Nån som testat Maxxis ?

SUZUKIGSX750

nY PÅ *****ET
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Örkelljunga i Nvs
Hoj
Kawasaki zrx1200s 2002
Hejsan
Jag har dessa däck på min kawasaki zrx 1200s årsm 2002.

Jag tycker de är mer känsliga, var uppe i 2xx då kändes hojjen som en vibrator.
Fick även balansera om däcket där jag köpte dom(framdäcket) då använde han en ställning där däcket snurrar på en stång(vet ej namnet) sen en vikt på, då testar jag köra, hmm balanserade om det igen hos en som har en riktig balanserinsmaskin då fick han lägga på 12 g o då var det bättre.... Antar att jag lämnar in bakdäcket direkt till han som har maskinen att balansera på denna gång, jag själv tycker att man kan testa olika däck, men tror jag köper andra däck nästa gång! Vill inte hålla på att gå genom hojjen igen för att däcken inte funkar för mig. Jag kör ju inga banor och kör annars ganska lugnt men vill kunna dra på nån gång hehe
"en glad mc amatör"
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Jag har nu kört 1 1/2 säsong på Maxxis MA-PS, mestadels på bana (~15 bandagar). De funkar bra även i högt tempo, bara man sköter gashandtaget som man skall i nedlägg, och även om man inte gör det så får man snäll förvarning om att nu börjar greppet ta slut. Kör man med däckvärmare verkar de hålla hur länge som helst, kör i år utan och då slits de litet mer än med.

De funkar sådär i vått, försöker man öka tempot litet (läs ganska högt tempo) så börjar de småsläppa, på ett inte helt trevligt sätt, vilket förmodligen kan bero på att det finns nada mönster på ytterkanterna av däcket, och att de förmodligen går ganska kallt i vått också.

En nackdel jag upplevt är att de verkar vara mer obalanserade än andra dyrare däckfabrikat = kräver mer balanseringsvikter. Detta behöver ju inte gälla alla däcken, kan ju vara jag som fått ett par stycken som ligger på gränsvärdena, men värt att notera i alla fall.

På gata har jag inte upplevt några problem med dem, men jag kör ju inte med knäskrap där heller. Slitagemässigt på gata är de nog som Pilot Power ungefär, jag får ut en sisådär 600-700 mil innan de är för platta på mitten.

I stort så ger jag dem ett bra betyg, mycket bang for the buck så att säga.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Jag har nu kört 1 1/2 säsong på Maxxis MA-PS, mestadels på bana (~15 bandagar). De funkar bra även i högt tempo, bara man sköter gashandtaget som man skall i nedlägg, och även om man inte gör det så får man snäll förvarning om att nu börjar greppet ta slut. Kör man med däckvärmare verkar de hålla hur länge som helst, kör i år utan och då slits de litet mer än med.


I stort så ger jag dem ett bra betyg, mycket bang for the buck så att säga.

Gott med en som kört på dem en längre tid och mer än en upsättning !

Satt Presa Sport båda fram och bak på R6:an när jag köpte den förra året, var störtnöjd med dem och det blev ytterligare ett Presa Sport Bak när det gamla var slut.
Lärde mig den hårda vägen att Maxxisarna är ganska mkt vaxade vid nyleverans och att en liten slipning gör sig gott för att inte highsida i korsningen 100m från garaget :huvet
I övrigt aldrig en tendens till släpp eller något konstigt så länge det är TORRT ! (framdäcket släppt några gånger nu för någon vecka sedan innan jag bytte det, men det var fan tokslut !!)

När det nu var dags igen i vår fick jag höra ryktesvägen att någon läst att det inte var lika bra gummisammansättning i däcken längre, att de skulle ha kört med en annan blandning i lanseringen så att säga.

Är det något du lagt märke till ?
Samma fråga, lagt märke till någon förändring i däcker sedan de bytte namn till "Supermaxx" ??
 

