Nä, det var länge sedan. Minns inte när. Tio år sedan på väg till jobbet kanske. Alko och körkortskontroll där de stod ofta.
Stannade och tog en bild en gång när de hade fartkontroll från motsatt håll.
Mellan Zinken och skolan har de fartkontroll nästan jämnt. Ibland vinkar de tillbaka.
Poliserna stannade och fikade med en hel klass aspiranter. Jag tankade där de parkerat sina 12-14 polisbilar. 34 poliser kollade mig diskret när jag tankade och startade. Jag vinkade när jag åkte förbi. Några log och några aspiranter vinkade tillbaka.
Jag åker förbi polishuset på Bergsgatan rätt ofta. Där kan jag morsa på några poliser ibland och få ett leende tillbaka från en polistjej. Man får väl motorcykelambassadöra lite?
Såg på FB att det var nio år sedan jag åkte 28 över på Essingeleden, med bilen. Den kände ”Jernet” i den silvriga Golf sportkombin. Trevlig. 2800 kr tror jag.
2017, midsommarafton. Årstaviken med båten. Iofs Kustbevakningen. Poliser wannabes. Fan dom var också trevliga.
7 knop och jag körde 12. 1000 kr. Sehr kriminell. ?
Ot va?
Åkte Västerbron i 60 (som man ska). Bredvid i vänsterfilen åkte en annan hoj. Samma fart. Det kommer en svart lite repig nästan risig folkabuss och lägger sig bakom. Nära. Hela vägen från krönet ner till rödlyset. Sen tar den bussfilen och över liljeholmsbron. 50 trots 30 på bron (pga vibrationer). Ner mot liljeholmens baksida. Vid rödlyset åker jag upp bredvid och ger killen det onda ögat. Han ler och tjejen som kör böjer sig fram och ler stort. Bägge i polisuniform. Ja dom provocerade när de låg så nära så länge och ja, de kollade våra regnr såklart. Jag tyckte det var pundigt. Så man kan bli kollad och några få nya polisbilar kan läsa nummerplåtar själva. Om man ska på uppkörning t ex.
View attachment 487513
View attachment 487516View attachment 487517