Nån som kan hjälpa mig att montera en 150cc cylinder och ny kam på en yamaha ttr125?

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!
Undar om det är nån som kan hjälpa mig att sätta på detta kitet: http://www.procycle.us/images/bbr/ttr150bigborekit.jpg
På min CH-Racing 125:a (ttr 125cc motor). Betalar ju självklart och det ska va någon som kan sin sak. Mest så att inget går fel. :rolleyes: För när jag snackade med en yamaha återförsäljare så tänkte jag det här kommer aldrig gå. Eftersom att dom ska ju ha en hel förmögenhet i bealning. Men hur mpnga timmars arbete är det uppskattat till? Och självklart nån som kan göra de till mig mot betalning? Ha de bra! :tummenupp
MVH Benny

Solid snake

Guest
Hur mycket betalar du? Hur långt är det till dig från Kävlinge?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag skulle aldrig låtigt nån annan än mig själv + farsan eller en verkstad pilla på mina grejor.

:)

Edit: Och nu snackar vi verkstäder som man litar på.

Last edited:

Solid snake

Guest
draccatryck skrev:
Ja vad ska du ha för att göra det? Men har ju inte beställt kitet än så det blir väl inte än på några veckor iallafall. :) Ha de bra!
MVH Benny
Hur mycket pengar har du? :rolleyes:

Vad skulle verkstaden ta?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
25 kr/mil och 200 kr/h. Dvs, om alla verktyg finns. Ska jag använda mina verktyg kostar jag 350 kr/h.

Solid snake

Guest
DJM skrev:
fan va du va kaxig då.

Men du kanske vill jobba gratis?
Förmodligen så är 50 spänn i timmen bra betalt för honom för han har säkert bara stått i en korvtjorre eller jobbat för kommunen, men nu är det ju inte så billigt att ha någon att trimma en MC.

Trådstartaren, ge mig 1000 spänn så gör jag det till dig.

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Solid snake skrev:
Förmodligen så är 50 spänn i timmen bra betalt för honom för han har säkert bara stått i en korvtjorre eller jobbat för kommunen, men nu är det ju inte så billigt att ha någon att trimma en MC.

Trådstartaren, ge mig 1000 spänn så gör jag det till dig.
Jo då de ska jag nog kunna ge för det! Men kan du din sak nu? SÅ att du har meckat med 4 taktare innan osv och så behöver väl förgasaren bestyckas om? SÅnt du kan det också? Men isåfall blir det inte förrän om några veckor när jag har fått hem grejorna. Ha de bra!
MVH Benny

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Nej!!!

Mitt tips...KÖP DET INTE!

Min anledning:

En polare har en suzuki dr125...det vill säga en 4-takts 125:a
Han satte på 150cc, högkompskolv,trimkam och helsystem.
Dvs delar för över 3000:-

Det roliga (enligt mig :hihi ) var när dom bänkade den efter justering ock inkörning och märkte en effektökning på 2 Hk...haha...ja ni läste rätt han gick från 9 till 11 hästar...

Det är alltså INTE värt pengarna, eftersom du antagligen kommer få samma i din.

Solid snake

Guest
draccatryck skrev:
Jo då de ska jag nog kunna ge för det! Men kan du din sak nu? SÅ att du har meckat med 4 taktare innan osv och så behöver väl förgasaren bestyckas om? SÅnt du kan det också? Men isåfall blir det inte förrän om några veckor när jag har fått hem grejorna. Ha de bra!
MVH Benny
Jag har meckat 4 taktare japp, vet hur man gör.

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
bossjan skrev:

Min anledning:

Det roliga (enligt mig :hihi ) var när dom bänkade den efter justering ock inkörning och märkte en effektökning på 2 Hk...haha...ja ni läste rätt han gick från 9 till 11 hästar...

men nu är det väll endå skillnad på motor och motor?

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
bossjan skrev:

Min anledning:

:hihi :rofl :lol du har rätt det va roligt

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Gör gör det gärna för 50kr/tim! Tjänar mer erfarenhet och jag jobbar för billigare pris när det är med något jag tycker om..

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Pr0bz skrev:
Gör gör det gärna för 50kr/tim! Tjänar mer erfarenhet och jag jobbar för billigare pris när det är med något jag tycker om..
Men det är ju en bit från dig till Hässleholm? Men jag vill ha någon som har mycket med erfarenhet och inte nån som bara har meckat med 4 takt nån gång bara. För den har gått lite över 100 mil och vill inte förstöra motorn än precis! Ha de bra!
MVH Benny

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
draccatryck skrev:
Men det är ju en bit från dig till Hässleholm? Men jag vill ha någon som har mycket med erfarenhet och inte nån som bara har meckat med 4 takt nån gång bara. För den har gått lite över 100 mil och vill inte förstöra motorn än precis! Ha de bra!
MVH Benny

va inte larvig, sätt dig ner med en verkstads handbok i värsta fall å din far, försök lära dig själv

verkstads handboken kan du säkert hitta på internet.... du kommer ju aldrig lära dig annars

har plockat ner en sån där en bit"inte hela vägen" å det går ju skit enkelt :tummenupp va en -04 de

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!