Video Några ord från Guy Martin

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Magiskt, galet och lite visdom. En kort intervju med Guy Martin. Han bara måste ha alla bokstavskombinationer som finns... så kompromisslös.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är synd att man inte förstår ett ord av vad han säger :)

Jag såg hela TT-filmen utan textning och jag förstod inte ett ord under hela filmen...

Man undrar ju om han är helt allvarlig när han säger att han bara gör det för att han kan dö om han gör ett misstag och att annars skulle han inte göra det. Finns ju enklare sätt att leka med döden om man nu vill det, jag tror snarare att han helt fixerat sig vid att han måste vinna ett TT.

Vore kul om han vann ett, han är ju en skön snubbe.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Med de sideburnsen borde han vara snabbast i världen
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Älskar hans kommentar från en gammal intervju ang banracing mot road racing, då han sa: "It's like watching grass grow" :D Skönare snubben går ju inte att hitta i racingvärlden!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Jag såg hela TT-filmen utan textning och jag förstod inte ett ord under hela filmen...

Man undrar ju om han är helt allvarlig när han säger att han bara gör det för att han kan dö om han gör ett misstag och att annars skulle han inte göra det. Finns ju enklare sätt att leka med döden om man nu vill det, jag tror snarare att han helt fixerat sig vid att han måste vinna ett TT.

Bortskämda slyngel!
Här har du lite att öva på:

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R

Här var det tvärtom, fattade inte ett skit av textningen. :lol

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Allvarligt talat, jag tror han ansträngde sig max för att prata "engelska", normalt sett förstår jag inte ett ord av det han säger, men här hängde jag med... :)

Hade det varit någon annan än Guy Martin så hade jag nog tyckt det var mest image men kolla in ögonen när han säger det - han e inte klok någon stans!

Last edited:

Smagatusk

Guest
Älskar hans kommentar från en gammal intervju ang banracing mot road racing, då han sa: "It's like watching grass grow" :D Skönare snubben går ju inte att hitta i racingvärlden!

Om exempelvis Lorenzo hade mött Martin på bana är ju utgången given. Men om de hade mötts på Isle of Man - hur hade det sett ut då?

Vem hade ni hållit som vinnare? :)

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Om exempelvis Lorenzo hade mött Martin på bana är ju utgången given. Men om de hade mötts på Isle of Man - hur hade det sett ut då?

Vem hade ni hållit som vinnare? :)

Jag tror inte Lorenzo skulle vara intresserad av att köra Iom eller andra real roadracing tävlingar för den delen heller ....
Men skulle han vara det, är jag säker på att han skulle haft det rätta egenskaperna för att bli en framgångsrik TT förare!

Lugn, metodisk och gör otroligt få misstag! :tummenupp

Smagatusk

Guest
Jag tror inte Lorenzo skulle vara intresserad av att köra Iom eller andra real roadracing tävlingar för den delen heller ....
Men skulle han vara det, är jag säker på att han skulle haft det rätta egenskaperna för att bli en framgångsrik TT förare!

Lugn, metodisk och gör otroligt få misstag! :tummenupp

Ja, det var ju mest en hypotetisk fråga.

Men om Martin känner att han vill ha lite nära-döden-upplevelser så är han kanske lite "modigare" än Lorenzo? Var lite så jag tänkte...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Men om Martin känner att han vill ha lite nära-döden-upplevelser så är han kanske lite "modigare" än Lorenzo? Var lite så jag tänkte...

Det finns väl några som kör både vanlig RR och RRR, de borde kunna ge en fingervisning om hur de ligger till. Josh Brooks kör ju BSB med hyfsad framgång till vardags och han placerade sig väl hyfsat i TT:t i år på hans första försök. Mcguiness kör väl främst endurance när han inte vinner TTn men jag tror inte han är så himla snabb på kortbana om du jämför med vem som helst i MotoGP, han är väl dessutom över 40 vid det här laget och inte riktigt i samma fysiska form.

