Nån som misslyckats köra från snut?

Status
Ej öppen för fler svar.

Dark_Messenger

Guest
Det är ungefär som mopeder. Vet hur det är. Man vill vara tuff och häftig. Tjackar finaste Puchen i byn med planad topp. Men man vill ha mer, 125:an avverkas och snart sitter man där på en lika fin motorcykel som på din avatar, och hjärnskadorna lurar i varje vägren.

/perris

:rofl
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Sorry

Sorry.. spårade ur och gick lite väl hårt fram.
Tanken från början var bara att påpeka en trolig orsak till att polisen "knuffar" omkull berörd person.
Sen att man söker sympati på sh.com... ja..
Mina egna värderingar om folk som röker på, tycker det är ok att röka mm de hör inte hit. Spårade ur där och det ber jag om ursäkt för.

//Ezzo
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Sorry.. spårade ur och gick lite väl hårt fram.
Tanken från början var bara att påpeka en trolig orsak till att polisen "knuffar" omkull berörd person.
Sen att man söker sympati på sh.com... ja..
Mina egna värderingar om folk som röker på, tycker det är ok att röka mm de hör inte hit. Spårade ur där och det ber jag om ursäkt för.

//Ezzo

Vafan Sensei, jag som just skulle predika lite om alkohol contra jazzröka och så gå du o ber om ursäkt...

Jaja, får väl hitta någon annanstanns att ptredika idag då :huvet

:crash
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Sorry.. spårade ur och gick lite väl hårt fram.
Tanken från början var bara att påpeka en trolig orsak till att polisen "knuffar" omkull berörd person.
Sen att man söker sympati på sh.com... ja..
Mina egna värderingar om folk som röker på, tycker det är ok att röka mm de hör inte hit. Spårade ur där och det ber jag om ursäkt för.

//Ezzo

Lätt att förstå att man hetsar upp sig, men din grundtanke håller jag med om och lite till. Att snuten knuffar omkull någon som försökt smita mot mötande trafik tycker jag är helrätt. Hade denne smitare kört ihjäl någon så hade det här på SH förespråkats dödsstraff för smitaren...
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
här öppnar man en tråd och tänker att man ska få lite rolig läsning såhär på morginkvisten och det enda (ja förutom 2 inlägg på 3 sidor) man finner är en massa jävla snicksnack som inte hör hemma i denna tråden! Kan ni inte starta en egen tråd om ni vill klanka på varandra alt. hålla till i off topic-tråden? Hej då :backontop

Personligen har jag faktiskta aldrig ens blivit stannad av polisen, har nog haft en jäkla tur men sen har jag ju också noja för civil och vanlig polis, tror de står i varendan hörn :) Förmodligen hade jag aldrig vågar satsa på att köra ifrån polisen, skulle säkert vurpa nånstans och ligga och kvida när dom plockar upp mig, hehe :tummenupp
 

Duro

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
SYD
Hoj
MT 01, Ducati 900 SSie
Var påväg mellan Göteborg och Vänersborg förra sommaren. Det kom en del skurar och klockan var runt 22, ganska mörkt och väta på goggles.
Kommer ikapp en kö med 4-5 bilar som ligger å slöar i 80 på 90 vägen (körde ej särskilt fort med tanke på vått väglag, kanske 95-100) å folk som ej kan hålla 90 ens hyser jag ibland lite agg mot, bilar som inte kör om likaså...så nu orxade jag inte vänta utan la mig precis till vänster om den heldragna linjen och gled om, fortfarande i mitt ganska makliga tempo.

Backspeglarna på hojjen hade jag givetvis varit cool nog att plocka av så därav tog det mig en stund att inse att det ligger en mörk V70 febrilt blinkande med blåljus bakom mig.
Fortsätter köra en bit funderandes på om detta ska vara slutet på MC-sommaren (ja straffet för heldraget kanske inte ger indraget körkort men dom kanske hade fler saker att klaga på) å dessutom är jag student å kände direkt att detta åtminstone kommer svida hårt i plånboken! Började dock blinka in mot vägkanten för att hitta nåt bra ställe att stanna på... Då passerar jag en liten grusavtagsväg ungefär samtidigt som alla små tankar förvandlats till småpanik å galenskap...

