Något att begrunda och pengar att spara!!

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Hoj
cbr900rr -92
Goodfella>> mkt lätt att säga när man inte betalar ngt... dras ca1% av lönen precis som skatt. inte på studiebidrag eller csn-bidrag... man blir ju jävligt glad när man ser deklarationen och upptäcker att man pröjsat 3000 till ngt man inte tror eller står för!

vill partnern gifta sig i kyrkan så går det ju fint eftersom bara en av er behöver vara medlem..

kanske var ironi förresten... :va

Last edited:

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
Hur går det sen när man ska begravas då?
Slängas på tippen och låta kråkerna och råttora göra jobbet?

Race ace

Killen med de röda stövlarna
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
GSX750R -97
Jag tänker vänta till jag börjat jobba och fått upp lönen lite, annars sparar jag så lite.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
spoon skrev:

Känns bara finemang att någon stackars liten råtta eller kråka får lite käk. Då har man i alla fall gjort någon nytta här på jorden. Kebab funkar också.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
spoon skrev:

Du betalar en begravningsavgift även om du går ur kyrkan.
Kan ju vara bra för de anhöriga sen så de slipper betala.

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Sniket eller inte... Jag betalar... kör man som jag gör så kan det vara bra att vara lite tummis med de högre makterna! :Bugar

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tror inte heller men tycker att det ar vart pengarna aven om det "bara" ar for att gifta sig och bli begravd pa ett fint satt. Nar mamma dog i cancer for snart tre ar sedan hade jag helt tillrackligt med saker att tanka pa. Sen att man inte tycker samma nar man ar kring 15-20 och inte har en cent att avvara forstar jag - "been there, done that".

Coola Ola

Guest
aRd skrev:
Sniket eller inte... Jag betalar... kör man som jag gör så kan det vara bra att vara lite tummis med de högre makterna! :Bugar

Men tänk om Svenska Kyrkan tror på fel högre makter? Det kanske är hinduism eller sydamerikansk naturreligion som är rätt? Då har du pröjsat 100.000 under ditt liv till fel religion, helt i onödan :D

Last edited:

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Säger som andra här....varför pröjsa till nån skit man inte tror på.
Bluffboken, gubben i himlen m.m :va

Gick ur när jag fyllde 18...kan inte innan :huvet

Det är typ 2 år sedan....undra hur mycket jag sparat...får räkna på det...

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Kyrkan behöver fan inte mer pengar! det är väll dom som efter staten äger mest mark i landet (testament) å grejer.

Och om nu gud finns så tror jag hans tanke är nog inte att ge bort mina pengar till kyrkan,

och varför ska en präst vara närmre än gud än en "vanlig" människa.. nä relion stinker :dummer

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Synd att man inte kan göra samma sak med kungahuset, då hade jag skickat in liknande blanket direkt.
Inga dåliga bidrag dom får på från staten inte.

Reser runt och klipper lite röda band och dricker champange :rolleyes:

Är det inte bättre att ge dom pengarna till dom som verkligen behöver det, te.x dom som inte har bostad och sjukvård.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Nån som förstått...

aRd skrev:

Så som berättelserna går på SH om hur man kör, bör det kanske vara bra att ha lite goda connections med "Big Daddy Upstairs"

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
visst sluta betala till kyrkan Ni snart har vi bara dokhussåpor och mc donalds över hela landet kyrkorna förfaller jag förstår inte varför ni betalar skatt överhuvudtaget, vem faan behöver sjukhus när man är frisk eller daghem när man inte har barn man behöver ju inget mer än sketen hoj och en burk bärs vilket härligt land man får när de snikna får bestämma

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
hymac skrev:
visst sluta betala till kyrkan Ni snart har vi bara dokhussåpor och mc donalds över hela landet kyrkorna förfaller jag förstår inte varför ni betalar skatt överhuvudtaget, vem faan behöver sjukhus när man är frisk eller daghem när man inte har barn man behöver ju inget mer än sketen hoj och en burk bärs vilket härligt land man får när de snikna får bestämma
Kyrkorna räknas som kulturmärken och sköts i vilket fall, som vanligt när det är skattepengar så är det något annat konto :D
Frågan är ju om du vill pröjsa för kyrkans andliga verksamhet, är du inte kristen är det kanske inte någon stor poäng.

/Felix

Wolfskin

Road Rage MC
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Fd älskare med en CBR 600 -99
skulle aldrig tänka mig att gå ur!
Pengarna går inte bara till en massa gråa gubbar å tanter som sitter å mummlar på en kyrkbänk.
Mycket av pengarna går till ungdomsverksamhet.
Å kyrkan gör ett ((jävla)) bra jobb, dom grundar sin verksamhet i gemenskap å dom bryr sig.
Jag vet vad jag talar om, hade varken haft hoj, körkort eller ett drägligt liv om inte jag fått stöd. å om staten hade fått tag i mig innan hade det väl blivit anstalt (statens enda lösning).

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014 Honda CRF250L
hymac skrev:

Jag förstår inte hur du kan jämföra daghem och sjukhus med kyrkoskatt. Menar du att vi som inte vill betala för andras medlemskap i Jehovas fanklubb inte heller ska ha rätt till sjukvård eller barnomsorg? Med ett sånt resonemang så borde ju faktiskt svenska folket vara med att betala för oss som hellre är med i fantomen-klubben.
Ropen skalla!! Fantom-skatt till alla!!

PS. Om lite mer av skattepengarna gick till skolan kanske fler skulle lära sig att avsluta meningar med punkt. DS.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...