Nån som köpt från actionsports.se/eurowheels.se?

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
De verkar ha bra priser. Har nån av er handlat hos dem? Erfarenheter, rykten?

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Eurowheels är bara ett par mil hemifrån mig. De har väl vanliga Mc-handlarpriser på både bågar och kläder, men kvaliten är bra. Jag har köpt en glasfiberhjälm samt stövlar där, båda för drygt 2,5k och de är hur bra som helst. Lätta att ha o göra med är de dessutom

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Köpte en ZX-7R där 1997 och det var inga som helst problem.

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Fattar inte vaför folk är så paranoida?? du kan ju läsa ovan att alla är nöjda...vad mer behöver du för att våga handla?
Kanske åka dit & bilda dig DIN egen uppfattning om handlaren, alla handlare har väl både bra & dåliga sidor.....

Jag kanske redan har handlat och undrar lite hur folk har blivit bemötta i efterhand...

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
GSXR 1000 K8
Har gjort 100 mila service där.. nemas problemas.
Kom och hämta hojen fick tillbaka den 3 dagar senare.
Väldigt trevlig och tillmötesgående på telefon.

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Efter ett par år utan hoj så fick jag i maj ett återfall och fick för mig att skaffa hoj igen, Eurowheels/actionsports hadde en fin -00:a Fireblade Gul/Blå med ca 2500mil på mätaren, priset var 49K vilket kändes rimligt.

Visuellt så var skicket på hojen mycket bra och ingenting tydde på att något var lurt.
Visserligen så meddelade säljaren att hojen var importerad från Tyskland men det var inget som jag brydde mig särskilt mycket om.
Jag klippte till och efter tre(!) veckor var hojen klar för leverans.

Körde på med hojen nån vecka och det blev till sist dax att lite slött börja bläddra i serviceboken (Jo, jag kollade den vid köpet) , Det var då som det gick upp för mig. Ett gammalt besiktningspapper låg gömt mellan en sida och hojen visade sig vara importerad från England. Nu var ju inte det en katastrof då körkunskaperna kan tyckas vara lika vart som.. Däremot så gick det upp för mig att hojen rullat med miles. I Bilsammanhang så är det ju en fördel men för hojar som saknar en siffra på km/mph mätaren är det tvärtom då 1 miles är lika med 1,7km

Det visade sig alltså att hojen rullat ca 25 000miles (42500km) och inte 25000km som säljaren uppgett. En till aspekt i detta var att hojen(bevisligen) blivit servad två (!) gånger på 4200mil..suck!!

Efter att jag hotat med att dra in Konsumentombudsmannen så gick säljaren med på att häva köpet men jag kan säga att de var inte överraskade över det jag funnit.

Helgen efter det att jag lämnat tillbaka hojen så stod den ute i butiken igen.. samma mil som de tidigare uppgett för mig och samma peng.. Tycker bra synd om killen/tjejen som köper den hojen då denne förlorat ca 2000mil

I samband med att jag lämnade tillbaka min hoj så samtalade jag en del med en mekaniker på eurowheels och då kom det fram att till 90% importerar från england.

Min erfarenhet och uppfattning om Eurowheels/Actionsports är att de satt detta i system..

Skulle inte stanna förbi hos den här handlaren om ens om jag höll på att skita på mig!

Tycker att alla ni som köpt en hoj utav dem ska kolla upp med Englands motsvarighet
till bilprovningen vad era hojar hadde för mätarställning vid sista besiktningen.

Tror tyvärr att ni kommer att bli besvikna!!

Kommer aldrig mer köpa en begagnad motorcykel hos en handlare..

Last edited:

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Personligen tycker jag dom är trevliga men de verkar inte vara så kunniga/Pålitliga . Är skicket bra och alla papper finns så är det inga problem, men vissa hojar de har saknar helt dokumentation...

Provkörde en hoj där för några veckor sedan och frambromsen var helt körd kändes det som, och inga papper hade de heller.

En kompis farsa provkörde en Husqvarna WR 125 där för några år sen som de påstod var strypt, den var med högsta sannolikhet inte strypt.

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Någon som är kunnig på Fireblade kanske kan svara men ändras inte trippmätaren automatiskt när man ändrar från Miles till Kilometer?

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Någon som är kunnig på Fireblade kanske kan svara men ändras inte trippmätaren automatiskt när man ändrar från Miles till Kilometer?

Nä, den tanken slog mig också. Jag provade, bytte till miles genom att hålla ner trippmätarknappen och klockknappen.. Det enda som ändras är hastigheten. Miltalen stod kvar på samma som tidigare.
Faktum kvarstår i alla fall 1 miles = 1,7km

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Nä, den tanken slog mig också. Jag provade, bytte till miles genom att hålla ner trippmätarknappen och klockknappen.. Det enda som ändras är hastigheten. Miltalen stod kvar på samma som tidigare.
Faktum kvarstår i alla fall 1 miles = 1,7km

Gjorde sökning på nätet nyss.
Det bekräftar det du skriver....

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...