Någon som känner igen sig?

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Fattar inte att det är så många som bryr sig om hur folk är klädda samtidigt som det knappt är nån som kommenterar hur de kör.
Tror ni att det är viktigare att ha ryggskydd än att köra försiktigt? :kocko

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Victor skrev:
Jovisst. Men den gången man träffar en fluga eller liknande så svär man högt. Jag fick ett flygfä på knogen i 160 nånting och fy fan vad ont det gjorde. Ganska konstigt för dom har ju inte nån massa att tala om.

Äh du din ligist har ju åkt omkring i jeans halva sommaren. När jag ser dig o dina kvaddade hojar tänker jag på min premie *SUCKAR o gråter*

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mackis skrev:
Tja, undrar bara ifall det är någon som känner igen sig på denna bild`?
Jag och en polare var på väg hem från malmö och stötte på denna snubbe strax norr om hallandsåsen. Det var i början av juni.. Vi följdes åt fram till halmstad.. Eller rejsade lite :rofl :hihi
Vi körde en svart BMW 325.

Det kan ju knappas vart bekvämt, utan handskar, med öppen hjälm, tröja som fladdrar långt uppe på ryggen..vet ju hur insekter kan daska till I visiret, utan handskar och öppen hjälm..

En insekt kan göra en blind om man får den i ögat redan i 90 km...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
SuperMicke skrev:
Om flygfät hade haft skyddsutrustning så hade det inte kännts nånting :mattias

*ASG*
Detta är nog en av de bästa kommentarerna genom tiderna. :tummenupp :rofl :rofl

Förövrigt så håller jag med föregående talare (flertalet)

Man bör inte köra hoj utan skyddsutrustning, speciellt inte in så pass höga farter. Jag kan inte förstå att man vill ligga i 200 utan grejer.

Dels är det j*vligt obehagligt/obekvämt och man ökar ju riskerna för att OM något går fel så kommer man inte från sjukhuset på ganska länge.. om någonsin.

Men ligger man i 200 efter motorvägen och går omkull av någon anledning.. Ja.. man har nog inte mycket skinn kvar på kroppen efter en sådan grej. Hade man haft skinnställ så kanske man klarar sig med några brännskador från friktionsvärmen.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Och jag har en fis på tvären.
När den väl är ute ska jag bli snäll igen :)
Det är kroniskt va? ;)
Jag vet, har samma åkomma.

Dessutom fattar jag inte varför man vill skylta med sina bleka love handles så där.

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Exakt !! Och så åker vi förbi om ngn har klotat utan och stanna för man får fan sköta sig själv *perfect world*..... Det va så vi sa va... :va
Nä, då ska de minsann ha hjälp :3freak

Hade själv en sån där "Sköt dig själv och skit i andra"-knapp när jag var 9-10 år, tyckte jag var skitball :tomten
Goodstuff skrev:
Det är kroniskt va? ;)
Jag vet, har samma åkomma.
Nu känns det bättre och rummet luktar gott :)

Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
2fast4hjo skrev:
:7peta va gnälligt det var här idag då :3freak .

Vältolyckorna som i princip sker stillastående påverkar också din premie liksom stöld.

Får man fråga vad denna "sura" försäkringen är på :va

Givetvis. Men det hela bottnar sig i topic "Någon som känner igen sig?" där en kille kör utan skyddskläder på motorvägen. I hög fart. En del verkar tycka det är helt ok (vissa med ursäkter om testkörning bla bla) men då anser jag att man inte tänkt långt nog. För det påverkar andra också.

Själv kastar jag också sten i glashus då och då men inte så stora stenar...

Det "gnälls" ju en hel del här när det kommer till försäkringar samtidigt som så många tycker det ska inte "gnällas" på de som slarvar. Motsägesfullt med andra ord. Det gällde alltså inte bara min försäkring... (btw den går på nära 5k halv vilket är heltokigt)

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Chronic skrev:
Då är du en mupp och hemmapolis.

