Några blöta bilder från Rörken 030609

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Penguin skrev:
Jajamensan, fast då får du gasa på ordentligt! ;)

Sorry att jag inte väntade på er på 55:an idag, jag hade lovat Affe att vara där tidigt idag och kände mig en smula försenad. Tog stora vägen för att tjäna lite tid......

Så man fastnade på en bild iaf :tummenupp

Lite nojig ang hastighet på 55an. Vill liksom inte bli av med körkortstillståndet 1mån innan uppkörning.

Ställen jag vet snuten brukar stå tar jag det alltid lungt.

Om man ska tjäna tid tar man lilla vägen visste du inte det. :D :D :D :D

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Skickar dom finaste hälsningar från djuren i skogen - dom har int´ hittat min hjul-bult :rodnar ( 1 av 5 är borta).

Tyckte att jag hade lite wobbel på slutet - på grusvägen hemåt gick det helt galet - mitt bakhjul hållt på att gå av :eek: - och nu ska det bli ny djuvulens :mad: nye (regn) däck från Pirelli - och nya bromsbelägg så man ka få upp farten lite gran - Bluerider stresser.. :bow

Annars ber djuren i skogen ConfuseD om inte att dra grus in på väg-banan efterssom att dom kan halka i detta och göra sig illa!!

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
R1 -01
Ser att mitt bakdäck fick va me på en bild, jag ville ju precis som dansken bara hälsa lite på djuren.

Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Galne Dansken skrev:
Skickar dom finaste hälsningar från djuren i skogen - dom har int´ hittat min hjul-bult :rodnar ( 1 av 5 är borta).

Tyckte att jag hade lite wobbel på slutet - på grusvägen hemåt gick det helt galet - mitt bakhjul hållt på att gå av :eek: - och nu ska det bli ny djuvulens :mad: nye (regn) däck från Pirelli - och nya bromsbelägg så man ka få upp farten lite gran - Bluerider stresser.. :bow

Annars ber djuren i skogen ConfuseD om inte att dra grus in på väg-banan efterssom att dom kan halka i detta och göra sig illa!!

dansken!! missade jag nått ?(hm.. eftersom jag inte var där överhuvudetaget <--stavning?! så missade jag allt..) men.. hamna du på sidan av banan ?
hur gick det till ? vattenplaning?
hoppas allt gick bra.. eller du kanske såg någon ekorre du ville kika närmare på rent av?
/z

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Juuu, jag var på i skogen efter rakan - tänkte på djuren och ville kolla läget med dom...

(Ok - det är lögn; :fakta det var vatten i elektronikken - ABS (Anti Brake System) funkede så att bromsen inte funkede och då åkte jag för långt innan att jag svängte runt på gräsmattan och in på Rörken igen :rodnar )

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Galne Dansken skrev:
Ok Ok - det gick för snabbt... (bromsade aldeles för sent.. :crash )

tur att det gick bra med dig iallfall ;p och med hojen . =) för jag antar att du bara åkte ut och sedan kunde bli upp puttad på banan igen ?
/z

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Dansken var bara en meter utanför banan och behövde aldrig ens stanna, utan körde tebax av egen maskin igen. Confused däremot åkte ända ut till däcksbarriären och fastnade i leran.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Rena drömvädret igår och så står man utan hoj och med svullet knä - attans otur. Det är skitkul att köra i regn med riktiga sulor!

Nu blev det bara att stå och hänga i depån och bli kall och fuktig.

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
R1 -01
Penguin skrev:
Dansken var bara en meter utanför banan och behövde aldrig ens stanna, utan körde tebax av egen maskin igen. Confused däremot åkte ända ut till däcksbarriären och fastnade i leran.

För en sec trodde jag att jag satt på en enduro och när jag kom på mig själv så var det försent. :crash

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Körning i regn är bra träning

Ärligt talat är körning i regn väldigt bra träning. Att greppet släpper tidigare än när det är torrt kan vara en fördel för hastighen behöver inte vara så hög för att lära sig hur hojen, däcken reagerar vid släpp. Mao, ni som trotsade vädret blir med träningen i vätan bättre hojåkare!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Körning i regn är bra träning

Simba skrev:
Ärligt talat är körning i regn väldigt bra träning. Att greppet släpper tidigare än när det är torrt kan vara en fördel för hastighen behöver inte vara så hög för att lära sig hur hojen, däcken reagerar vid släpp. Mao, ni som trotsade vädret blir med träningen i vätan bättre hojåkare!

Det är väldigt bra träning som sagt. Körde förra året några pass i hällregn på Gelleråsen och det ger väldigt mycket för känslan får hojen.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag tyckte BMW-Dansken körde hyggligt aggresivt fast det var regn.....från Depån såg vi inte att det hade börjat torka upp i första böjen efter rakan så man satte hjärta ihalsen några ggr......

Fett me creds till Krattan som slajdade stiligt :bow

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ok - jag har fuskat i regnet..

Vi åkte 4 maj på Rörken m. BMW MC Klubben och det var blött som fa´en ( & hallt..).
Åkte då med nya Pirelli Diablo och hallejulia vilket grepp - då gick det att gassa bra agressivt. Åkte typ ½ dag både med och utan passagerer... :p

Mine Metzler Sportec M1 som igår kväll var på niveau med skicks hade inte samma fäste - fick ofta släpp på bak´en (det mest slitna däcket)..
Tyckar att när det släpper i blöta - är det jobbigt att styre släppet - det är bara att slå av.. I törke känns det som man kan styre släppet med gassen..

Banan började att törka upp på flera ställen som kvälllen gick. Och även om bojen efter rakan var nästen törr fick jag fa´en aldrig knä´et i backen.. (Jag är en kyckling..)

Sen har BMW en fordel mä:
+ ABS: Släpper att hjulen låser - och bromsar mig sålunda inte omkull (hoppningsvist)

-ABS: När det är hallt - jobbar ABS mycket mera och det är inte bra. När du bromsar och däcken vill släppa i regnet då fixar ABS att bromsan lösnar (tar BORT bromsverknaden) och då blir din bromssträcka ukontrollerbar låååång (sålunda kom jag utt till kaninen!)
MC ABS (anno 2000) är vansinningt grov - det är ON OFF ON OFF -ä altså komplet uregelbundet, inte som på en bil uerhört snabb växelvist..

OCH Rörken är kanon i regn till att få bort frygten för REGN på almen väg - kör bana i regnen :crash

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning