bodoe in da house:
och att den väger 1000g är ju inte fel. Finns det lättare hjälmar i glasfiber?
Ja Bell har en crosshjälm som dom flesta Speeway åkarna åkte med för ett par 3 år sedan, den vägde 850gr men vad jag förstår finns ingen Svensk importör längre. Några här känner nog till min hjälmfettish (63 st på hyllan) och det brukar bli 3-5 nya varje sommar, i sommar har jag börjat åka (åker mest naket, Tuono, Monster, etc.) med crosshjälm utan skärm och med glasögon (och öronproppar förståss), skaffat en No Fear, en Airoh Stelth 1000gr och en HJC carbon och jag tycker det funkar riktigt bra förutsatt att man har brikkor som sitter bra i hjälmen, har ett par av Smith's värstingar med glas som bli mörkt i solsken och funkar riktigt grymt, även ett par enklare SPY med klart spegelglas även dom funkar bra. Crosshjälmar med visir har jag ännu inte provat, har lite problem med utseendet, lite myrslok, men jag ska nog ta och testa en nästa sommar....
Iår har jag nog åkt lika mycket cross som integralhjälm och om det blir en längre tripp åker integralen på men för det där busandet på stan så funka crosshjälmen (utan skärm) helt OK....
DP says: ALDRIG samma hjälm 2 dagar i rad.....