Jag tror som du säger att TT handlar mycket om att ha stora, håriga och inte göra för många misstag om man vill ha en längre karriär. Jag tror inte att den som är snabbast på kortbana nödvändigtvis är snabbast i TT:t även om de naturligtvis är fantastiskt duktiga på att köra hoj, vilket bevisats i otaliga filmer redan.

Om du med "mod" menar att ligga så länge och nära döden som möjligt så tycker jag absolut TT-förare är modigare än RR-förare men inget av de är ju ofarligt, som både Kato och Simonchelli bevisar för RR:ens sida. Att påvisa att TT:t är farligt känns överflödigt, där stryker väl folk med i stort sett varje år? Det känns lite som motorsport var för 50 år sedan eller mer, när det var framförallt modiga män som körde och inte toppatleter. Var det inte en gång i tiden när typ hälften av alla F1-förare strök med i olyckor istället för att avsluta sin karriär genom att pensionera sig? Jämför bara hur många som omkom under 50- till och med 70-talet jämfört med 80-talet och framåt (de två under 2000-talet var när någon framförde en F1 bil men inte under ett officiellt F1-arrangemang); http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_Formula_One_accidents

Bara en sådan sak som att man på 70-talet körde F1 och GP på nordslingan känns helt galet om man tittar på hur motorsporten är idag.

Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R

Absolut! G.Martin kanske är värre när det gäller mod och att vara beredd att riskera sitt liv på ett annat sätt!
Även om Lorenzo absolut inte är nån vekling hehe Visade han ju tydligt på Assen! Man of steel !!

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Nja, han säger ju inte att han har dödslängtan, snarare att han gör det för kickarna från körningen på den nivån.

Smagatusk

Guest
Jag tror som du säger att TT handlar mycket om att ha stora, håriga och inte göra för många misstag om man vill ha en längre karriär. Jag tror inte att den som är snabbast på kortbana nödvändigtvis är snabbast i TT:t även om de naturligtvis är fantastiskt duktiga på att köra hoj, vilket bevisats i otaliga filmer redan.

Om du med "mod" menar att ligga så länge och nära döden som möjligt så tycker jag absolut TT-förare är modigare än RR-förare men inget av de är ju ofarligt, som både Kato och Simonchelli bevisar för RR:ens sida. Att påvisa att TT:t är farligt känns överflödigt, där stryker väl folk med i stort sett varje år?

Precis så menar jag.

Det farliga i kortbaneracing är ju när man kraschar i klungor. Krascha överhuvudtaget i TT är farligt pga avsaknaden av avåkningszoner, och tur är väl att de inte kör masstart för då hade det nog sett annorlunda ut i dödsstatistiken.

Tänk ett MotoGP-race i Monaco. :3freak

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Precis så menar jag.

Det farliga i kortbaneracing är ju när man kraschar i klungor. Krascha överhuvudtaget i TT är farligt pga avsaknaden av avåkningszoner, och tur är väl att de inte kör masstart för då hade det nog sett annorlunda ut i dödsstatistiken.

Det finns landsvägslopp där dom kör masstart :mattias

http://www.youtube.com/watch?v=BzWf-6UzQUA

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Allvarligt talat, jag tror han ansträngde sig max för att prata "engelska", normalt sett förstår jag inte ett ord av det han säger, men här hängde jag med... :)

Hade det varit någon annan än Guy Martin så hade jag nog tyckt det var mest image men kolla in ögonen när han säger det - han e inte klok någon stans!

Tänkte också att man förstod ovanligt mkt av det han sa!

Och samma gäller image grejen då han verkar köra samma grej hela tiden och tex Mark Webber sa vid besök på IoM att F1 var ganska farlig sport om man frågade alla utom Guy Martin....:hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tycker du Guy Martin är bortskämd? Varför? Jag har definitivt inte uppfattat han som bortskämd utan bara jävligt speciell.

Absolut inte.
DR-Zätare är bortskämd som tycker att Guy är svår att förstå.
Ingenting jämfört med Joeys dialekt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Precis så menar jag.

Kan vara farligt att krascha i all ensamhet också om man gör det på fel ställe, som t.ex. Kato gjorde.

Tänk ett MotoGP-race på nordslingan igen! :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...