Nån som testat Maxxis ?

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
har en gsxr-750-99 och jag blev lite nyfiken på om Maxxisdäcken är nåt att ha på en sporthoj ?
Har läst att de ska vara bra som motarddäck men har inte hört nåt ang sporthojar...
Nån som testat ?

//Dennis
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Vet inte hur många maxxisdäck som finns men jag snackade med nån kille per telefon som kört på Maxxis och de är tydligen sjukt bra på bana bara nån sekund långsammare än race-slicks på.. vilken bana det nu var.

Hade inte tvekat en sekund om det inte vore för att jag redan hade beställt dunlop qualifier sportmax av han vilket är dyrare och inte bättre.
Men å andra sidan vet jag ingenting :D
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag bara väntar på ett inlägg kräk-fyllt med superlativ över Dunlop Qualifier RR. Toppat med mängder av !!:rolleyes:
 
Last edited:

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
tror att jag testar jag med faktiskt,vettiga priser och SÅÅ stor skillnad kan det ju inte vara för en glad posör som inte klarar bulten under 20 min......:D :D
ganska tufft mönster oxå :yoparty
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
nu måste jag slå näven i bordet och säga stopp å det grövsta då vi haft 3!! kunder med dessa SKITDÄCK i från ngn internetwebsida!!

testade det sista setet vi monterat åt dessa kunder och konstaterade mycket snabbt att dom var mycket opålitliga & obehagliga i hela sitt sätt att uppträda med facit att vi aldrig mer kommer att montera dessa däck åt våra kunder!!

snälla gott folk, allt som är billigt är INTE bra varför ni ngn gång måste börja tänka om rörande eran sk hobby om ni måste chansa med produkter likt dessa däck bara för att ha råd!!

mitt omdömme är att dom inte borde få säljas i sitt nuvarande utförande!!

/Fürstenhoff.

Det var värst så upprörd du blev :D njaa jag räknar med att dom inte ska vara bra utan bara duga till. Och så mycket billigare en Continental är dom inte.
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
lugn å fin nu ,det var precis ett sånt svar jag var ute efter (eller Hallelulja KÖP !!)
med min ganska begränsade erfarenhet av hojdäckstestande så vill jag gärna lyssna på folk som vet...
har jobbat på gummiverkstad i 9 år (mest bil/entreprenaddäck)så jag förstår hur du känner för lågprismärken och när kunderna tror att man står å ljuger sig blå i ansiktet för "han tjänar ju mycket mer på ett dyrt däck..."

//Dennis
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
i mina ögon är det helt otroligt - men varför bry sig om en som jobbar med just däck och har 24 års erfarenhet av mc körning!! :rolleyes:
Förvisso har du en hel del erfarenhet men du har också ett företag som säljer däck men inte Maxxis. Att du får sitta och skriva sådana här saker om dina konkurrenters produkter på SH är flagrant pinsamt för Swedie. Du skulle ju knappast jubla om dina produkter konstant baktalades av andra som jobbar med just däck och kört mc i 24 år.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
räcka till?? :va

räcka till va då?? :va

när det handlar om SMÅPENGAR mellan dessa skitdäck och dom seriösa - varför chansa?? :va

i mina ögon är det helt otroligt - men varför bry sig om en som jobbar med just däck och har 24 års erfarenhet av mc körning!! :rolleyes:

:pannkyss
/Fürstenhoff.


Räcka till att leka lite och åka och rita med. Inte bomber repor som du kör :tuttar Det är jag för feg för v:tungan Men då är det väl bäst att köpa ett Continental däck
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Sporthojsdäcken som testades 1:a maj på Kinnekulle kördes på Suzuki GSX-R600/750/100 av 2008 års modell. Bästa varvtid med däck som körts konstant drygt 2 timmar var höga 58:eek:r.

Beggade däck på en sliten R6 provades åxå, inget konstigt hände om inte chauffören var extremt klantig (jag erkänner, jag körde inte snabbare med hojar jag aldrig suttit på med dessa däck än jag gjort på min egen hoj med Metzeler M3)

@dema2: Jag tror de funkar på din 99:a. Jag kom uppenbarligen ifrån upplevelsen någorlunda hel trots flagrant brist på körkunskap och fallenhet för tokgasande på olämpliga ställen av banan... :rolleyes:

Sen är frågan, skriver alla i tråden om samma däck?
 
