Intressant körning i morse kl 7.30. Är på licensuppgradering för McKenzie utbildningen denna helg så det var bara att lägga iväg i morse. Underkylt regn/snöslask, lägger sig fint på vägytan och fryser till, lika så på hojen och hjälmen, ser noll
Får stanna var 500:e meter och skrapa visir och crossglasögonen. Men kom fram säkert. Har dubbdäck fram men ej bak ännu, hittills har det varit för lite snö och is för dubben bak.
Ikväll så har det frusit på ordentligt, -9 står det på mätaren och det är riktigt hårda iskanter på vägen, men det flyter på bra, bara att vara försiktig med gasen och använda den rätt i kurvorna så går det fint. Att bromsa fungerar riktigt bra, motorbromsning kombinerat med frambromsen gör att det stannar riktigt bra. K60 scout är faktiskt helt bra på is men ej packad snö, dock med trycket sänkt till 0.8 bar.
Halvvägs hem så svänger en idiot ut 40-50 meter framför mig, jag bromsar snabbt. Idioten kör sedan i 50 km/h, jag låg på 80 km/h. Man blir ju bara lite irriterad av sånt, så vad gör man...jo på med helljusen och 2X1600 lumens ledlampor
Sedan svänger vi av vid samma butik, var tvungen att fråga vad fan han höll på med..svaret var att inte är det lagligt att köra mc på vintern så han skulle visa mig att det är farligt
Svarade att det är idioter som du som gör det farligt och att det inte alls är olagligt. Som tur var kunde jag hålla mig rätt lugn
Nu blir det en eller två Karhu
Ha en trevlig lillajul och första advent. Kör försiktigt!