Q_Ball_Racing
Gasar hellre än bra
-8 i morse. ej kallt direkt, men kyligt. -5 när jag skulle hem efter jobbet. total sträcka på 7 mil körda idag.
Idag upptäckte jag en helt annan sak som kommer få mig att sluta åka snart. Det är ju becksvart! ALLT! Lite blöt vägbana, mörk skog runt omkring och ingen gatubelysning. Massa mötande bilar och så kommer en med helljuset på. Med lite skitstänk på visiret så visste man ju inte om man var i vägkanten eller mitt i körfältet.
Såg sedan varför den körde med helljuset på, den bländade av till slut och det enda ljus som fanns i fronten var en (1) positionslykta. Den som körde såg nog lika lite som jag gjorde. Men fy vad läskigt det var när man inte hade en aning om var man var på vägen.
Bokade efterkontroll idag i tron om att det var isfritt med +5 men där hade jag fel men skönt att få hojen godkänd!
Verkar vara några som kör trots is, har ni vinterdäck på? har funderat på det men då jag har tagit körkort för ett par månader så tänkte jag vänta en säsong.
Äh. Tog kortet i maj förra året och körde hela förra vintern. Det handlar om vilja. Det kommer att vara lika svårt/läskigt/nytt första gången du är på is oavsett om det blir nu eller om några år. Go for it!
Kär du då dubbfritt? hela vintern, även med snö? har satt som motto att det ska vara minimum +4-5. Har nu fixat hantagsvärme, men tänkte att det var slutkört efter idag...
Nä igen. Offroad med dubbdäck. Men alla dagar, alla väder. Snöstorm (ja, med Sthlmsmått), svallis, -20...
Eluppvärmda kläder ska vara rätt najs, någon som provat det ute i vinterkylan?
Lite otippat var det +5 idag men is på vägarna... Kändes bra att dubbdäckshojen rullar igen
Har testat en eluppvärmd väst men tyckte inte alls om den, visst blev det varmt men jag började svettas snabbt och på nått konstigt sätt. Och när jag stängde av den så blev det riktigt kallt när det lilla svett som hunnit komma frös till.
Men det var i kallare än -20. Personligen tror jag mera på att klä sig i många tunna lager och vindtätt lager emellan.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|