Stannar intill vägen och ser polisen göra likaså(kommer inte ihåg faktiskt om dom stannade framför eller bakom mig nu?)
I med ettan iallafall, U-sväng och tillbaka ut på grusvägen..utan att ha minsta lokalkännedom om vart denna leder. Det är självfallet en liten enskild väg som leder upp till ett ensamt hus omgivet av skog och en välklippt regnvåt gräsmatta. Racedäck fungerar VÄLDIGT dåligt på regnblött gräs kan jag tillägga! Polisen har nu hunnit fram och han kan i princip promenera fram till mig...men han springer dock och skriker att jag ska av hojjen NU!

ÅNGEST...e ju ganska helylle i vanliga fall så man ber nästan om ursäkt på plats. Ber även husägaren om ursäkt för den fina plöjningen av hans gräsmatta, men slipper iallafall ersätta nåt av det. Förstärkning anländer men ger sig av så fort dom fått tagit ett negativt utandnings prov och insett att jag inte är nån förrymd brottsling utan bara en svensson som ska hem till polaren å se på film å käka godis.

Jag erkänner ju hela baletten på plats, men eftersom det blev lite mer än bara heldragen linje så skull det visst gå till länsstyrelse å åklagare om kortets framtid.
När dom är klara och vi ska ta oss därifrån frågar polisen: Förresten vad har du för regnummer på cykeln. Kan ju berott på annat än att dom inte sett skylten, men....
Får knalla ner å hämta hojjen å sen eskorterar dom mig in mot Trollhättan. Å sen fortsätter jag själv mot Vänersborg.

När jag sedan sitter hemma hos polaren å ser film så ringer poliserna i fråga upp mig! Dom säger att eftersom det hade gått så lungt till så skulle dom vara vänliga att nöja sig med böter om jag kom ner till stationen dagen efter å skrev på boten.
2250 riksdaler. (1500 för heldraget + 750 rabatterat pris för underlåtenhet att följa polismans tecken)

Inget jag är stolt över men kan säkert roa någon att läsa. om inte iallafall trådskaparen.

Wheeelie on! :yoparty

Helt Underbart :yoparty
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Kan vi inte bara kramas? :pannkyss
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
det va inte han som tog upp det. det va aftonbladet som skrev att han körde drogpåverkad för att han hade en dom mot sig 2-3 år tillbaka. (jag tror att det har gått ur kroppen sedan dess.)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Och en lustig liten tanke jag har, Sensei du dömmer hela folkslag till att vara hjärndöda?

Som du kanske inte vet, så är det lagligt i bra många länder, är dom helt jävla hjärndöda ellr?

Jösses:rolleyes:
Det var lagligt att bränna "häxor" på bål för några år sen när man inte visste bättre. Prova att umgås lite med en pundare som röker på lite då och då och så märker du hur det förstör hjärnan.
 

JPG

Ny
Gick med
14 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
01, Honda CB 600F
Jösses:rolleyes:
Det var lagligt att bränna "häxor" på bål för några år sen när man inte visste bättre. Prova att umgås lite med en pundare som röker på lite då och då och så märker du hur det förstör hjärnan.

Är man en pundare för att man röker på då och då?
Då har ju jag varit alkolist mer än halva mitt liv. :(

Och att det förstör hjärnan är väl lite att ta i? Tror helt klart en stoner kör lugnare och försiktigare än många andra varmpannor på denna siten även om jag föraktar allt vad heter användande av droger i trafiken.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
När det gäller samhällskostnader och våldsrelaterade brott samt dödsfall så är alkohol mycket värre än cannabis. Dom spelar inte ens i samma division.

