Någon som kör med något av följande:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag var med när han köpte det så jag vet nog lika mycket som han själv. Men annars tackar för länken. Inte alltid folk ställer upp o gå genom ett forum för att ställa upp! Plussar dig för det:tummenupp

Har nu efter många om och men beslutat mig för följande. Antingen klipper jag till på A-stars octane som jag får till bra pris (3995kr) Eller så avvaktar jag ett tag till o slår till på något bättre/dyrare.

Som jag sa tidigare, En jävla djungel det här...

Märken som lockar:
Arlen Ness
Alpinestars
Spyke
Sweep

Nåt jag missat? Nu snackar vi gärna kvalitets-märken. Berik t.ex. går bort direkt pga deras innerfoder.. Verkar strula för en del...
Det var hyggligt och det hade du inte behövt.
Vad gäller dina val ovan så hade jag tittat närmre på Spyke, dom har rätt mycket på YC i Helsingborg så åk in o kolla. Bröderna Nilsson säljer A-stars men dom hade inte så mycket inne när jag var där, kanske annorlunda nu när säsongen närmar sig. :tummenupp

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag var med när han köpte det så jag vet nog lika mycket som han själv. Men annars tackar för länken. Inte alltid folk ställer upp o gå genom ett forum för att ställa upp! Plussar dig för det:tummenupp

Har nu efter många om och men beslutat mig för följande. Antingen klipper jag till på A-stars octane som jag får till bra pris (3995kr) Eller så avvaktar jag ett tag till o slår till på något bättre/dyrare.

Märken som lockar:
Arlen Ness
Alpinestars
Spyke
Sweep

Nåt jag missat? Nu snackar vi gärna kvalitets-märken. Berik t.ex. går bort direkt pga deras innerfoder.. Verkar strula för en del...

Är inte Arlen Ness och Berik samma märke?
Mitt Arlen Ness ställ har även Berik loggor på sig.
Har helt klart för mig att det är "samma" märke/tillverkare.

Håller med om att fodret kan lossa men har inte haft några större problem med det. Däremot gick min dragkedja sönder. Skräddaren fixade en ny för 150kr.

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
d96angl Jodå! Arlen ness och Berik är "i princip" samma skit. Som jag förstått det så har designern för arlen ness startar sin egen kollektion, nämligen berik. Därav oxå "ögonen". Tillverkas t.o.m i samma fabrik om jag fått rätt info. Angående själva ställen går det väl säkert att ordna med innerfodret, Men har ändå inte hittat nåt sådär WOW-ställ från berik... Jävla djungel...:rolleyes:

Maverick_ou812

Nema problema my friend!
Var på Yamaha center så sent som idag. Har sett Spyke som de erbjuder där.. Och det är bra grejer, det kan jag säga. Dock inte färgglada och så som jag vill ha det.

Va på br Nilsson igår. Såg utbudet av A-stars... billigast var nog 12.000kr om jag minns rätt.. Vilket inte min plånbok vill utsättas för,,,

Vilka mer säljer A-stars i sverige? Gärna i södra eller iaf upp till 20 mil från Helsingborg? Lelles har jag kollat, Bike trollhättan har en hemsida som inte går o fatta sig på.. Rollers har jag kollat.. Yamaha center, Br Nillson, Br hörberg, Mitonga, och Honda center har jag kollat. Även HD i helsingborg har jag kollat..

jävla Djungel...:rolleyes:

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Har ett Sweep Stiggyställ och det är kanonfint! sitter hur bra som helst och funkar att krascha med :) Kvaliteten är riktigt fin den med.

/A

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Hämtade mitt nya PSI-ställ idag :D
Kanske lite dyrare men då är det måttsytt efter dig och du väljer färger och material (ko/känguru) själv samt om du vill ha det perforerat.

Kan garantera att känguruskinnet är slitstarkt vid marksyning :näsblod

Naderi

Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Har ett Sweep Stiggyställ och det är kanonfint! sitter hur bra som helst och funkar att krascha med :) Kvaliteten är riktigt fin den med.

/A

Vart är det köpt? hittar inte många som säljer sweep, och då speciellt inte heller "unika" modeller,,,

Hämtade mitt nya PSI-ställ idag :D
Kanske lite dyrare men då är det måttsytt efter dig och du väljer färger och material (ko/känguru) själv samt om du vill ha det perforerat.

