? Jag har i min grupp krav för hojkort av orsak. Det vimlar av dessa frågor på olika fora och tyvärr är det oftast så att frågeställaren försvinner efter att ha fått sitt tillfredställt. Jag och några med mig ställer upp ibland lite beroende på "magkänslan" för personen.
? I detta fallet är mitt råd att du betar av umgängeskretsen efter någon med B-körkort och hyr en bil/släp på en mack. Du har en vecka på dig och nog enklaste lösningen i ditt fall. Lycka till! ?
Hyr B-kortföraren en skåpbil på en mack, tänk på att inhandla en ramp för av och pålastning från skåpbil eller släpvagn hos tex Biltema och några spännband så rampen kan spännas fast i skåpbilen.
Är du ovan kan två ramper behövas, en att gå på själv och en för hojen.
För lastning av motorcykel, ATV eller liknande på till exempel. släpvagn. Lätt att hantera och transportera. Låg vikt. Kan ej vikas. Säljs styckvis.
www.biltema.se
Spännband, obs det kan gå åt några stycken för att nå de ringar som ofta finns i golvet på skåp tex så be och få kolla en sådan bil ni hyr innan för se hur många du behöver.
För bil, båt, mc, skidor, cykel m.m. Försedda med spänne. Av polyester.
www.biltema.se
Dels för att hålla rampen del för att hålla hojen i bilen / släpet så den inte välter.
Jag hade köpt minst 3 st av ovan förpackningar med 2 st dvs minst 6 spännband för hålla hojen
två på vänster sida till passagerarfottriangeln, en snett framåt en snett bakåt åt sidan
två på höger sida till passagerarfottriangeln, en snett framåt en snett bakåt åt sidan
och framtill minst två till