Om nu dessa fakta skall leda till att alkohol bör förbjudas eller att cannabis borde säljas på systemet lämnar jag till andra att bråka om.

Jooo, det är väl underbyggt. Har läst både biologi/kemi samt toxikologi.
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Asså man orkar jö knappt yttra sig i sånna här samtal,d finns jö tyvärr på tok för många moraltanter på denna sidan som igentligen inte borde få ha sporthojj utan en goldwing/minibuss o köra omkring på...som hae stannat till varje pris om dom fått polisen efter sig! *host host*
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Tyckte endå de var rätt roligt när ak satt o bredde på kvällen innan polis härvan om hur han körde lugnt o endast valde sina ställen i någon moraltråd, känns som att motsatt färdriktning på motorväg är ett bra ställe:tummenupp :D

men jag fattar inte varför man tar så illa upp att man ringer swedie mitt i natten o väcker han för att stänga tråden?? kan man inte bara låta bli o läsa!?

sorry
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
Diskussionen kring cannabis lämnar jag därhän men jag kan ju berätta en liten anekdot angående att köra ifrån polisen. Hörde historien av en som kände killen ifråga.

I alla fall så kom denna kille och körde väldigt fort och passerade en laserkontroll i väldigt hög fart. Killen tyckte väl att han skulle vara frän så han körde bara vidare med långfingret pekandes åt poliserna vid vägkanten. Poliserna hängde på men killen hade snart kört ifrån dem, dessvärrre för killen dröjde det inte länge innan han körde av vägen p.g.a. att han höll alldeles för hög fart i en kurva. Snart var polisen ikapp och gick fram till honom. En av poliserna hukar sig ner bredvid honom och sträcker upp ett långfinger till killen som just gjort detsamma mot poliserna. Sedan säger polisen: "Tjena, kommer du ihåg mig?"

Killen ifråga har tydligen berättat att han trotts svåra smärtor i benen inte kunde låta bli att skratta eftersom han tyckte att det var stenhårt gjort av polisen. Hehe

Vad han fick för straff förtäljer icke historien men han klarade sig utan framtida men i alla fall så det var ju bra.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
ja lyckades en gang, pa moppen en otrimmad crescent compact :) nasta forsok ett par veckor senare var inte lika lyckat.. vi hade suttit och supit hemma hos en polare, vid tre tiden tycket jag ja var full nokk och bestamde mig for att ga hem. utanfor polarn's stod en annan polares hoj (tramp cykel) sa jag tog den da jag bedomde att jag behovde den battre an polar'n :)

sjalvklart sa satte jag inte pa lyset da dynamon tar for mycket pa krafterna, och dar fanns ju gat lyktor.. i vilket fall som helst sa hann jag bara halva vagen hem innan bylingen kom sattande med blaljusen pa, de kom upp jamsides och sa till mig att stanna. i helvete tankte jag sa jag hissade mittfingret och berattade var de kunde fara... det tyckte dom inte om.. sa jag trampade pa framfor polisbilen helt overtygad att dom aldrig skulle ta mig, jag hade ju bott i by'n (flyinge) hela mitt liv och visst precis var jag skulle kora..

ett par kvarter bort fanns det en lite stig mellan tva hus, perfekt! nar jag drog in dar i full karriar tvarnitade snuten och snutkarringen hoppade ur bilen och satte efter i full gallopp, koolt tyckte jag :) inte lika koolt var det nar jag uppmarksammade att dom hade borjat bygga hus dar det tidigare lag ett gronomrade... jag stupade i ett ganska djupt hal som senare skulle hysa grunden till ett hus.. efter kom snutkarringen och slangde sig over mig, och lite senare aven hennes kollega som asade in mig i snutbilen. karringen korde och gubben holl pa att bryta armen pa mig i baksatet

det resulterade i en natt i fyllecellen, men jag slapp i alla fall boter for att kora utan lyse..

psh maste va 15 ar sen.. fan man borjar ble gammal.. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top