Någon som sett Motogp live?

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
polka r1 -98
Finns det tak över läktarna? Med min vanliga hjälp av Murphy så kommer det spöregna...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det reganar ofta på Assen men det är helt klart värt att inte sitta på Grand stand vid rakan för det är nog den tråkigaste platsen på banan.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har inte varit på något MotoGP-race, men såg Superbike på Brno i somras. Det var inte så enormt mycket folk så man kunde ganska lätt gå runt och titta på olika race från olika ställen. På MotoGP får man nog mer eller mindre plantera sig på ett ställe. Det är en riktigt lång bana med stora höjdskillnader så man har inte direkt nån överblick, men det finns några ställen där man ser ganska stora sektioner. Det verkar vara en grym bana att köra på i alla fall. :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det reganar ofta på Assen men det är helt klart värt att inte sitta på Grand stand vid rakan för det är nog den tråkigaste platsen på banan.

Grand standsen i slutet av kurvrakan in mot hårnålen är rätt sevärt men bäst sitter man på gräskullarna nere på stadionområdet (närmast på bilden)
img-b80ffbd80d0c1f3a8e10450e808142f8.jpg



Riktigt billigt att gå in är det dessutom och priserna på käk och öl är faktiskt inte så blodiga som man kan befara. ÅÅÅÅÅK dit men skippa campingen, regn och camping på låglänt gräsområde är ingen lysande combo. Vill du absolut inte missa campinglivet med alla galna upptåg så går det att åka taxi från hotellet ut på området.....
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Assen

Gooo!
Ljudet, atmosfären...vilken upplevelse ÅK och se Live!

Var på Assen 2004 och såg en grym uppgörelse mellan Rossi och Sete där både kåpdelar och framskärmar flög all världes väg sista varven.....Rossi vann förståss!! sen efter målgång så ställer han sig och burnar och showar FETT mitt framför våran läktare:D :D ....fan va grymt de VA! folk blev helt tokiga.
Där finns det gott om naturläktare oxå om man vill se från olika sidor av banan.
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Va på Sachsenring -06 första gången, kan bara säga att det var helt galet skoj.
Ljudet framför allt från GP hojjarna, men vilken fest dom har på campingen. Tror det var ca 40000-50000 pers på campingen, o tyskarna kan festa =)

Dom börna upp en fotölj här så brandkåren fick komma o släcka=) Så höll dom på hela natten lång :yoparty

GP banan i bakgrunden

 
Last edited:

Dompan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
-
Var på cinzanos gp på catalunya i sommras, det var riktigt fräckt!
Riktigt härlig stämning o allt.. Bra bana för man kunde gå omkring överallt..
Enda nackdelen var värmen som gjorde att man nästan mådde dåligt ibland, så ett tips är att köpa med sig så mkt vatten man orkar bära typ..

Tjena!

Tänkte dra till Catalunya 2008. Har du några tips om i vilken sektion man ska sitta om man ska se bra, boende, transport och sånt? Vore hyvens med några stalltips!

Tack på förhand!

Dompan
 

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda
Tjena!

Tänkte dra till Catalunya 2008. Har du några tips om i vilken sektion man ska sitta om man ska se bra, boende, transport och sånt? Vore hyvens med några stalltips!

Tack på förhand!

Dompan

Jo, om det är en riktigt varm dag så skulle jag rekommendera antingen start/mål på läktaren med tak vilket är lite dyrare.. Eller så betalar man inträde utan läktarbiljett och sitter i dom naturliga läktarna, då man kan gå runt och välja bland många olika slänter.. Kan rekommendera att sitta åvanför bakrakan där dom drar på och där det finns skugga i form av en tallskog, väldigt fint!

Jag var inte där i huvudsak för GP't utan det kom som ett extra plus då jag var i barcelona och spelade europacup.. Så jag bodde på ett hotell som hette Barcelona Classic Hotel men låg lite utanför i ett område som heter Casta de Fells tror jag, det var ganska nära till tunnelbanan därifrån och väldigt lätt att ta sig till banan med tunnelbana.. Dock var det ganska långt att gå från t-bane stationen som stannade närmast men det var så mkt folk med GP-kläder på tåget så man följde strömmen bara!

Lite berättande sådär men hoppas det hjälpte något!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Haha! Jag är så gammal så jag har sett VM på Anderstorp... :D

/#23/
Jag såg det sista VM:et på Torpet.

Nu senast körde vi hoj ner till Assen, 1 November så flyger vi till Valencia via Mallis, det är en sanslös upplevelse att bara höra ljudet av GP hojarna.

Blue West Grandstand bokad och klar :yoparty
 

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST
Nån som vet när/var det går att beställa biljetter till Assen? Är sugen att ta hojen ner i sommar.

Var inne på deras hemsida men där verkar det inte gå att beställa biljetter..än iaf.

Varit i Assen 4 år i rad, naturläktare är bättre än de fasta om det inte regnar alltså. Köp lite sån där täckplast till målning funkar bra som regnskydd över både en själv och prylarna man släpar mig sig. Tar knappt ngn plats alls i packningen.

Ta hoj/bil till träning och kval, Taxi till rejsdan annars kan du hamna i 3-4 timmar kö för att ta dig ut. Iofs rätt kul när 20 000 hojar eller så intar motorvägen mot tyskland. Men hamnar du på "fel" parkeringsfält e de mycket väntan.

Fredag kväll/natt är det TT-nacht inne i Assen typ gatufest ...

Ha så skoj
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag åxå 6 år på raken var jag där o kollade och dom 3 sista åren åkte jag till donnington o kollade på racet helgen innan ,, kul som fan,,
nuförtiden så kommer man bara iväg till Brno i augusti o kollar GP racen ,, :tummenupp

Haha! Jag är så gammal så jag har sett VM på Anderstorp... :D

/#23/
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top