Kan garantera att känguruskinnet är slitstarkt vid marksyning :näsblod

Har funderat på de oxå, Men blir nog lite för dyrt ändå. Annars ett perfekt alternativ då man kan få det i princip hur man vill. Vad landa ditt paket på för pris?

Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Vart är det köpt? hittar inte många som säljer sweep, och då speciellt inte heller "unika" modeller,,,
?

MCdelen.com säljer sweep o har nog hela sortimentet.

Själv hade jag ett 2delat arlen ness som jag va riktigt nöjd med.
Bra passform o kvalitet och höll ihop vid en krasch på bana.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jo Alpinestars är ju ganska kända för att hålla måttet ordentligt! Men fått ett tips om att satsa på ett av de utgågna modellerna för att få ner priset. Dvs ett ställ som kostat 10-15k kanske 2008/2009, det kan man ju få för ca 5-6k idag. Har nu hittat ett Alpinestars (Octane) som kostat 9500kr men idag får jag det för 3995. Sitter bra men kanske lite för tajt.. Och saknar puck på ryggen som jag såå gärna vill ha. Eller ett Sweep t2 evo som förhoppningsvis går att beställa hem. Synpunkter på Alpinestars Octane eller Sweep t2 evo?

Meh. Allt handlar förhandlingsförmåga och att leta lite, men A-stars är i mina ögon värt pengarna. Mitt race replica-ställ (som de klippte när jag gick på skogspromenad) pröjsade jag 15 för, det kostade då 20 (numera 22,5). Hade ändå kört ett likadant om det inte var för att jag förhandlade till mig ett MX-1, modellen under replican, för 8 på Mlol, vilket blev en oslagbar value-for-money.

Det är en inneboende tro att man inte kan förhandla, vilket naturligtvis är fel. Förhandla innebär inte att pruta. Det enklaste sättet är att ta reda på två handlare som säljer samma sak. Fråga den ena vad det bästa pris han kan erbjuda är, förmedla svaret till den andra, fråga om han vill lägga sig lägre och fortsätt så. Finns många guldpengar att tjäna. Ställ är inte billiga.

Naderi

Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Blev ett Alpinestars, Va o köpte skiten idag. 3995 fick man ge och fick då även en burk med skinnvårds-balsam med värde 150kr. Tycker inte det är så farligt och den puckeln jag vill ha kan fan fara o flyga nu! Tror inte man kan begära så mkt för de pengarna ändå. Nypriset har ju varit närmare 10k...

Alpinestars Octane heter det och såhär ser det ut:

Bifogat

• 25831_353253143614_623538614_4689753_2316086_n.jpg
    25831_353253143614_623538614_4689753_2316086_n.jpg
    43.7 KB · Visningar: 71

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Blev ett Alpinestars, Va o köpte skiten idag. 3995 fick man ge och fick då även en burk med skinnvårds-balsam med värde 150kr. Tycker inte det är så farligt och den puckeln jag vill ha kan fan fara o flyga nu! Tror inte man kan begära så mkt för de pengarna ändå. Nypriset har ju varit närmare 10k...

4000 kr!! Det var inte dåligt! Grattis, ser bra ut. Behandla det nu innan säsongen börjar. Vitt är jättesnyggt innan alla blodstänk från myggor / flugor / bin / humlor har satt sina spår.

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt

Märken som lockar:
Arlen Ness
Alpinestars
Spyke
Sweep

Hade Berik förut:tummenupp
Nu e det Spyke:tummenupp:tummenupp:tummenupp
Tycker det känns mer ordentligt:va
Kommer bli Spyke i fortsättningen:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Naderi

Gick med
3 Aug 2007
Hoj
4000 kr!! Det var inte dåligt! Grattis, ser bra ut. Behandla det nu innan säsongen börjar. Vitt är jättesnyggt innan alla blodstänk från myggor / flugor / bin / humlor har satt sina spår.

Nä priset är inte mycket att gråta över. Hade dock hellre haft ett svart. Men ganska svårt när det var sista exet i min storlek. Men ska iaf smörja in det ordentligt o så. Men visst har du rätt... Flugor mm kommer bli jobbigt..:rolleyes:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...