Nån som provat Biltemas Depåstöd?

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Hurra! Nu kan var man köpa sig ett depåstöd till sin hoj :tummenupp

Ett givet tillbehör som ni kan låta hojen stå på medans ni ska byta däck :banana
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Heja Biltema! :tummenupp

Depåstöd är fan ingen rocketscience som ska behöva kosta 1000 spänn.

Synd bara att det inte finns med klykor för bobbiner... men det kanske kommer.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Kör med Biltemas depåstöd fram som fungerar utärkt på Hayabusa. Bak har jag sedan tidigare ett dyrt depåstöd :huvet Men det har klykor för bobbiner i s f vinkel-anlägg vilket känns bättre :)

Konerna på Biltemas framstöd känns tveksamma, formar nog till dem i bänkslipen så att de blir lite bättre och inte riskera glida av vid lyft.
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Kör med Biltemas depåstöd fram som fungerar utärkt på Hayabusa. Bak har jag sedan tidigare ett dyrt depåstöd :huvet Men det har klykor för bobbiner i s f vinkel-anlägg vilket känns bättre :)

Konerna på Biltemas framstöd känns tveksamma, formar nog till dem i bänkslipen så att de blir lite bättre och inte riskera glida av vid lyft.

Funderar på det jag med... dom känns lite för grova.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Var förbi Västerås idag och köpte både fram och bak. Bak var klockrent inga problem att få upp hojen själv, bara man ställde in bredden före innan man försökte. Men fram var jag tvungen att vässa piggarna lite, men nu fungerar den bra också. Jäkligt prisvärda!
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Prova att lägga en träbit eller något annat under sidostödet så att hojen står så upprät som möjligt. Sen tar du depåstödet och sätter plattorna under svingen där du vill ha dom, rätar upp hojen det sista med ena handen och trycker ner stödet med ena foten:tummenupp


Tackar, ska prova det. Är mest rädd för att tappa hojen men gör man som du beskriver så lär risken vara liten.
 

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Köpte fram och hissade upp Kawan, dock verkar det ganska ostabilt tycker jag. Klent byggt men det funkar i nödfall. Jag skall förstärka mitt med lite xtra järn.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Köpte fram och hissade upp Kawan, dock verkar det ganska ostabilt tycker jag. Klent byggt men det funkar i nödfall. Jag skall förstärka mitt med lite xtra järn.

Du körde väl inte enbart fram hoppas jag? Framstöd ska alltid användas ihop med bakstöd.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Heja Biltema! :tummenupp

Depåstöd är fan ingen rocketscience som ska behöva kosta 1000 spänn.

Synd bara att det inte finns med klykor för bobbiner... men det kanske kommer.


Jag byggde mitt eget med klykor för bobbiner:tummenupp materialkostnad 60 spänn:tummenupp Men eftersom det var första gången jag bockade rör så blev det inte helt symetriskt:gnissla Räknar på att det tog ca 5 arbetstimmar från skrot till färdigt stöd. Gick säkert 2 timmar på bara klykorna, utsågade med bågfil och putsade i bänkslip:tummenupp Men det var värt det, kul att lära sig lite hantverk:tummenupp Dock fick bobbinerna bli lite fulmek M8-skruvar omgängade till M10 med... Eltejp! :gnissla Fick inte tag på fingängad M10 till "rätt pris" (35 spänn styck, och då vet jag inte enns vilken gänga det är så jag hade fått chansa några gånger) har inte lust att lägga 3-400 spänn på "riktiga" bobbiner när stödet kostade 60:- :) :tummenupp
 

Bifogat

  • gvb.JPG
    gvb.JPG
    175.2 KB · Visningar: 463
  • khg.JPG
    khg.JPG
    144.1 KB · Visningar: 357
Last edited:

niad

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Rimforsa
Hoj
2007, Ducati, SportClassic 1000 Biposto
Blev ju en liten tråd om det här, kul. Jag lär köpa Biltema stöd till Hösten som det känns.
 

Kneedrag

Guest
så här ser bak ut
 

Bifogat

  • DSC00045 copy.jpg
    DSC00045 copy.jpg
    39.9 KB · Visningar: 430
  • DSC00046 copy.jpg
    DSC00046 copy.jpg
    47.9 KB · Visningar: 340

JakobL

BsC.Min.Eng
Gick med
1 Apr 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
SVR 650 R, RMZ 250 -10 enduro, RMZ 450 -11
Jag köpte Biltemas stöd igår.
De främre är veka som f-n. Det är rätt brett mellan gaffelbenen på K3an och hela konstruktionen börjar böja sig nedåt.
Den är så vek att jag inte tordes plocka av hjulet utan använde stödet från den andra cykeln.

Bak var bättre men det suger utan bobbiner. Skall antingen lämna tillbaka dom eller så ger jag dom till nån jag inte gillar......
 

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R1M -17
Köpte mig ett bakdepåstöd.

Skickade en föfrågan till biltema om dem kommer att sälja adaptrar så man kan lyfta den i bobbinerna.
Det var inget som var aktuellt just nu, det som var aktuellt var tydligen en adapter till framstödet för de som inte har "hål" i gafflarna.

Så jag ersatte "padsen" som ingår, med krokar istället, så nu jag kan lyfta den i bobbinern, dock med minimalt avstånd mellan mark och däck om profilen är hög :D .
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Köpte bak, den har böjt sig lite redan, men den står iaf.

Funderar på att köpa fram också, men nu när alla säger att den är så vek så vette fan... Hur ska man lyckas byta framdäck då??! :mad:
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Funderar på att köpa fram också, men nu när alla säger att den är så vek så vette fan... Hur ska man lyckas byta framdäck då??! :mad:

Bygg eget som jag gjorde! Det håller riktigt bra! och fram är simplare konstruktion än bak:tummenupp :yoparty
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Köpte mig ett idag, och enligt mig är det asbra :tummenupp I alla fall till en liten Comet på 170 kg, känns robust, tycker jag.
 

Bifogat

  • DSC00713.JPG
    DSC00713.JPG
    151.6 KB · Visningar: 838
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top