SamGun skrev:Jag förstår inte hur du kan jämföra daghem och sjukhus med kyrkoskatt. Menar du att vi som inte vill betala för andras medlemskap i Jehovas fanklubb inte heller ska ha rätt till sjukvård eller barnomsorg? Med ett sånt resonemang så borde ju faktiskt svenska folket vara med att betala för oss som hellre är med i fantomen-klubben.
Ropen skalla!! Fantom-skatt till alla!!
PS. Om lite mer av skattepengarna gick till skolan kanske fler skulle lära sig att avsluta meningar med punkt. DS.
burner skrev:Synd att man inte kan göra samma sak med kungahuset, då hade jag skickat in liknande blanket direkt.
Inga dåliga bidrag dom får på från staten inte.
Reser runt och klipper lite röda band och dricker champange![]()
Är det inte bättre att ge dom pengarna till dom som verkligen behöver det, te.x dom som inte har bostad och sjukvård.
hymac skrev:visst sluta betala till kyrkan Ni snart har vi bara dokhussåpor och mc donalds över hela landet kyrkorna förfaller jag förstår inte varför ni betalar skatt överhuvudtaget, vem faan behöver sjukhus när man är frisk eller daghem när man inte har barn man behöver ju inget mer än sketen hoj och en burk bärs vilket härligt land man får när de snikna får bestämma
Joeni skrev:Goodfella>> mkt lätt att säga när man inte betalar ngt... dras ca1% av lönen precis som skatt. inte på studiebidrag eller csn-bidrag... man blir ju jävligt glad när man ser deklarationen och upptäcker att man pröjsat 3000 till ngt man inte tror eller står för!
vill partnern gifta sig i kyrkan så går det ju fint eftersom bara en av er behöver vara medlem..
kanske var ironi förresten...![]()
Mike the bike skrev:Har faktiskt inte tänkt på det men då går ju för fn närmare 100 lapp/år till något man inte tror på.
Det är ju noo go(o)d.![]()
/M
yoohan skrev:Som det står i den länkade texten, de flesta "bidragsgivare" är bara förda bakom ljuset, och har i verkligheten aldrig öppnat bibeln eller ställt en RIKTIGT religös (läs= Kristen) människa mot väggen. Kristna människor är inte på något sätt några änglar (bara för att era föräldrar kanske kallade sig kristna), lika lite som Judar eller Muslimer, och den historian människor vet om dessa religioner är den de blivit matade med, inte vad de kommit fram till av egen erfarenhet (läs=att vara oupplyst).
Så kan ni dra solskenshistorier om hur ni blivit hjälpta ur drogerna, kriminaliteten, självmordstankarna eller sodomin, det ändrar inte på någon historia eller på vad Kristendommen går ut på. Jag skulle hellst villja besvara det med "What about all the good things Hitler did?"... för många av er är precis så paradoxala i era resonemang.
Jag ser det inte som sniket att gå ur kyrkan, snarare som att man kommit till en sådan insikt i livet att man plötsligt börjar kunna skillja på rätt och fel, sanning eller falskt. Vissa tar fler år på sig än andra. Själv slutade jag tro på tomten när han luktade pappas rakvatten.
hymac skrev:Det jag menade var, att det finns folk som bryr sig om att man glömmer sätt punkt i slutet av en mening och att det finns folk som inte bryr sig om att kyrkan fyller en viktig funktion för många. Visst gränsdragning är alltid svår, ska vi alla hjälpa till att betala eller ska det betalas av nyttjaren. Skattepengar går till fantomklubbar ! Det finns kulturbidrag och presstöd etc etc som går till friteatrar som sätter upp pjäser om fantomen......................
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |