått då mc-rutan var full och han stod precis utanför. Det blir ju ännu mer befogat då reglerna är så diffusa som det bara går att bli. Att man kan ta med sig lappen osv.

Klart det är fel men jag (och säkert många fler) hade gjort precis likadant i hans ställe om jag hade kommit till en full mc-ruta. Moraltant, det är vad du är Terence. Visa lite medkänsla istället.

Oj blev visst indragen i en helt annan diskussion ;) ang. Fritz så håller jag inte med dig. Alla har rätt till rättegång, går ju inte att skjuta folk hur som helst. Däremot borde han få rättegång och sedan efter att alla fakta kommit fram som således gjordes då skulle han få ett skott i pannan. Olika tänk...

Moraltant eller ej låt så vara. Jag kan inte reglerna till 100% jag uppfattade det som att han stod utanför avsedd ruta och således har han tagit ett beslut att inte följa regeln. Dvs antingen chansar man och lyckas eller tar man sitt straff. Quite simple.... Dock säger detta inte att jag inte lider med killen att parkeringssituationen är som den är.... Säger inte heller att jag inte gjort samma sak däremot hade jag tagit böterna...

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Jag försökte komma undan böter eftersom min kvinna (skönt att ha någon annan att skylla på) löste p-biljett och stoppade den i sin plånbok, med böter som följd. Jag bestred boten och bifogade biljetten. Fick ett rappt svar att vindrutan var fotodokumenterad. Då var det ingen idé att stå på sig.

AnAx

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
2001, Yamaha R6
Jag kan inte avgifterna för olika typer av felparkering men eftersom du har parkerat utanför en P-ruta gissar jag att du med det menar att du inte stod i någon annan P-ruta heller (typ avsedd för bilar)?

Om så är fallet kan man ju undra varför P-nissen/lisa valde att ge dig böter för en annan förseelse, kanske för att vara snäll OM det nu är så att din avgift på 475kr är lägre än vad du igentligen skulle betalat eftersom du stod utanför!

Bara en tanke!
// Niklas

Nu jävlar drog det iväg i tråden.

Lite klargörande:
MC-rutan var full så jag ställde mig bredvid den där bilar får parkera. Så det var ett ok ställe att parkera på.
Ingen MC i parkeringsrutan hade fått böter, därav tycker jag det är lite surt.

Jag har en blå som är köpt på södermalm klockan 10:29 igår, kan den funka?

Jag har ingen aning om en blå skulle fungera. Jag kollar upp det och återkommer...så håll hårt i lappen! :)

Last edited:

universe777

See you in hell don't be late.
Gick med
28 May 2009
Hoj
2000, Triumph Legend 900 *SÅLD* 2008, Kawasaki ER6F *SÅLD* BMW K1100LT 1999 BMW S1000RR 2010
Jag försökte komma undan böter eftersom min kvinna (skönt att ha någon annan att skylla på) löste p-biljett och stoppade den i sin plånbok, med böter som följd. Jag bestred boten och bifogade biljetten. Fick ett rappt svar att vindrutan var fotodokumenterad. Då var det ingen idé att stå på sig.

Varför inte stå på sig. Även om vindrutan var dokumenterad och det inte
fanns någon lapp där. Eftersom man kanske inte kunde fäst biljetten där på ett stöldsäkert sätt. Därför får man ha lappen i plånboken om man vill (när man kör motorcykel).

Men du kanske snackar om fotodokumenterad vindruta på bil.

Isåfall är du inne i fel diskution och fel forum.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Lite klargörande:
MC-rutan var full så jag ställde mig bredvid den där bilar får parkera. Så det var ett ok ställe att parkera på.

Klart det är surt, men om du nu ställde dig på en "bilparkering" så måste du väl ha förstått att du borde ha betalat...:va

Ursäkta mig om jag låter bitchig, men var fan är vi på väg om vi inte kan ta ansvar för så enkla saker som att parkera!!!
Visst, jag parkerar också fel, otillåtet, kör för fort/där man inte får köra, men så står jag alltid för det och betalar också en slant för det ibland. Mina val - mina böter... Inga konstigheter.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Nu jävlar drog det iväg i tråden.

Lite klargörande:

Jag har ingen aning om en blå skulle fungera. Jag kollar upp det och återkommer...så håll hårt i lappen! :)

Jag har en, du kan få köpa den för 470:- :rolleyes::D:krama

Antagligen så är det gratis på MC-parkeringarna men nu stod du på en bilparkeringsplats där dom får in parkeringspengar om det står bilar där.

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Hade jag haft en så hade du fått den älskar p-h***r
Det är inte pengarna utan principen
Du skulle lagt den i stockholmstråden så hade det kanske blivit färre bönder som lagt sig i

Men jag tror faktiskt att jag åkte förbi den parkeringen och det var en mörkklädd
man som flyttade ut din mc ut från p-rutan --- vill du ha ett intyg på det

du kan få det gratis

AnAx

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
2001, Yamaha R6
Hade jag haft en så hade du fått den älskar p-h***r
Det är inte pengarna utan principen
Du skulle lagt den i stockholmstråden så hade det kanske blivit färre bönder som lagt sig i

Men jag tror faktiskt att jag åkte förbi den parkeringen och det var en mörkklädd
man som flyttade ut din mc ut från p-rutan --- vill du ha ett intyg på det

du kan få det gratis

Tack för sympatin & intygsvilligheten men jag tror ändå jag skulle åka dit på att inte ha en parkeringsbiljett. :)

Jag har en blå som är köpt på södermalm klockan 10:29 igår, kan den funka?

Blå biljett fungerar dessvärre *inte*.
Måste ha en röd. Men tack ändån!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...