Någon som kör Yamaha MT-03?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Den modellspecifika tråden är mer eller mindre stendöd och jag vill gärna ställa några frågor till dig som har erfarenhet av modellen. Svara!

:)

Bifogat

• MT03-med.jpg
    MT03-med.jpg
    120.3 KB · Visningar: 199
  • mt03.jpg
    mt03.jpg
    121.4 KB · Visningar: 290
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
ser ut att va en svårmeckad hoj med placeringen av fjädringen :va

eller så bara e de att koppla loss och tömma ut

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Har ingen egen erfarenhet av hojen, men det är väl Yamahas beprövad 660 i den där?
Bara det gör den till ett bra köp enligt mig :)

Design och attityd har den ju massor av! :)

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Yes jag glider runder på den, har blivit lite över 600 mil:tummenupp.

Det ända jag kan klaga på än så länge är att den skakar som fan, annars är det helt klart en rolig hoj. dock ingen hoj du kör för att nöta motorväg eller dylikt.:)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Framlampan är snygg :)

Ok, resten av hojen är helt ok den med. Lite vardagshoj över det hela. Inte snabb, tokrolig eller så, men helt ok till vardags ändå. Perfekt för det där allmänna pendlandet till jobb och det mesta runt omkring. Gillade dock XT660X mer av något konstigt skäl. MT-03:an är ju snyggare.

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
vad jag har fattat så är de samma motor som på XT660X/R

pålitlig och trevlig motor.. på XT:m så går de med ett par tusenlappar (ca10) få en 10-20 häst till

driftsäker motor som fan .. grym lek å pendlar hoj i kombination skulle jag tro (jämför lite med XT:n nu)

men som sagt inte helt 100 på att de e samma motor ...

Det ända jag kan klaga på än så länge är att den skakar som fan, annars är det helt klart en rolig hoj. dock ingen hoj du kör för att nöta motorväg eller dylikt.:)

vet ej hur det är på MT-03 men på XT:n så vibrerar den så in i helvete i 130+ om du kör hårdare styre (fatbar) och tar bort vikterna i styrändarna..

inte en susning om den kommentaren va till nån hjälp men de e min erfarenhet iallafall :p

Last edited:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
vad jag har fattat så är de samma motor som på XT660X/R

pålitlig och trevlig motor.. på XT:m så går de med ett par tusenlappar (ca10) få en 10-20 häst till

driftsäker motor som fan .. grym lek å pendlar hoj i kombination skulle jag tro (jämför lite med XT:n nu)

men som sagt inte helt 100 på att de e samma motor ...

vet ej hur det är på MT-03 men på XT:n så vibrerar den så in i helvete i 130+ om du kör hårdare styre (fatbar) och tar bort vikterna i styrändarna..

inte en susning om den kommentaren va till nån hjälp men de e min erfarenhet iallafall :p

Jo där har du alldeles rätt, håller ju fan på att vibrera bort. Ska nog fan ta och testa det, värt ett försök. Synd på en annars så kul hoj:)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag körde en MT-50 för lite mer än 20 år sedan, men den såg lite annorlunda ut. Jag tror inte att jag kan bidra med så mycket tyvärr.

;)

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
pm:a VBK här på forumet, han har typ kört 20000 mil med sin innan skrot

Last edited:

Surre

--------------
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Yamaha Ténéré 700
Jag hade köpt en MT-03:a om jag inte fått ett så bra pris på min nuvarande XT. Försäkringen är avsevärt billigare på MT:n, trots nära nog identisk motor (tror det skiljer någon enstaka hk). MT:n får också lovord i engelska tidningar (för chassit främst).

Men, har du inte kört en ännu, så ta en provtur (eller på valfri XT660), jag kan tänka mig att det blir en stor omställning från radfyra (om det är det du har nu). XT:n, och troligen MT:n är ganska ryckiga i låg fart med jämn gas, dessutom vibrerar de en hel del.

//Mattias

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Skakar oavsett varvtal?

pm:a VBK här på forumet, han har typ kört 20000 mil med sin innan skrot
Tack! Skickat PM till honom.

:hej

...på XT:m så går de med ett par tusenlappar (ca10) få en 10-20 häst till...
Oj! Hur?

:confused:

Last edited:

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Körde den ett år. Chassit är bra, tyvärr gör det att motorn känns slö. Jag har en SRX-6:a sedan tidigare och när det blev till att köpa nytt (efter div andra hojjar) blev det en MT-03:a. Motorn blev en besvikelse, 20 år av utveckling, 60cc mer, insprutning, 5 ventiler, vätskeskyld och det gav -2hk.... Hade nog velat ha 10hk mer

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Skakar oavsett varvtal?

Tack! Skickat PM till honom.

:hej

Oj! Hur?

:confused:

Nja skakar gör den, men inte så man stör sig. Det är mer när man ligger motorväg 130+ då skakar det rätt bra. sen som någon annan skrev så går den rätt ryckigt vid lägre hastigheter. Men nu låter det som värsta problem hojen. Jag står ändå fast vid att den är sjukt rolig. Typ "asfalts motard" om man ens får säga så:confused:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA