Nån som provat Biltemas Depåstöd?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Nej fram vill jag lyfta i kronan och bak vill jag ha gediget men lätt stöd med bobbiner. Kör Valter Moto på bägge eftersom det var det enda jag hittade med vettigt mellanrum mellan toppkåpa och stöd, alla andra jag haft har antingen sjunkit lite med åren oh fåt svetsas om eller har det tagit i kåpan direkt och fått returneras.

En polare köpte biltemas, lyfte hojen och pillade lite, efter ett tag skulle han sätta sig o kolla fotpinnarna då vek sig stödet så bakhjulet fick lite markkontakt.
Nej, man får vad man betalar för. Köper ni en hoj för säg från 25000 -130000 varför snåla på stödet? Vill kunna ha det på vinterförvaring utan att behöva kolla det varje dag om den har säckat ihop eller inte. Dessutom har du ett par stöd resten av livet om du vill, vaför sälja dom med hojen, den tabben har jag gjort 2 ggr redan, dessa stöden får fasen stanna hemma hos mig nu.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Jag kör med KTM original depåstöd både fram (lyfter i styrkronan) och bak.

Dessa är riktigt stabila, vet inte vilka som tillverkar dessa. (Säker ett känt märke)

Har själv inte provat biltemas, men har erfarenhet av andra billiga saker från denna butik :gnissla

JULA har ett depåstöd, har dock aldrig provat detta. Detta ser i alla fall mycket stabilare ut än biltemas och detta säljs för endast 299.- just nu.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=601030

/Magnus
 

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Köpte faktiskt Jula´s depåstöd idag, valet stod mellan det och Biltema´s.
Blev Jula för att jag har 200 meter till Jula och 2 mil till Biltema. Sen så såg det lite stabilare ut samt lyfter typ 10 cm högre.
Återkommer i veckan när jag testat.
 

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Köpte faktiskt Jula´s depåstöd idag, valet stod mellan det och Biltema´s.
Blev Jula för att jag har 200 meter till Jula och 2 mil till Biltema. Sen så såg det lite stabilare ut samt lyfter typ 10 cm högre.
Återkommer i veckan när jag testat.

Nu har jag testat Jula´s depåstöd, verkade inte vid ihopsättning helt 100% stabilt.

Men lyfta hojen bak gick bra, har stått på stödet nu ett dygn och det verkar stabilt.
Så just nu är jag supernöjd. Min cykel väget väl ca 200 kg. Stödet tål 150 kg belastning
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
Köpte faktiskt Jula´s depåstöd idag, valet stod mellan det och Biltema´s.
Blev Jula för att jag har 200 meter till Jula och 2 mil till Biltema. Sen så såg det lite stabilare ut samt lyfter typ 10 cm högre.
Återkommer i veckan när jag testat.

Visst det står lyfthöjd 410mm på paketet men det lyfter bara 330mm ungefär som biltema alltså sen står det också att det pallar för 450kg men när du packar upp det står det 150kg.

Ändrat: På kartongen står det 150kg, på nätet o i katalogen står det 450kg.
 
Last edited:

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Har provat Biltemas depåstöd har bägge liggandes hemma nu funkar klockrent om någon hoj "ramlar" ner måste de väll vara handhavade fel kan väll hända även med dom dyra stöden.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
har biltemas bakstöd, funkar kanon fast visst är det lite svikt i det, ska nog göra om det till bobbiner istället, ser dock inte klenare ut än dyrare i annan färg.
Lägga x antal timmar på att bygga eget är inte direkt aktuellt heller, har funderat på det men man kan ju lika gärna jobba över o köpa ett färdigt :)
 

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Storskogen 18
Hoj
Pryttmaster -69
har biltemas bakstöd, funkar kanon fast visst är det lite svikt i det, ska nog göra om det till bobbiner istället, ser dock inte klenare ut än dyrare i annan färg.
Lägga x antal timmar på att bygga eget är inte direkt aktuellt heller, har funderat på det men man kan ju lika gärna jobba över o köpa ett färdigt :)

Samma tanke här man får inte ens materialet för dom pengarna.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Lägga x antal timmar på att bygga eget är inte direkt aktuellt heller, har funderat på det men man kan ju lika gärna jobba över o köpa ett färdigt :)

Det finns ett visst värde i att ha byggt något själv:)
Sen är mitt hembyggda depåstöd mycket stabilare än Biltemas, men Biltemas är ett bra alternativ om man inte "orkar" bygga eget:tummenupp

Samma tanke här man får inte ens materialet för dom pengarna.

Jo!
Kolla inlägg 32 i denna tråden:tummenupp
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3698661&postcount=32
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Bakstödet vek sig efter 3 användningar:tummenupp
Får vad man betalar för:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top