Nån som fortfarande kör, är det kallt?

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Jag kör oxå fortfarande varje dag.
Idag vid 1 plusgrader var det fan bistert svinkallt,
men jag såg åtminstone en hojbroder/syster idag,
och det värmer ju nästan lika mycket som suset och duset
från ljudet av 10krpm ännu vid mitten av november. Tjoho. Jippi. Och brrr.
Tills det blir is på vägen...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
De e faan tummen upp för er tappra! :tummenupp
Ångrar att jag bäddade ner min för några veckor sedan. :(
Har ju gått hur bra som helst att köra iaf hälften av dagarna.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Härligt, +grader igen :) Tyvärr ihållande regn men vad gör väl det när det finns regn- och allvädersställ:yoparty
En fin resa in till jobbet i morse. Såg två hojjar på färden :tummenupp

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
En skärbräda från Biltema = två vindavisare -> två buntband på varje = monterat och klart :) .

aa.jpg bb.jpg

Det där ser jag gärna lite fler och närbilder av montaget. Som min hoj ser ut (-83 ganska sliten) så är utseendet det minsta problemet.

Isoiivari

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
@
Med rätt ställ slipper du påklädningsprocedur! :)

Vad har du för ställ?

Jag kör med MP-asu, Mirage. uppblåsbart innerfoder som kroppen värmer upp, det är varmt och gulligt :banana

Angående belysning så undrar jag vad ni har för erfarenheter av led glödlampor, typ för H3. Hur bra fungerar de? De blir väl inte varma så det smälter väl inte bort snön och isen va? Och sedan hur bra lyser de ifall jag skulle plocka in dem på framlyset?
Baklyse och blinkers funkar ju bra men fram?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad har du för ställ?

Jag kör med MP-asu, Mirage. uppblåsbart innerfoder som kroppen värmer upp, det är varmt och gulligt :banana

Angående belysning så undrar jag vad ni har för erfarenheter av led glödlampor, typ för H3. Hur bra fungerar de? De blir väl inte varma så det smälter väl inte bort snön och isen va? Och sedan hur bra lyser de ifall jag skulle plocka in dem på framlyset?

Michelingubbedräkt alltså :D

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Aah, jag måste skaffa såna där bågar för handtagen, det har jag inte nu. Får bli styrmuffarna så länge. Annars mycket bra lösning.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Vad har du för ställ?

Jag kör med ICON PATROL RAIDEN.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Månne the man är du nöjd med den? Lite sugen på att köpa...

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Jag arbetar ibland tider som gör att jag måste ta hojen då det är jag som kör den första bussen på morgonen. Men det blir inte varje dag nu utan kanske ett par gånger i veckan.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Ett ok, fodrat allvädersställ funkar bra tycker jag. Det är inte kylan som är värst utan regn och blött imho. Vill man kan man köpa billiga styrmuffar på Feltema. Varmt och mysigt om tassarna men lite klumpigt och lite mupplook också :tungan

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Månne the man är du nöjd med den? Lite sugen på att köpa...

Skitnöjd på ren Svenska!
Jag valde mellan Alla möjliga ställ men har kört med trelagers ställ nu i flera år. Problemet med dem är att jackan blir sjöblöt även om man håller sig torr invändigt och balanserar man på nollan så blir det mindre spännande, goretex lägger av i köldgrader och fukten stannat kvar.
ICON stället stoppar vattnet på första lagret och stället är överlag riktigt varmt. Inget jag skulle rekommendera för temperaturer över 25 grader men allt under det är det ett adventureställ som gör skäl för namnet.

T-shirt ner till nollan är inga konstigheter, inte det minsta kallt! :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Vad har du för ställ?

Ledlampa blir inte varmt framåt nej. Utan det är elektroniken som blir varm. I dagsläget så kommer det mer och mer H1. H3, H4, H7 mm i LED men för att du ska få längden i skenet så krävs anpassade reflektorer.

Bättre å köpa http://www.xenonkungen.com/se/halogenlampor/ Är grymt nöjd med dessa, Riktigt bra ljus som påminner om Xenon.

Isoiivari

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
@
Ledlampa blir inte varmt framåt nej. Utan det är elektroniken som blir varm. I dagsläget så kommer det mer och mer H1. H3, H4, H7 mm i LED men för att du ska få längden i skenet så krävs anpassade reflektorer.

Bättre å köpa http://www.xenonkungen.com/se/halogenlampor/ Är grymt nöjd med dessa, Riktigt bra ljus som påminner om Xenon.

Tackar för svaret.
Idén var att få ner strömförbrukningen, Africa twinnen ger ju inte ut så mycket pulver. Får väl kanske fundera på ett HID Bi-xenon kit istället.

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
BMW R1200GS,
Ful till Himalaya hoj

Jag har i dag sett två tappra krigare på hoj i Malmö. En på en glidare i värsta regnskuren i förmiddags och nu precis en på en sån där ful gubbig åka-till-Himalaya-hoj med packväskor och skit. Typ BMW.
Det är sanna hjältar :Bugar
Tillhör den gruppen "Typ BMW" iom att en medtrafikant parkerade sin Passat i ändan på vår bil. :gnissla Nu blir det "ful gubbig åka-till-Himalaya-hoj med packväskor och skit. Typ BMW" istället. Praktiskt då både jag och grabben ska till och från träning bla :) Lite regn och blåst får man tåla :tummenupp

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
2013 11 13.... Körde nakenhoj CB Sevenfifty idag, det var så jävla gott komma bakom styret. Vart alldeles för lite utav det denna höst. det blev 10 mil. Lite kallt om fingrarna och var lite nedkyld på baksidan låren. Men om solen skiner på söndag hoppas jag på en 20 mila tripp, Garagebesök hos vänner i boråstrakten. Lite bättre klädd så kommer det bli görkul! Hej på er..... ja det är lite med betoning på lite kallt! Vägarna var fina och till 80% torra. Valde trafikerade 70 vägar med böj så det vart inge löv och annan skit framme. Med höstig hälsning Toyman:

IMG_0443.jpg IMG_0445.jpgIMG_0449.jpg IMG_0446.jpg

:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...