Last edited:

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
blev tydligen lite av en brandfackla denna fråga:) ....

men jag är nöjd ändå för jag fick ju svar på frågan om nån testat..:D

//Dennis
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
skulle säga det så här i stället - vore högst pinsamt om jag INTE varnade för dessa däck då jag arbetar just med mc däck och anser dom klart farliga efter att ha provkört dem - sorry om du inte uppfattar det på det sättet då jag inte ser ngn som hellst konkurens i från dem som säljer just dessa Maxxis kontra vad våra kunder är yte efter!!

sen att det självklart måste bli gnäll i från tex dig när man varnar för en dålig produkt utan att själv göra reklam för det man säljer är dock extremt pinsamt & en självklarhet på detta forum då det verkar vara ett måste att få hacka på andra medlemmar rörande deras tycke och tänkande!!
Att du säljer däck gör att du hamnar i en annan situation än om du bara är en vanlig medlem som har en åsikt. Hur välmenande du än är i dina inlägg så är du i en jävsituation när du uttalar dig om däck. Det är det jag har en åsikt om, inte dina åsikter som sådana. Det finns ju uppenbarligen andra som inte delar din åsikt om däcken.

så stäm mig istället för att sitta här och gnälla som en liten tjej vilket du verkar ha svart bälte i!! :pannkyss

/Fürstenhoff
Varför skulle jag stämma dig? Jag säljer inte Maxxis, jag har inget med dem att göra och kan således inte stämma dig. När är det däckens fel och inte förarens vid en olycka? Är det när det står Maxxis istället för XXXX valfritt känt däckmärke?

- lovar, skall aldrig från och med nu kommentera andra däck i framtiden som swt racing inte säljer då jag då verkar trampa dig något alldeles på tårna rörande detta!! :pannkyss
Det behöver du inte göra för min skull men det är bra mycket mer seriöst av dig som däckhandlare att agera på det viset. :tummenupp
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
skulle säga det så här i stället - vore högst pinsamt om jag INTE varnade för dessa däck då jag arbetar just med mc däck och anser dom klart farliga efter att ha provkört dem - sorry om du inte uppfattar det på det sättet då jag inte ser ngn som hellst konkurens i från dem som säljer just dessa Maxxis kontra vad våra kunder är yte efter!!

sen att det självklart måste bli gnäll i från tex dig när man varnar för en dålig produkt utan att själv göra reklam för det man säljer är dock extremt pinsamt & en självklarhet på detta forum då det verkar vara ett måste att få hacka på andra medlemmar rörande deras tycke och tänkande!!

/Fürstenhoff.



så stäm mig istället för att sitta här och gnälla som en liten tjej vilket du verkar ha svart bälte i!! :pannkyss

- lovar, skall aldrig från och med nu kommentera andra däck i framtiden som swt racing inte säljer då jag då verkar trampa dig något alldeles på tårna rörande detta!! :pannkyss

/Fürstenhoff.


Oj nu blev man ju riktigt sugen på att testa dessa sulor bara för att se om dom verkligen är så kass som "proffsen" säger.

Säljer inte dessa men vore ju kul i testsyfte.

Får se om jag handlar ett set inför Gotland vid månadsskiftet.


Sen så är det lite olika användningsområden som olika däck är bättre och sämre.
Känns lite meningslöst att montera hejbaberibasupersportdäck, och fegstropparna sitter kvar och däcket är platt på mitten när kunden ska byta igen.

Men det är ju bara min uppfattning.
Kan faktiskt ha fel.

Gustav hade faktiskt ett svart bälte sist jag såg han...
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
On topic här då:

Är detta ett nytt märke eftersom t.ex Bike inte har gjort nåt test på dom?
Iallafall inte nån på deras hemsida.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Maxxis motardslicks har ju funnits i flera år, de ska vara riktigt bra. Har inte testat dem själv men de är billiga i alla fall.

Jag ska absolut testa Maxxis sporthojsdäck, är de lika bra som Avon så är det lugnt. Innan de kom var det ju Avon som var huvudämne för klagomål från vår käre Dunlopförsäljare - har inte hört ett ljud om dem sen Maxxis kom.

Kändes ju mindre kul att veta att man sannolikt kommer köra ihjäl sig på det set däck man precis beställt..

Fast köper du ett par däck med kass grepp så kör du ju av vägen i lägre hastighet än med ett par däck med bra grepp, alltså större chans att överleva. :tummenupp
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Känns ju minst sagt otroligt att sh låter de annonsera här om de nu är mindre pålitliga.

Själv har jag bara kört på pirelli super corsa, metzeler rennsport och racetec. i löööv, spec rennsport!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Haha sant. Bra där men då kommer jag deppa ihop för att jag förstört mina fina kåpor ist :D

Been there, done that. :hihi

Men jag tror i vilket fall som helst att Maxxis kommer leva upp till de flestas krav, i alla fall de som inte jagar hundradelar på bana.

BEI Racing i Amerikanska enduraceserien kör ju på Maxxisdäck så helt värdelösa kan de ju inte vara. http://www.beiracing.com
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top