Fürstenhoff;
Att en människa kan bli sjuk har jag full förståelse för. Men att lova något gång efter gång som man inte håller...
OM det nu är så att man har så mycket att göra kunde det ju vara en lösning att anställa någon, på projekt eller visstid.
Jorden går knappast under för min skull, men jag accepterar inte att bli lovad en sak och det löftet sviks gång efter gång.
Har de fullt upp och företaget går bra, vore det förmodligen ett klokt val att anställa en kontorist, om så bara på deltid,
som kunde vara behjälplig i verkstaden.
Får intrycket av att du känner dom väl, har täta kontakter med dom och tycker att jag är en osympatisk djävla typ
som har mage att klaga? Då får du tycka det. Jag ser inte, som du hävdar, att jag har skrikit mig hes men anser
att har man lovat så får man antingen se till att de blir gjort, eller och förklara läget.
Vem är det som "skriker" egentligen?
Jag ställer inte högre krav på ISR än på någon annan jag handlar eller handlat av, bara så det blir klargjort.
Och jag har sett ett antal olika verksamheter, stora och små och konstaterat att även om det är tufft med arbetsbelastning ibland
så har de strävat efter att lösa det, så snart som möjligt.
Hade funderingar på att ringa dit nu på morgonen och fråga hur det går, men jag finner det fruktlöst.
Mina upplevelser av hantverkare/småföretagare är tämligen likartade, både ur yrkesmässigt perspektiv och privat.
De flesta jobbar på bra och gör vad de kan för att tillgodose kundens önskemål och krav.
En del är otydliga och ett antal är överoptimistiska i sina löften.
Troligen för att de är måna om att tjäna pengar - det är nog de flesta - men också att de lovar mer än de kan hålla.
Och många av dom är medvetna om det, men väljer att titta med ett öga i det läget. I en del fall finns kontrakt som
binder hantverkare mot andra företag och gör att enskilda/privata beställningar hamnar längst ner i högen.
ISR är inga snabbköps grejor, dom har rätt höga krav så var nöjd över att inte vemsom hellst tillverkar.
Just därför som mitt val stod mellan Brembo och ISR efter att ha kollat med original och andra "pirat"märken.
Har en kompis som gärna köper sina grejer på Biltema och tycker han gjort ett bra köp när det varit tämligen billigt.
Hans val, ok med mig. Jag är litet mer kräsen.
..................
Dom är ju rätt få på verkstaden och faller ngn gubbe av så läggs jobben på hög.
Märkligt att dom inte strävar efter att "alla ska kunna alla moment". Standard inom de flesta svenska företag idag vad jag vet.
Det skulle troligen spara en del väntan och våndan både för deras och deras kunders del.