Någon som skulle kuna köra mig till provet, man får betalt!

krapnixfootball

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2023
Hoj
2022, Yamaha R3
Hej, jag har ombokat mitt prov till 10 Agusti I Västerhaninge. Behöver någon skjutsa mig dit, jag betalar.

Jag skulle uppskatta det jätte mycket!

Edit:
Mc: Yamaha R3 2022
Jag bor nära Vallentuna
Jag betalar också bensin för att åka till mig :)
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Bokat om? Är väl bara hyra ett släp på macken för 200 spänn?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Känner du ingen med bilkörkort som kan köra den på släp? Om bilkörkortsinnehavaren jobbar dagtid går det väl att köra dit den före jobbet.
...eller kompis med A-traktor? Dagledig, alltså pensionerad, farfar/farmor, morfar/mormor kan kanske både lastsäkra och dra ett släp 5 mil?

Man blir ju lite bekymrad om det inte finns någon fordonsframförande individ i hans omgivning som kan tänka sig att dra dit hojen. Mycket investerat och så faller det på ohjälpsamhet/brist på kreativt tänkande.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har ingen bil :/ eller körkort för bil jag e bara 18 och det här är mitt första körkort
Har du kört på körskola eller tänker du chansa på att ta kortet ändå, utan att ha kunnat övningsköra privat ens, efter vad det verkar?

Om du gått körskola, varför inte hyra deras hoj? Anpassad för att tåla en marksyning och du sliipper vara nervös för att skada din egna, nya hoj.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ett bra trix här på Sporthoj är att fortsätta posta i den tråd man började med, det blir lixom lättare att följa utvecklingen då, ok?
Tredje tråden i ämnet och vägrar överväga andra alternativ än att nån vilt främmande människa på ett forum fullt av stollar ska styra upp det åt honom...

Anar andra problem än specifikt logistik.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? Jag har i min grupp krav för hojkort av orsak. Det vimlar av dessa frågor på olika fora och tyvärr är det oftast så att frågeställaren försvinner efter att ha fått sitt tillfredställt. Jag och några med mig ställer upp ibland lite beroende på "magkänslan" för personen.

? I detta fallet är mitt råd att du betar av umgängeskretsen efter någon med B-körkort och hyr en bil/släp på en mack. Du har en vecka på dig och nog enklaste lösningen i ditt fall. Lycka till! ?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det har ju diskuterats livligt i andra trådar att man kan köra till sin uppkörning själv, och hävda att det är brorsan som kört, eller rentav ifrågasätta provförättaren om denne börjar att gaffla om att man har kört olovligt.
Så....en möjlighet till, men säger inte att den är rätt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det har ju diskuterats livligt i andra trådar att man kan köra till sin uppkörning själv, och hävda att det är brorsan som kört, eller rentav ifrågasätta provförättaren om denne börjar att gaffla om att man har kört olovligt.
Så....en möjlighet till, men säger inte att den är rätt.
Testar en fördom...till:

Behöver ni ens körkort däruppe? Ni har väl varken poliser...

Slut test.

Han verkar skulla ta sig bortåt 6 mil i hyfsat tätt bebyggda områden.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
? Jag har i min grupp krav för hojkort av orsak. Det vimlar av dessa frågor på olika fora och tyvärr är det oftast så att frågeställaren försvinner efter att ha fått sitt tillfredställt. Jag och några med mig ställer upp ibland lite beroende på "magkänslan" för personen.

? I detta fallet är mitt råd att du betar av umgängeskretsen efter någon med B-körkort och hyr en bil/släp på en mack. Du har en vecka på dig och nog enklaste lösningen i ditt fall. Lycka till! ?
Hyr B-kortföraren en skåpbil på en mack, tänk på att inhandla en ramp för av och pålastning från skåpbil eller släpvagn hos tex Biltema och några spännband så rampen kan spännas fast i skåpbilen.
Är du ovan kan två ramper behövas, en att gå på själv och en för hojen.
Spännband, obs det kan gå åt några stycken för att nå de ringar som ofta finns i golvet på skåp tex så be och få kolla en sådan bil ni hyr innan för se hur många du behöver.
Dels för att hålla rampen del för att hålla hojen i bilen / släpet så den inte välter.
Jag hade köpt minst 3 st av ovan förpackningar med 2 st dvs minst 6 spännband för hålla hojen
två på vänster sida till passagerarfottriangeln, en snett framåt en snett bakåt åt sidan
två på höger sida till passagerarfottriangeln, en snett framåt en snett bakåt åt sidan
och framtill minst två till
 

krapnixfootball

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2023
Hoj
2022, Yamaha R3
Har du kört på körskola eller tänker du chansa på att ta kortet ändå, utan att ha kunnat övningsköra privat ens, efter vad det verkar?

Om du gått körskola, varför inte hyra deras hoj? Anpassad för att tåla en marksyning och du sliipper vara nervös för att skada din egna, nya hoj.
Jag har övningskört ganska mycket faktiskt, men han som jag e övingskörde med e borta just nu och kommer inte tillbaka tills December (han e pensionär).

Jag har frågat min moster, hon jobbar då och kan inte. Jag har frågat två andra I min family och det alltid är samma problem. Alla de börjar ganska tidigt på morgonen.

Alla mina vänner som har körkort är på semester, och det är fyra av de. En av de kommer tillbaka innan skolan börjar, men då prata vi 18 agusti...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top