Nexor
Full gas, mera ras?
Har köpt in en Te610E -99 för några veckor sedan och har precis gått igenom den. Har upptäckt några fel som jag gärna vill dela med mig utav och som ni gärna får svara på så jag slipper lämna in den eller skita i att laga felen då detta inte är mina specialområden! SÅ tack på förhud!
1. När man kör med jämn gas vill den gärna hacka och speciellt i farter över 90km/h. Vidare bluddrar den vid fullgas i 6an runt 50-60km/h för att sedan skjutas iväg med en hög avgassmäll, dessa avgassmällar har en tendens att höras lite då och då som tex: växlingar, motorbroms osv...
Munstycken någon? Men vilka och hur stora? Har rensat (avstrypt) ena ljuddämparen i övrigt är motorn vad jag vet orginal.
2. Varvräknaren ligger konstant över 6tusen varv. När man drar runt startmotorn "hoppar" nålen 1000varv för varje varv motorn gör för att sedan stanna på 6 och röra sig pyttelite fram och tillbaka när man gasar. Någon har fiffat med elen då kontakterna är märkta och dessutom har jag hittan en jordningssladd som inte sitter fast utan var tejpad. Denna gör dock ingen skillnad men har säkert nåt med det hela att göra.
3. Motorn tickade en hel del innan jag justerade ventilerna men har tystnat lite nu. Är det vanligt att en Husky låter mkt från toppen?
I övrigt har det börjat skramla lite från området kring kopplingen men det skiter jag i.
PS. Motorn är den "nya" som vissa tror kom -00 med dubbla oljepumpar osv. Den har elstart och kick på höger sida. DS.
1. När man kör med jämn gas vill den gärna hacka och speciellt i farter över 90km/h. Vidare bluddrar den vid fullgas i 6an runt 50-60km/h för att sedan skjutas iväg med en hög avgassmäll, dessa avgassmällar har en tendens att höras lite då och då som tex: växlingar, motorbroms osv...
Munstycken någon? Men vilka och hur stora? Har rensat (avstrypt) ena ljuddämparen i övrigt är motorn vad jag vet orginal.
2. Varvräknaren ligger konstant över 6tusen varv. När man drar runt startmotorn "hoppar" nålen 1000varv för varje varv motorn gör för att sedan stanna på 6 och röra sig pyttelite fram och tillbaka när man gasar. Någon har fiffat med elen då kontakterna är märkta och dessutom har jag hittan en jordningssladd som inte sitter fast utan var tejpad. Denna gör dock ingen skillnad men har säkert nåt med det hela att göra.
3. Motorn tickade en hel del innan jag justerade ventilerna men har tystnat lite nu. Är det vanligt att en Husky låter mkt från toppen?
I övrigt har det börjat skramla lite från området kring kopplingen men det skiter jag i.
PS. Motorn är den "nya" som vissa tror kom -00 med dubbla oljepumpar osv. Den har elstart och kick på höger sida. DS.