Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Isoiivari

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
@
Det är väl aldrig några problem att köra när det är kallt om man har tillräckligt med kläder på sig?

Problemet är väl halkan. Kan inte vara så kul att kanske åka när det är isbildning på vägen, speciellt om man kör en vanlig street/sporthoj och inte en offroad.

Det är nog kylan och fartvinden som är problemet. Street/sporthoj går nog att köra med rätt däck!

fisken2

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2013
Hoj
Italienare + R6
Invigde december månad med en liten tur på en liten kurvig och kuperad väg och jag måste ju säga det att när framhjulet reser sig på gasen, det är fan bra, men när framhjulet reser sig över ett krön, det är fan bäst.

5 grader plus och kortvarigt upp mot 140km/h, inga som helst problem utan vinterkläder.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Igår var det friskt! -7 i Tjockhult. Handtagsvärme på:tummenupp. Intressant att notera att en SUV (Infiniti..?) försökte dra ifrån vid ett rödljus. Han hade, trots 4x4, inte en chans mot min gamla moppe. Blev faktiskt lite förvånad...

Isoiivari

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2012
Hoj
@
-16 på hemresan idag, -13 i morse. Nu var det skönt med elvisir :banana
Men i morgon har de lovat + grader och slask igen :huvet

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det blev några fina bakjulsåkningar på väg till jobbet i morse. Hojen går betydligt bättre i denna kalla luften

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Ångrade mig lite imorse. Det var 7 grader men jag bangade... Tog bilen.
Frågan är om det är mkt. salt på vägen nu iom. att de plogade förra veckan? Vågar man ta ut hojjen eller kommer den att rosta? :p

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
Ångrade mig lite imorse. Det var 7 grader men jag bangade... Tog bilen.
Frågan är om det är mkt. salt på vägen nu iom. att de plogade förra veckan? Vågar man ta ut hojjen eller kommer den att rosta? :p

Skulle nog säga att det inte är några bekymmer än.

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Om hojen är avställd idag.
Jag vaknar imorgon och känner - Wow, idag vore det fint att ta hojen.
Räcker det med att jag loggar in med e-legitimation och ställer på den? Är jag good-to-go då?
Eller måste jag själv ringa till försäkringsbolaget och meddela att jag plockar ut den?

Har helförsäkring via Trygg Hansa med möjlighet till att ställa av, sk garageförsäkring.
Inser att det är nog smidigare om jag vänder frågan till TH. Men jag provar här :hej

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
DjMoha;5933242 Vågar man ta ut hojjen eller kommer den att rosta? :P[/QUOTE skrev:
Ta du en liten sväng men kör inte för långt för då rostar den sönder och du sprider ut delar över hela Stockholm :tungan

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
Ner till Norrköping igår och hem idag. Inte en käft på gamla E4/utflyktsvägen :tummenupp. Lite blött men inte kallt...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Helsingborg visade sin bra sida i dag när det gäller temp iaf, blött var det i morse på väg till jobb men det finns det ju kläder som fixar.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år