En kille kan väl ta en liten sväng i "fel" utstyrsel, köra ett litet spontanrace med en bil och sen åka hem, utan att bli magsyregnälld på tycker jag.

Chronic, vad är det för hoj på din signatur bild??

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Victor skrev:
Jovisst. Men den gången man träffar en fluga eller liknande så svär man högt. Jag fick ett flygfä på knogen i 160 nånting och fy fan vad ont det gjorde. Ganska konstigt för dom har ju inte nån massa att tala om.

Killen fick en geting in i skinnstället som "ramlade" neråt mot magen när han körde på bakhjulet...trodde han hade blivit allmänt :dummer när han plötsligt tvärnitade och började slå sig själv i magen för att ta :död på den som hämnades med att sticka honom flera gånger.

TukTuk skrev:
Det gällde alltså inte bara min försäkring... (btw den går på nära 5k halv vilket är heltokigt)

:7peta funderat på att byta hoj/bolag :rolleyes: . Jag betalar bara 4500 för min sv 05 och killen 8000 för GSX R 1000 hel/hel :rofl

sandstream skrev:

Bra..är du snäll nu då :pannkyss :hihi

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
Nä, då ska de minsann ha hjälp :3freak

Hade själv en sån där "Sköt dig själv och skit i andra"-knapp när jag var 9-10 år, tyckte jag var skitball :tomten

...och sen när du va 11 år så kom ironin in i världsbilden ..... :)

enhjuling skrev:
Fattar inte att det är så många som bryr sig om hur folk är klädda samtidigt som det knappt är nån som kommenterar hur de kör.
Tror ni att det är viktigare att ha ryggskydd än att köra försiktigt? :kocko

...om man inte har skyddsutrustning är man jue så grymt ball, nästan
som en stålman så då har man inget och frukta jue för man sköter sig
själv så inga andra blir lidande har jag fått mig itutat efter alla trådar här
på forumet ! Men man tar gärna emot hjälp OM det går åt helvete, men FRAM
till den stunden ska ALLA sköta sitt och sluta gnälla :3freak har jag förstått det rätt då ? .... /M

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
DET VAR JAG SLUTA BRY ER ! JAG HAR LA PÅ MIG VAD JAG VILL ELLER!

:banana :banana :banana skojabara :banana :banana

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Så fort man nämner att folk överdriver (i detta fallet kopiöst) får man höra: död åt alla, ligger du vid vägkanten o ruttnar skiter vi i dig, vi skiter i allt.

Sandstream nämnde något om hur han betedde sig vid 9-10 år, han är inte där än och vissa av er verkar ha en bit dit med.

:tummenupp

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
2fast4hjo skrev:
:7peta va gnälligt det var här idag då :3freak .

Vältolyckorna som i princip sker stillastående påverkar också din premie liksom stöld.

Får man fråga vad denna "sura" försäkringen är på :va
Absolut...och det är av största vikt att man har ryggplattan på sig när man lägger hojen stillaståendes :)

Som sagt allt sånt påverkar premien negativt....

Victor skrev:
Ähh släpp styret då.... :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nicko@K.A.P skrev:
Så fort man nämner att folk överdriver (i detta fallet kopiöst) får man höra: död åt alla, ligger du vid vägkanten o ruttnar skiter vi i dig, vi skiter i allt.

Sandstream nämnde något om hur han betedde sig vid 9-10 år, han är inte där än och vissa av er verkar ha en bit dit med.

:tummenupp
Känns skönt att du finns här och kan styra upp lite. Tack.

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Hur lyckas ni spåra ur det så långt? :va

Men som sagt de e ju sporthoj man e inne på :rofl

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Mackis skrev:
Finns de folk som är sugna? :confused:

Så ja vet om ja ska orka greja med de :banana

Så klart! E ju alltid kul o se lite gixxerpisk såhär när hösten kryper på :tummenupp
ifs verkar ju hojåka utan skinn va världens sensation... bäst o varna innan du lägger upp nån länk :3freak

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...