bossjan skrev:Någon som kan ge lite tips på hur man ska gå tillväga för att hojen inte ska dyka ner när man trycker i tvåan?
NSR_Martin skrev:Du anlitar wheeliemaster martin för att ge lite experttipps, hosthost... Vi får öva nån dag! Kan jag med behöva.
Anledningen till att du inte kan växla är att du förmodligen har på tok fördålig höjd, den går ner när du drar in kopplingen typ eller?...Måste öva på det själv.
bossjan skrev:Funderar på att bygga en weelie bar som tar stop precis vid 12 läget...suger ju pung att krascha baklänges...
Japp hårdträning nån dag.
bossjan skrev:Någon här som är duktig på att köra bakhjul med sin offroad 125:a?
Någon som kan ge lite tips på hur man ska gå tillväga för att hojen inte ska dyka ner när man trycker i tvåan?
Vill lära mig detta nu!!!
Mvh erik....
granath_ skrev:varför inte koppla upp den på tvåan direkt?
jag kan absolut inte göra på bakhjulet, men när man försöker så märks det ju att den varvar ur alldeles för snabbt på 1:an.
jag försökte oxå så där förut, men sen fick jag tips av rigge att jag skulle försöka få upp den på 2:an med koppling ist
lindberg skrev:Dra upp den på 2an på så låga varv som möjligt (Använd kopplingen) och sen så håller du den uppe på bakhjulet och gasar så segt så som möjligt och sen växlar du till 3an (När du kör på bakhjulet) och gasar så segt som möjligt så du inte varvar ur den direkt och sen så släppter du ner den efter en förhoppningsvis lyckad wheelie
Kom ihåg att när du tränar att ha nån kompis med dig, riktiga skydd, Välj en bra plats tex ett grusgrop eller crossbana och sen sist men inte minst VA BEREDD PÅ BAKBROMSEN!
bossjan skrev:Har ju deppipes på min med, här du så bra botten så du får upp han på 2:an?
Det går inte med min inte med koppling heller...
Kan du lägga i trean till o med?
Känns så osäkert med kopplingen, drar man förlänge och släpper för fort så skickar han ju framhjulet i vädret skitsnabbt och om man segar den kommer den inte upp redigt...
Får la öva...så rädd för att slå över bara...
NSR_Martin skrev:Det är det som är det jobbiga med 125a när man försöker lära sig, att man måste ta upp den direkt, kör man en större hoj (660?) kan man peta till lite på kopplingen på väääldigt låga varv o sen gasa upp den sakta, mycket lättare... Den lyxen har man inte.
Måste lägga mig i hårdträning så man lär sig nångång.
Det vet dubossjan skrev:Hårdträning i helgen Martin?
när min rd inte var klotad kunde jag koppla upp den på 3an och köra en bra bit man låg i ungefär 70km/h och sen kopplade och röck upp han och sen var det bara ooch mjölka. om man varva ur han på slagnen på 3an så gick man ner i typ 90 km/h. riktigt kulNSR_Martin skrev:Det vet du
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |