Någon som har en zx10r turbo

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
Tänkte ladda min zx10a 04 och behöver lite info om kompsänk och hårdare kopplingsfjädrar.ev andra frågor också så är det någon som har en eller vet.:confused:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
För ett tag sen här i turboforumet var där en länk till en firma i USA som säljer färdiga byggsatser till ZX10R -04-05 , 500hk var det tal om...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
ZX10 är väl inte världens bästa grund. Bäst är om du bygger allt själv - eller låter någon "skutt" göra grenrör och plenum medans du fixar resten som t.ex. kompsänkning, fixning av oljetryck för vev etc.

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
ZX10 är väl inte världens bästa grund. Bäst är om du bygger allt själv - eller låter någon "skutt" göra grenrör och plenum medans du fixar resten som t.ex. kompsänkning, fixning av oljetryck för vev etc.

Jag hade tänkt bygga plenium och grenrör själv. Min egentliga fråga var om någon vet var man kan få tag i hårdare kopplingsfjädrar och hur jag bäst sänker kompet. Du säger något om oljetrycket för veven är det något man måste modda:confused:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
EBC har ett kopplingskit till 10an med hårdare fjädrar. Vet dock inte om dom är tillräckligt mycket hårdare..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...