Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
En liten sväng hann jag innan det började regna o blev mörkt o trist... :)
Men såg inga andra hojar, fast jag vet att Rockmorsan va ute o körde i trakterna. :tummenupp
höstsyrra.jpg

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
I Torsdags blev det till att sätta på packväskorna och dra in till Örebro en sväng i lätt duggregn.
Fynda på Biltema och Stadium Outlet och sen vidare till Marieberg Köpcentrum utanför Örebro för att byta till mig lite andra spel till Xbox360 inne på Gamestop.
Summa ca 13mil och även om det bara var ca 4-5 + så var det faktiskt helt ok.
Men så hade jag underställ under Goretex-stället också för första gången nu i höst.

Jag fortsätter köra ett tag till.
Ser ni en röd/vit/blå äldre VFR med knallgula dubbellampor i Karlskoga-Örebro-trakterna, så vinka. Thats me :)

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag diggar den här tråden, jag tror den överlever till typ till slutet av mars sen börjar liksom allt om igen :cpparty

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
En liten tur i solen idag blev det, men endast för att sälja hojen! så nu är det färdigåkt för i år.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Såg återigen samma Kawasaki stå vid parkeringen vid universitetet idag. Med tanke på att det var nollgradigt och blött så tycker jag det var vågat.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jajjemen.

Fick bonka bort isen från sadeln.
Sedan hade både blinkers och värmehandtagsreglagen frusit fast. :rolleyes:
Löstes med milt våld under färd.
Vänsterblink funkade lagom till att det var dags att parkera på jobbet. :hihi

Man borde ha garage. :fakta

:hej

/e

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Minusgrader i morse när jag skulle åka hemifrån och regn hela dagen i går. Hojen står kvar i garaget.... :(

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Blev ca 7 mil i 2-3 grader. Man känner dock att det är halt när man drar på raksträckor, så det är nog inte många rundor kvar i år.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Planen är i alla fall att åka till mässan i Gbg igen!
Detta året har jag det varmaste MC stället på marknaden. (Och ny hoj) :)

image.jpg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Minusgrader i morse när jag skulle åka hemifrån och regn hela dagen i går. Hojen står kvar i garaget.... :(

0C idag. Nu börjar det bli för kallt för att det skall kännas värt att pendla till jobbet.
För omständigt med påklädningsproceduren.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Igår duggregnade lite på morgonen, 5 mil till Värmdö från Tumba. Sedan på em 5 mil till Hässelby. Sedan hem till Tumba igen från Hässelby, totalt ca 14 mil.

I morse åkte styrmuffarna på när jag skulle till jobbet, det var -2. Dock kör jag fortfarande bara i kalsonger under byxorna, men det skulle vara skönt med långkallingar faktiskt. Drabbades bara av lite halka hemma på lokalgatan, i övrigt märkte jag inte av att det var minus, men försiktig var man.

Värmehandtag är beställda, vi får se hur det är att köra med såna sen när man fått dit dem.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Rejäla vindavisare tillklippta av Biltemas flexibla skärbräda (pris: 14.90 kr) monterade med buntband, gör både värmehandtag och muffar överflödiga. Styr effektivt bort all kylande fartvind :rock .

styre.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det där ser jag gärna lite fler och närbilder av montaget. Som min hoj ser ut (-83 ganska sliten) så är utseendet det minsta problemet.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Det där ser jag gärna lite fler och närbilder av montaget. Som min hoj ser ut (-83 ganska sliten) så är utseendet det minsta problemet.

Knäpper några bilder i morgon när jag kör till jobbet. Lägger upp dom när jag kommer hem.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Med rätt ställ slipper du påklädningsprocedur! :)

Jag har rätt allt, men min pendlingssträcka är bara 35 km, så det är inte värt besväret att dra på sig allt. Tjänar knappt något på det inkl ombyte när jag kommer fram. Buss/T-bana går i princip från dörr till dörr på under 50 min.

I synnerhet när det är nära nollan (=potentiellt halt) så är det inte värt det. Och jag orkar inte hålla på och skifta däck till dubbat, för så mycket kör jag inte på vintern....

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Jag har rätt allt, men min pendlingssträcka är bara 35 km, så det är inte värt besväret att dra på sig allt. Tjänar knappt något på det inkl ombyte när jag kommer fram. Buss/T-bana går i princip från dörr till dörr på under 50 min.

sådär kan du ju inte säga, själv har jag 15 km till plugget och förlorar nästan tid på att ta hojen, men jag kör såklart hoj ändå, det är ju kul till skillnad från t-banan :D skulle va det där med is då :(

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras