Nån som testat Maxxis ?

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
dessa däck har jag kört med i tre år, kanske lite hala på den röda asfalten, men inte kört av vägen en så länge köpte precis 2 nya bakdäck för 645 kr st 190/55/17 sen får man väl köra som folk

Billigt? var hittade du dem?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Ni som letar billiga maxxis ska kolla på dexon.se, svinbilligt. Men jag har inte vågar köra på Maxxis, men man kanske får prova nu då.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har kört upp flera Maxxisdäck har ett på bak för närvarande, håller i bra, men oroliga om du fått en touringplatta och nedlägg och känns inte 100 tillförlitliga i regn anser jag..dels då jag legat bakom en på Sviesta som körde med maxxis däck och det kastade hela tiden bakdäcket, regn då också..samt att enda gången jag någonsin gått i backen så var det på bana knappt provcerande alls, blött och maxxis både fram och bak....Nej litar inte på dem då.
Däcken klarar mer än de flesta härinne klarar att köra iaf den saken är klar :) OCH de är billiga med
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hörde av en SMC-instruktör denna goda. När halva bandagen är körd känns däcken slut. Valet är nya däck på banan, inte bästa lågpriset eller
slänga på ett par begagnade däck, med lite kvar påför några 100-lappar och köra på resten av dan, drygt 1 timme.
Och lägga på nya däck hemma.
De första hundra metrarna med 100-lappsdäcken allt väl. I första kurvan, trots uppvärmningstempo, så blir det en highsider och instruktörn har kört färdigt för dagen. Nåja han klarade det bra själv.
Hojen däremot kostade det 20000kr att reparera.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hörde av en SMC-instruktör denna goda. När halva bandagen är körd känns däcken slut. Valet är nya däck på banan, inte bästa lågpriset eller
slänga på ett par begagnade däck, med lite kvar påför några 100-lappar och köra på resten av dan, drygt 1 timme.
Och lägga på nya däck hemma.
De första hundra metrarna med 100-lappsdäcken allt väl. I första kurvan, trots uppvärmningstempo, så blir det en highsider och instruktörn har kört färdigt för dagen. Nåja han klarade det bra själv.
Hojen däremot kostade det 20000kr att reparera.

Vojne vojne, knappast att man kör slut på ett par nya däck på en bandag på smc körning?? Tror det hade gått bättre om han kört vidare på däcken

Och har instruktören kommit med så slitna däck så man behöver byta efter halva dagen, ja då är det orutin de luxe.
 

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Tjena jag har kört en del med det maxxis och det är en "funkis" däck, Funkar om man är en gång på bana per år och oftast landsvägskryssar. Håller fullt med om att det är lite opålitligt vid blött väglag men då får man faktist anpassa hastigheten till väglaget (drygt nog). Men man sedan kostar ju däcket en spottstyver om man jämnför med "bättre/dyrare" konkurrenter så efter priset satt så funkar däcket som sagt bra.

BTW så har jag kört däcken på gelleråsen i både sol och regn, Jag hade lite framhjulssläpp och bakhjuls släpp på både torrt som blött och kan konstatera att däcken inte enskilt bar problemet utan en blandning på min körstil och hastighet också.

Så ja avslutningsvis om man inte litar på sina däck och spänner sig i en kurva istället för att köra avslappnat så köp däck du litar på, så körningen inte drabbas dock kostar det lite mer.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top