Johan Bergqvist

Tarnished Tiger
Gick med
28 May 2005
Ort
Vellinge
Hoj
Ducati 848
Nyheter?

Jaha, är det någon som har något att tillföra detta något äldre ämne?

Någon som kört på, testat och har något konstruktivt om dessa sulor? (då helst sportsulorna, ej touring)

Mvh :tummenupp
 
Last edited:

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag har provat maxis cross däck och dom var 1000 gånger bättre än pirellis dyraste och bästa däck och jag körde med maxxis däck på min 125a och dom har mycket bra fäste och varar länge. så jag kan varmt rekommendera dom :)
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Det satt Maxxis sporthojsdäck bak på min gixxer 1000 när jag köpte den 2007 och det jag har att säga om däcket är uruselt fäste och dålig livslängd.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan bara instämma med de dom skrevs ovan, hade Maxxis sportdäck på min gammel gixxer när jag köpte den, (nä inte k2:an utan 94:a jag ägt...) och dom slets på tok för fort och de var dåligt grepp i dom... Hört av flera handlare att de är ett faktum, men alla har vi olika erfarenheter. Dom är billiga...
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hade på min R6 08a och upplevde inget fel på greppet men sjukt dålig livslängd... Sportsmarten jag kör med nu har sjukt mycket längre livslängd...
 

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja tack..
Furstenhoff: Kan du inte bara hålla käften för en gång. Så fort du skriver något så ska du hävda dig om att du vet bäst för du har gjort ditten och datten. Vem fan bryr sig om din jävla åsikt egentligen. Vad fan har åstadkommit eg? Kört lite mc några år och du tror du vet bäst för det eller?!
Så kryp ner i ditt jävla hål och stanna där!!!!! Du börjar gå mig jävligt mycket på nerverna nu..

//Björn
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Furstenhoff: Kan du inte bara hålla käften för en gång. Så fort du skriver något så ska du hävda dig om att du vet bäst för du har gjort ditten och datten. Vem fan bryr sig om din jävla åsikt egentligen. Vad fan har åstadkommit eg? Kört lite mc några år och du tror du vet bäst för det eller?!
Så kryp ner i ditt jävla hål och stanna där!!!!! Du börjar gå mig jävligt mycket på nerverna nu..

//Björn

Är inte inläggen från Patrik typ 4 år gamla? :tungan
Eller har jag missat något
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Furstenhoff: Kan du inte bara hålla käften för en gång. Så fort du skriver något så ska du hävda dig om att du vet bäst för du har gjort ditten och datten. Vem fan bryr sig om din jävla åsikt egentligen. Vad fan har åstadkommit eg? Kört lite mc några år och du tror du vet bäst för det eller?!
Så kryp ner i ditt jävla hål och stanna där!!!!! Du börjar gå mig jävligt mycket på nerverna nu..

//Björn

Är du sur? Typ Ursur?:tungan
 

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 848 -08
körde med maxxis däcken jag också innan höll 500 mil riktigt bra fäste när det var torrt litade inte riktigt på dom när det var blött.
 

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja tack..
Haha. Ja det missade jag nog att det va så gammalt inlägg. Men han är ju bara så jävla dryg. Så det kan ju kvitta!

//Björn
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Haha. Ja det missade jag nog att det va så gammalt inlägg. Men han är ju bara så jävla dryg. Så det kan ju kvitta!

//Björn

Du noterade att han verkligen redan har krupit ned i det där hålet? Ibland får man som man vill.
 

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha R1
dessa däck har jag kört med i tre år, kanske lite hala på den röda asfalten, men inte kört av vägen en så länge köpte precis 2 nya bakdäck för 645 kr st 190/55/17 sen får man väl köra som folk
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
Kan inte svara för deras MC Däck men.. Maxxis cykeldäck hördes vara "the shit"

Hookworm tex är en storsäljare..

De har även cammofärgade ATVdäck..

(nevermind me.. hinkar bira å skriker jävla smäll)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top