Nån som provat Biltemas Depåstöd?

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Vill bara kolla om någon har synpunkter på depåstöden från Biltema. Priset var det ju inget fel på. Sök bara på depåstöd på Biltemas sajt, de har fram och bak för under 200kr styck.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
ett sånt blire att dra iväg å köpa imorgon :)
Jag köpte båda för ett par dagar sedan.
Bak verkar stabilt men det är snålt med utrymme på bredden. Det är precis min cbr passar så att hjulaxelmuttern går fri (på millimetern), det går INTE att lägga den på bobbinerna.
Fram tror jag att vinklarna på konerna är lite si o så men det verkar funka i alla fall.
 

Kneedrag

Guest
Har köpt både bak o fram. Bak funkar fint på min gsxr 1000 01.

Framdepåstöd är för lågt, blev problem när jag skulla få av hjulet /däcket tog i framskärmen. Men ska införskaffa större hjul och montera på så funkar det kalas bra.

Jag är nöjd
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ringde och kollade med biltema i Västerås om dom hade depåstöden inne, men dom skulle få in dom till hösten. Men man kan köpa dom i andra städer?
 

erk

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR600RR
Köpte både bak och fram på biltema i Örebro... Funkar klockrent, Rekommenderas starkt!!
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Ringde och kollade med biltema i Västerås om dom hade depåstöden inne, men dom skulle få in dom till hösten. Men man kan köpa dom i andra städer?


De har båda varianterna inne. Lata rackare i butiken som inte orka kolla bara. Köpte bakre till min i Lördags. Dock så var de inte uppackade och upplagda på hyllor. Tjejen som hjälpte mig efter att jag övertygat henne om att de hade sådana i sortiment hittade en hel kartong ute på lagret.

Funkade prima för övrigt. Inte för att jag hajar hur man ska få upp hojen på depåstöd själv men när man väl har ngn som håller hojen så fungerar det klockrent.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Hade ingen aning om att de hade sådana nu. Blir till att köpa imorrn. Tackar! :)
 

Nicotin

Guest
Ringde och kollade med biltema i Västerås om dom hade depåstöden inne, men dom skulle få in dom till hösten. Men man kan köpa dom i andra städer?


jag var där på biltema västerås i veckan och då fanns det massor av stöd..köpte ett för att testa..lite vek men funkar bra för att lyfta fram men som ngn sa..vinkeln på pinnarna är lite sisådär..:va
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
jag var där på biltema västerås i veckan och då fanns det massor av stöd..köpte ett för att testa..lite vek men funkar bra för att lyfta fram men som ngn sa..vinkeln på pinnarna är lite sisådär..:va

Dumma jevla sommarjobbare :mad: eller nå, jaja ska förbi där imorrn iallafall och köpa olja till hojen. Vore skönt att ha depåstöd när man ska tvätta fälgarna, vita fälgar är inte kul när man ska tvätta.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Inte för att jag hajar hur man ska få upp hojen på depåstöd själv men när man väl har ngn som håller hojen så fungerar det klockrent.

Det går hur bra som hälst att få upp hojen på depåstödet själv. Mycket enklare om man har depåstöd med klykor och bobbiner på hojen dock (det har jag till min stora hoj).:tummenupp

Prova att lägga en träbit eller något annat under sidostödet så att hojen står så upprät som möjligt. Sen tar du depåstödet och sätter plattorna under svingen där du vill ha dom, rätar upp hojen det sista med ena handen och trycker ner stödet med ena foten:tummenupp
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Det går hur bra som hälst att få upp hojen på depåstödet själv. Mycket enklare om man har depåstöd med klykor och bobbiner på hojen dock (det har jag till min stora hoj).:tummenupp

Prova att lägga en träbit eller något annat under sidostödet så att hojen står så upprät som möjligt. Sen tar du depåstödet och sätter plattorna under svingen där du vill ha dom, rätar upp hojen det sista med ena handen och trycker ner stödet med ena foten:tummenupp

Tack för tipset med att palla upp sidostödet en aning :tummenupp
Det där borde man väl kommit på själv, men men.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top