bossjan skrev:Någon som kan ge lite tips på hur man ska gå tillväga för att hojen inte ska dyka ner när man trycker i tvåan?![]()
NSR_Martin skrev:Du anlitar wheeliemaster martin för att ge lite experttipps, hosthost... Vi får öva nån dag! Kan jag med behöva.
Anledningen till att du inte kan växla är att du förmodligen har på tok fördålig höjd, den går ner när du drar in kopplingen typ eller?...Måste öva på det själv.
bossjan skrev:Funderar på att bygga en weelie bar som tar stop precis vid 12 läget...suger ju pung att krascha baklänges...
Japp hårdträning nån dag.
bossjan skrev:Någon här som är duktig på att köra bakhjul med sin offroad 125:a?
Någon som kan ge lite tips på hur man ska gå tillväga för att hojen inte ska dyka ner när man trycker i tvåan?![]()
Vill lära mig detta nu!!!
Mvh erik....
granath_ skrev:varför inte koppla upp den på tvåan direkt?
jag kan absolut inte göra på bakhjulet, men när man försöker så märks det ju att den varvar ur alldeles för snabbt på 1:an.
jag försökte oxå så där förut, men sen fick jag tips av rigge att jag skulle försöka få upp den på 2:an med koppling ist![]()
lindberg skrev:Dra upp den på 2an på så låga varv som möjligt (Använd kopplingen) och sen så håller du den uppe på bakhjulet och gasar så segt så som möjligt och sen växlar du till 3an (När du kör på bakhjulet) och gasar så segt som möjligt så du inte varvar ur den direkt och sen så släppter du ner den efter en förhoppningsvis lyckad wheelie
Kom ihåg att när du tränar att ha nån kompis med dig, riktiga skydd, Välj en bra plats tex ett grusgrop eller crossbana och sen sist men inte minst VA BEREDD PÅ BAKBROMSEN!
bossjan skrev:Har ju deppipes på min med, här du så bra botten så du får upp han på 2:an?
Det går inte med min inte med koppling heller...
Kan du lägga i trean till o med?
Känns så osäkert med kopplingen, drar man förlänge och släpper för fort så skickar han ju framhjulet i vädret skitsnabbt och om man segar den kommer den inte upp redigt...
Får la öva...så rädd för att slå över bara...![]()
NSR_Martin skrev:Det är det som är det jobbiga med 125a när man försöker lära sig, att man måste ta upp den direkt, kör man en större hoj (660?) kan man peta till lite på kopplingen på väääldigt låga varv o sen gasa upp den sakta, mycket lättare... Den lyxen har man inte.
Måste lägga mig i hårdträning så man lär sig nångång.
Det vet dubossjan skrev:Hårdträning i helgen Martin?
när min rd inte var klotad kunde jag koppla upp den på 3an och köra en bra bitNSR_Martin skrev:Det vet du![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |