blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
jag förstår igentligen inte vad du menar? agera istäl,, flytta gör din tillvaro roligare om det är så satans skit här i sverigeDreeTman skrev:Nej nej nej....Sverige är fantastiskt!
jag förstår igentligen inte vad du menar? agera istäl,, flytta gör din tillvaro roligare om det är så satans skit här i sverigeDreeTman skrev:Nej nej nej....Sverige är fantastiskt!
DenGalne skrev:Detta är helt sant!! Klass 7 hojar är överrepresenterade i dödsolyckor i förhållande till hur många som rullar på vägarna.
Skulle ett förbud mot dessa hojar innebära en minskning med 23 personer per år (tror det var så...) så förstår jag och stöder ett förbud!!
/K
#Olsson# skrev:Jo. Men man behöver inte fälla ett till för att få det bekräftat.
David81 skrev:Mkt som är FEL i det SATANS SOSSELAND... om man får uttrycka sig så..
korvgubbe skrev:.....många har omkommit på cyklar som inte varit deras. min gissning är att många får horn när de sätter sig på någon annans effektstarka hoj.. man vill bara testa att gasa ur lite.
...tror krav på fler år på hojn innan man får köra de värsta kan ge en ökad mognad även pom problemet fortfarande i högsta grad ligger hos oss själva...
supernaut skrev:Om klass 7 skulle förbjudas så skulle en del av olyckorna (de där föraren haft för höga tankar om sin körskicklighet, missbedömt trafiksituationer mm) bara flyttas över till klass 6. Och om några år så kör vi deiseldrivna Ural allihopa.
Mr K skrev:Vad ska vi med klass 7 hojjar göra om de förbjuds?
Sälja dem i utlandet?
Köra bana med dem?
Vad är tanken igentligen? Är lite dåligt insatt .........
Jimmy I skrev:Bilar är heliga kor som ingen vågar ge sig på med lagboken.
Något annat som också är en jävla dubbelmoral är mellanklass kortet. Du anses inte kapabel att köra en standard 600 förrän du är 20 men att en 18-åring sätter sig i fars M5 med ett körkort som bläcket knappt har torkat på är inget problem tydligen. Ärligt talat alltså.
Need4Speed skrev:Känns som att lösningen här i SosseSverige ALLTID heter lagar, förbud och höjda skatter :kocko, måste finnas en annan väg
Det talar liksom sitt tydliga språk...40 % av dödsolyckorna men äger bara ca 12 %
av dom reggade hojarna.
korvgubbe skrev:Jag valde medvetet bort min hornet mot ett "klenare" monster av främst den anledningen.. Monstret "kan" jag tygla men hondan skulle jag säkerligen kunna tappa kontrollen över...
korvgubbe skrev:Jag valde medvetet bort min hornet mot ett "klenare" monster av främst den anledningen.. Monstret "kan" jag tygla men hondan skulle jag säkerligen kunna tappa kontrollen över...
korvgubbe skrev:Jag stödjer definitivt inte ett förbud men jag tycker många här är ute och cyklar i sin argumentering... Personligen tror jag mer på att ha någon form av behörigheter som nu. 16-18, lätt mc, 18-22 mellanklass... varför inte skilja ut klass sju(och även ev. klass5) och ställa krav på att man måste ha haft mckort minst tre år!?
.....många har omkommit på cyklar som inte varit deras. min gissning är att många får horn när de sätter sig på någon annans effektstarka hoj.. man vill bara testa att gasa ur lite.
...tror krav på fler år på hojn innan man får köra de värsta kan ge en ökad mognad även pom problemet fortfarande i högsta grad ligger hos oss själva...
Jag valde medvetet bort min hornet mot ett "klenare" monster av främst den anledningen.. Monstret "kan" jag tygla men hondan skulle jag säkerligen kunna tappa kontrollen över...
Pejo skrev:Men.... Är du helt säker på att du inte tappar kontrollen över ditt Monster?
....Toppfarten för 750 monster är 195 enligt handboken. Jag har vid ett tillfälle klamrat mig fast för allt jag är värd och försökt skräma upp den i typ 185 på motorväg men utan kåpor är det ingen kul upplevelse.Mattiaz skrev:Va det inte ett Monster 900 du köpte? Den går ju lätt i 200 så det argumentet håll
Jag tror inte det för det vore ett steg tillbaka. Så var det innan om ni inte kommer ihåg. Det var gräns på 100HK i sverige och alla plockade bort strypningarna och försäkringsbolagen började försäkra hojjar efter originaleffekt och då tyckte man att betalar man för det så kan de juh likaväl ha de ostrypta.Hightuned skrev:Svaren från generalagentena blir då att sälja stypta versioner av nya sporthojar. En strypning är ju ingen konst att ta bort så det kanske blir så att vi alla kan fräsa runt på nya 1000cc:are med billig försäkring?
Mr Edholm skrev:Att man inte tänkt på att se till körkortets utfärdandedatum, hur enkelt som helst! Då kan antingen dels de som fått körkortet gratis, få det återkallat tills de tagit det på riktigt, eller nekas att få bruka hojen när utfärdandedatumet kollas upp.
korvgubbe skrev:....Toppfarten för 750 monster är 195 enligt handboken. Jag har vid ett tillfälle klamrat mig fast för allt jag är värd och försökt skräma upp den i typ 185 på motorväg men utan kåpor är det ingen kul upplevelse.
Jag tycker det varit en jävligt bra förstahoj. Men sen måste jag ju erkänna att vi som inte kör radfyra på dryga litern redan från början är ett par klemiga djävla töntar. Varför köpa en hoj där fokus ligger på att lära sig köra när man kan köpa en kåphoj som går fort som fan?!
...800:an är bra mycket piggare. 750 som jag har är mest lik nuvarande 620...Mattiaz skrev:Hehe, nu har jag iofs bara kört ett Monster 800
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |