Nu är montering av grejerna på KTM:en igång. Har kollat närmare på delarna...
Portning av toppen (och det var inte så lite portat heller), 32mm avgasventiler och nya ventilfjädrar, specialkam (högre och längre lyft - och med fungerande dekomp-del), planad topp, en del fräst inne i kammaren också. Kamdrevet var ju redan lättat från fabrik (en glad överraskning - någon har haft roligt vid tillverkningsbandet
)...
105mm cylle, även den modifierad lite med bl.a. urfräst kylkanal. Tillhörande kolv - en lätt och tunn sak som nu ska på ytbehandling i Etsland (Molybdendisulfid bla.) för ökad livslängd och lägre friktion. Blir 658cc med nuvarande slag.
Vevpartiet ska lättas - det är fyra stycken grova hål som ska borras - sker nu under helgen. Diverse lager byts i motorn, samt allmän uppgradering av andra ej relevanta delar. Ny vevstake i förebyggande syfte.
Hojen i övrigt ska få en uppfräschning efterhand (får se hur långt slantarna räcker) - ny bredare sving, 5" bakfälg (förutom nu under vintern då jag använder endurohjulen), radialpump för Beringer-oket, höja styret, sänka fjädringen ett par centimeter, modifiera gaffeln med andra bussningar och justerbara shimsstackar.