ABS på BMW
Även jag kör BMW MC med ABS och på alla BMW MC kan du slå av ABS funktionen om du hellre kör utan. Slå av tändningen och slå på, samt snabbt starta hojen (innan en sekund har gått). Nu skall dina ABS lampor blinka växelvis (om du nu har två som jag har), ABS systemet är nu urkopplat och du styr helt och hållet din bromsning.
Trevligt inlägg om däcken, Pirelli Diablo, det skall jag lägga på minnet. Har du kört på Michelin Pilot Sport och i så fall vad tyckte du om dem? Själv kör jag nu på Michelin Pilot Road och de håller än så länge för min körning, har inte släppt oroväckande än.
/Thomas
Galne Dansken skrev:Ok - jag har fuskat i regnet..
Sen har BMW en fordel mä:
+ ABS: Släpper att hjulen låser - och bromsar mig sålunda inte omkull (hoppningsvist)
-ABS: När det är hallt - jobbar ABS mycket mera och det är inte bra. När du bromsar och däcken vill släppa i regnet då fixar ABS att bromsan lösnar (tar BORT bromsverknaden) och då blir din bromssträcka ukontrollerbar låååång (sålunda kom jag utt till kaninen!)
MC ABS (anno 2000) är vansinningt grov - det är ON OFF ON OFF -ä altså komplet uregelbundet, inte som på en bil uerhört snabb växelvist..
OCH Rörken är kanon i regn till att få bort frygten för REGN på almen väg - kör bana i regnen
Även jag kör BMW MC med ABS och på alla BMW MC kan du slå av ABS funktionen om du hellre kör utan. Slå av tändningen och slå på, samt snabbt starta hojen (innan en sekund har gått). Nu skall dina ABS lampor blinka växelvis (om du nu har två som jag har), ABS systemet är nu urkopplat och du styr helt och hållet din bromsning.
Trevligt inlägg om däcken, Pirelli Diablo, det skall jag lägga på minnet. Har du kört på Michelin Pilot Sport och i så fall vad tyckte du om dem? Själv kör jag nu på Michelin Pilot Road och de håller än så länge för min körning, har inte släppt oroväckande än.
/Thomas