Ringde Acke nyligen för att förvissa mig om att mailet hade kommit fram. Det hade det, lyckligtvis. Även om jag inte drabbas av att få tillbaka det kändes det bättre att förvissa mig. Servern som deras hemsida ligger på, svarade inte en period i fredags fm. Insåg sedan att hemsideserver och mailserver normalt sett inte är desamma.
Han lät trött och sliten, så jag skäms nästan litet grand för att ha "legat på". Antar att det är åren i industrin i ett större företag som gjort att jag kan vara en krävande kund. Hade varit bättre om det hade varit några få mil emellan, så jag kunnat åka dit "in persona". Det brukar vara bättre om man kan träffas mellan 4 ögon.
Fick ett påpekande om mina skivor i lördags morse på besiktningen inför bankörningen, förklarade läget och då var det helt ok.
Vad som däremot känns litet småirriterande är att en av mina instruktörer sa att han såg "en liten aning" blårök när jag slog av efter långa rakan, de få gånger jag varvade ur hojen. Trodde jag köpt en evighetsmaskin, men tydligen icke.
Vinterjobb
Inte kul, men, men... Å andra sidan världsliga problem.
Och tydligen är de "fiiiina" Brembobeläggen jag har hemma, avsedda för rostfria skivor. Acke rekommenderar HF eller HH-belägg. Hade ju varit bra om jag checkat av det innan jag beställde dom.
Får väl se om jag beställer en omgång belägg av annan sort.
Någon som vet om det är "dumt" köra med sintrat på ISR-skivor? Jag tänker på om man skadar dom, eller om det "bara" blir något sämre bromsverkan?
Har ingen avsikt att ringa och störa Acke mer. En människa som jobbar röven av sig
förtjänar respekt och arbetsro.