VBK
Mas.
körde till Jobbet i dag +2 och sol, lite kallt med skinnställ dock.
Jag och "Trollet" tar alltid en runda sista dagen på året.
Jag och "Trollet" tar alltid en runda sista dagen på året.
.....och Abba rockar fett
sett videon med lastningen på släpet där man ser däcken, men kör du skruvdubb eller annat ?
Nejdå, bara korta och slina rallydubb bak och fram kortkorta endurodubb. Innebär att det i princip spinner bara när man ger full gas.
På släpfilmen satt det offroaddäck utan dubb på. Kör ju som en sopa så det där med gruskörning är inte riktigt min grej.....kanske för tung hoj också?
Kör fortfarande men är irriterad över ett de festa mc-parkeringar inte gäller under vintern i Stockholm. Känns som någon myndighet inte vill att man kör under vinter, vet inte varför för det är ju typ inga mc-olyckor då (möjligen för att vi är väldigt få). Annars är det ju riktigt skönt nu när det är plusgrader, grym skillnad mot minus 10.
Måste köpa mer olja till kedjan då jag sprejar efter varje tur, har fått börja nalla på min 5-56 nu.
En liten fråga bara; visst är det ingen idé att tvätta under vintern utan bäst att vänta tills våren kommer? Han är skitig som fan nu men rädd att om jag tvättar och låter han stå i kallgarage kommer allt frysa och bara medföra problem. Tar ibland och tvättar lampan fram med en våtservett, det är min enda tvätt jag gör nu under vintern förutom att ständigt spreja kedjan med olja.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|